Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eemhuus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-04-2024
Hallo,

Ik wil deze koptelefoon gaan gebruiken bij mijn pc!

Nu wil ik graag op mijn bureau een handige volume regelaar maar ik zie op internet door de bomen het bos niet meer..

Is voor deze koptelefoon een versterker nodig om het maximale uit deze DT990 te halen?

Ik zit veel te gamen en geniet ook regelmatig van een lekker stukkie muziek.

Wat is eigenlijk het verschil in 32/250/600 ohm koptelefoons...

Vr Gr. Eemhuus.

Beste antwoord (via Eemhuus op 04-03-2017 11:25)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
PageFault schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:46:

Het verschil zit in de impedantie, hoe hoger, hoe meer minder stroom er geleverd moet worden.
Fixed that for ya. ;)

Uiteraard heb je wel meer spanning nodig.

Let bij de Beyerdynamic DT 990 op dat je een Pro versie hebt en een non-pro versie. In essentie zijn deze hetzelfde maar de laatste ziet er wat mooier uit en heeft wat minder klemkracht op je hoofd. Ook zit er verschil bij de impedanties in de kabels die eraanzitten. Bij de DT 770 is het zo dat de 250 ohm 3m krulsnoer heeft, de 80 ohm 3m recht snoer en de 32 ohm 1.6m recht snoer.

Voor de rest is de klank tussen de verschillende impendaties wat anders waarbij je steeds meer tophoog krijgt bij hogere impedanties.

Maar ik zou de DT 990 zeker niet omschrijven als "kritische" koptelefoon waar je zeker een losse versterker voor nodig hebt. Gewoon lekker beginnen met direct aan je geluidskaart knopen.

[ Voor 55% gewijzigd door Seers op 26-02-2017 16:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Je kunt het volume toch regelen via je pc?

Het verschil zit in de impedantie, hoe hoger, hoe meer stroom er geleverd moet worden.

Welke soundcard heb je? Ik zou de koptelefoon eerst proberen voor je allerlei dingen gaat aanschaffen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
PageFault schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:46:

Het verschil zit in de impedantie, hoe hoger, hoe meer minder stroom er geleverd moet worden.
Fixed that for ya. ;)

Uiteraard heb je wel meer spanning nodig.

Let bij de Beyerdynamic DT 990 op dat je een Pro versie hebt en een non-pro versie. In essentie zijn deze hetzelfde maar de laatste ziet er wat mooier uit en heeft wat minder klemkracht op je hoofd. Ook zit er verschil bij de impedanties in de kabels die eraanzitten. Bij de DT 770 is het zo dat de 250 ohm 3m krulsnoer heeft, de 80 ohm 3m recht snoer en de 32 ohm 1.6m recht snoer.

Voor de rest is de klank tussen de verschillende impendaties wat anders waarbij je steeds meer tophoog krijgt bij hogere impedanties.

Maar ik zou de DT 990 zeker niet omschrijven als "kritische" koptelefoon waar je zeker een losse versterker voor nodig hebt. Gewoon lekker beginnen met direct aan je geluidskaart knopen.

[ Voor 55% gewijzigd door Seers op 26-02-2017 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:21 ]