Mac mini of Apple tv voor streamen eigen content mkv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Mijn vraag
Ik heb een Panasonic vierra tx-L47FT60E en gebruik hiervan de ingebouwde mediaplayer voor het afspelen van eigen mkv bestanden. Aangesloten op een Yamaha versterker. Normaliter wordt het geluid doorgegeven aan de versterker maar ik bemerk steeds vaker dat dit niet goed gaat: mkv op de pc speelt perfect maar via de tv heb ik geen geluid. Vooral dts-HD gaat mis.

Nu dacht ik eventueel een mac mini of een Apple tv hiervoor te willen gaan gebruiken. Dit omdat het een klein apparaatje is dat er strak uitzien en extra functies kan bieden. Nu lees ik echter online dat dit niet zomaar gaat omdat Apple HD audio niet ondersteunt. Tenminste, dat lees je dan. Aan de andere kant hoor je weer dat wel kan (eventueel icm OpenElac oid). Dit is verwarrend.

Nu wil het graag voorleggen aan dit forum: wat is nu de beste optie (mac mini of Apple tv en vanaf welk jaar of type) in deze? Doelstelling is dus een klein apparaatje die goed wil integreren in mijn netwerk (synologie nas) en alles mbt muziek en video bestanden aankan waarbij het hd geluid (passthrough) kan worden afgespeeld via mijn versterker zodat ik ook 7.1 kan afspelen met de dts codec.

Ikzelf kom er niet uit 😔

Beste antwoord (via justme27 op 12-03-2017 15:29)

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
AppleTV 4 is hiervoor het handigst.
Je hebt voor het afspelen van mkv wel een (betaalde) app nodig. Hierin heb je verschillende opties zoals Plex of Infuse.
Kijk anders even in het AppleTV topic, daar worden de verschillende apps wel besproken. Infuse en plex hebben hier ook eigen topics zelfs.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
AppleTV 4 is hiervoor het handigst.
Je hebt voor het afspelen van mkv wel een (betaalde) app nodig. Hierin heb je verschillende opties zoals Plex of Infuse.
Kijk anders even in het AppleTV topic, daar worden de verschillende apps wel besproken. Infuse en plex hebben hier ook eigen topics zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
zoals hierboven inderdaad de Apple TV. En moest je geen Plex server hebben is er ook een app die MrMC heet wat eigenlijk een fork van Kodi is voor de Apple TV maar zonder de Add Ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Apple TV 4 dus. Bedankt! Ik zal het topic van Apple 4 tv doornemen en die apps zoals benoemd bekijken.