Onlangs heb ik een nieuwe samsung tv gekocht en deze ook aan de muur bevestigt. Mijn vorige tv stond op een tv meubel waar ik ook een lampje op had staan. Dat tv meubel is nu weg en alles is mooi strak nu, maar ook een beetje kil. Toevallig stuite ik op led strips die je achter je tv plakt. Een beetje het ambilight idee dus. Ik was benieuwd of mensen hier ook ervaring hebben met zulke led strips. Ben er nog niet helemaal over uit of het mooi is of meer richting elcheapo look gaat.
Je kan toch bij de action een simpel setje kopen en proberen, met wat tape oid, of het iets is? Kost niet veel. En of jij iets mooi vindt is jouw mening natuurlijk
. Voor ons niet te bepalen.
Vind je het niks, dan gebruik je de leds vervolgens bij kerstmis als verlichting ofzo.
Vind je het niks, dan gebruik je de leds vervolgens bij kerstmis als verlichting ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 26-02-2017 12:06 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Wij zijn ook recent van Philips (ambilight) naar Samsung gegaan. Ik heb van de week een 3 meter Luminoodle led strip besteld.
Las hier goede reviews van. Deze is bedoeld voor tv's en gevoed door USB. Voordeel is dat deze dus automatisch in en uitschakelt gelijk met de tv, dus geen extra afstandsbediening nodig.
Zodra ik deze binnen heb en geïnstalleerd zalig mijn ervaring hier delen
Las hier goede reviews van. Deze is bedoeld voor tv's en gevoed door USB. Voordeel is dat deze dus automatisch in en uitschakelt gelijk met de tv, dus geen extra afstandsbediening nodig.
Thanks, was idd even op zoek naar ervaringen. Kan natuurlijk wel de eerste de beste goedkope van de action kopen, maar heb zo mijn twijfels of ik daarmee het beste in huis haalSuperhuuper schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:01:
Wij zijn ook recent van Philips (ambilight) naar Samsung gegaan. Ik heb van de week een 3 meter Luminoodle led strip besteld.
Hier staat dit Arduino amblight nog steeds op de wishing-to-do list
If you choose to criticise you choose your enemies
Verwijderd
Ik heb aan de achterkant van mijn meubel strips vd Ikea. Geven mooi zacht en niet te wit licht. Je kan deze natuurlijk ook achter je tv plakken. Een ambilight systeem ben ik geen fan van met van die meekleurende lampjes.Palomar schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:09:
[...]
Thanks, was idd even op zoek naar ervaringen. Kan natuurlijk wel de eerste de beste goedkope van de action kopen, maar heb zo mijn twijfels of ik daarmee het beste in huis haal
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90302687/
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 14:34 ]
Thanks, heb ik idd ook gezien, maar die sluit je volgens mij niet op usb aan. Ik zoek iets met usb aansluiting, zodat het op de tv kan worden aangesloten en automatisch aan gaat met de tvVerwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Ik heb aan de achterkant van mijn meubel strips vd Ikea. Geven mooi zacht en niet te wit licht. Je kan deze natuurlijk ook achter je tv plakken. Een ambilight systeem ben ik geen fan van met van die meekleurende lampjes.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90302687/
Verwijderd
Echte Tweaker zet er dan toch zelf een USB stekkertje aan als je dat wil.Palomar schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:48:
[...]
Thanks, heb ik idd ook gezien, maar die sluit je volgens mij niet op usb aan. Ik zoek iets met usb aansluiting, zodat het op de tv kan worden aangesloten en automatisch aan gaat met de tv
Hèhè, is op zich nog wel te doen, maar van wat ik eruit opmaak op van die 'ikea hacks' sites hebben die lampjes 12v nodig. Dan komt er alweer wat meer bij kijken dan alleen een stekkertjeVerwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:39:
[...]
Echte Tweaker zet er dan toch zelf een USB stekkertje aan als je dat wil.
We verwachten iets meer van een topicstart dan dit, zie ook de Quickstart.
Plus, gebruik ook de zoekfunctie eens. Er zijn in het verleden al diverse topics geweest over ledverlichting ivm bijvoorbeeld de rgb-poort van je tv, voor afgestemde kleuren!
Plus, gebruik ook de zoekfunctie eens. Er zijn in het verleden al diverse topics geweest over ledverlichting ivm bijvoorbeeld de rgb-poort van je tv, voor afgestemde kleuren!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()