Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tv niet te vinden in netwerk bedraad, wel via wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb onlangs een Samsung ks7000 gekocht en ik wil graag mijn pc gebruiken als mediaserver.

Nu heb ik een eigenaardig probleem. Als ik mijn tv via wifi verbind dan zie ik de mediaserver op mijn pc en kan ik hem ook gebruiken. Maar wanneer ik mijn doorgetrokken ethernetkabel gebruik en een bedrade internetconnectie te maken met mijn tv. dan zie ik via de tv de mediaserver niet meer en via mijn netwerk op mijn pc mijn tv niet meer.

Het is net alsof de tv met de bedrade connectie met een ander subnet van het netwerk verbindt dan over wifi.

Wat extra info: de bedrade connectie werkt prima voor alle apps op mijn tv er is dus sowieso wel een connectie met internet.

De draad loopt van een verdieping beneden vanuit de router naar boven daar heb ik de kabel op een link aangesloten waaruit twee ethernetkabels lopen, 1 naar mijn pc en 1 naar mijn tv.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ik ben nu al een week bezig om te proberen het op te lossen. :(

Beste antwoord (via Rixos op 26-02-2017 19:46)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 07:55
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Is dat wel informatie die ik hier openbaar op een forum moet laten zien?

Geen idee of mensen hier kwaad mee kunnen, ben een noob met dit soort dingen.
Ik dacht dat daar geen persoonlijke info op stond.
Je kan als die er staat (ik kan hem niet meer bekijken) het ip-adres even maskeren of je stuurt mij even een DM :)

Nu kan je nog 2 dingen doen.

1. Het modem in bridge laten zetten, maar houdt er dan rekening mee het duurt 24 - 48 uur voordat dit actief is.
Men zet eerst de Wifispots uit en daarna het modem in bridge.

Ik weet niet of je wifispots gebruikt, maar dat kan dan niet meer.
nou ja via een trucje wel

2. Je kan je apple airport aansluiten via de LAN poort als accesspoint achter je modem en daarop DHCP uitzetten dan ben je sneller klaar denk ik :)

2250 WP Zuid PVoutput

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:53
en als je je tv een vast IP adres geeft ? en die intypt in je verkenner op je pc ?

Cloud ☁️

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 21:05
Maak even een gedetailleerder overzicht van je netwerk.

Welke apparaten heb je precies? Modems, routers, switches, accespoints. Merk en typenummers. Een simpele tekening van hoe alles is aangesloten helpt ook. Geef ook de interne IP adressen erbij die worden uitgedeeld.

Klinkt alsof je met een dubbele nat werkt waardoor je wifi in een ander netwerk zit dan je verbinding bij je tv. Beide hebben internet maar kunnen niet praten met elkaar.

• Rixos
Oke wat extra info, op foto 1 de situatie bij het modem 1 verdieping lager.

1

Op foto 2, het kastje waar de doorgetrokken kabel in zit verwerkt.(2e verdieping).
Die is aangesloten op de Link.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ro25iXxK1tWwTfxGjXmR3GoL/thumb.jpg

Modelnummers:

Cisco EPC 3925
Samsung KS7000
TP Link TL-SG1005D.

Ip adres tv: 10.0.1.6
Ip adres computer: 10.0.164

De Plex app gaf inderdaad al iets aan dat ik wellicht dubbele nat situatie had. Hoe los ik dat op?

PS: let niet op hoe de kabels zijn weggewerkt, dat wilde mijn vriendin perse doen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Rixos op 26-02-2017 15:16 ]

• MdO82
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:52:

Ip adres tv: 10.0.1.6
Ip adres computer: 10.0.164
Zit je pc op 10.0.1.64 ?
Of op het adres hierboven ?

Wat je kan proberen is je tv en computer aansluiten op de switch.
Beide aparaten een ipadres geven in de range van 10.0.1.x PC op bijvoorbeeld 10 en tv op 11 en dan de kabel die van beneden komt loskoppelen.
Zo kan je in ieder geval even testen of de pc en tv elkaar kunnen zien :)

Aangezien je geen DHCP ontvangt van het modem moet je de apparaten even een vast adres geven

[ Voor 46% gewijzigd door MdO82 op 26-02-2017 15:07 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Mr. Intel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 12:32
Google geeft het ip adres dat je provider aan je heeft toegekend. Dit is natuurlijk geen NAT adres. Vandaar dat het geen 192.x of 10.x adres is. ;)

Is dat witte kastje met Apple logo niet toevallig een router? Zo ja dan moet je daar de DHCP uitschakelen. Volgens mij is dat witte kastje overbodig als je toch een switch hebt.

• Rixos
Nog wat extra info, het IP adres van de plex server is 127.0.0.1

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Zit je pc op 10.0.1.64 ?
Of op het adres hierboven ?

Wat je kan proberen is je tv en computer aansluiten op de switch.
Beide aparaten een ipadres geven in de range van 10.0.1.x PC op bijvoorbeeld 10 en tv op 11 en dan de kabel die van beneden komt loskoppelen.
Zo kan je in ieder geval even testen of de pc en tv elkaar kunnen zien :)

Aangezien je geen DHCP ontvangt van het modem moet je de apparaten even een vast adres geven
Bij netwerkeigenschappen staat er voor mijn p.c. 10.0.1.164/24

Via IPconfig in de command box staat er bij IPV4adress 10.0.164

Ik heb geen idee hoe ik het IP adres van mijn pc zou aanpassen 8)7
Mr. Intel schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:03:
Google geeft het ip adres dat je provider aan je heeft toegekend. Dit is natuurlijk geen NAT adres. Vandaar dat het geen 192.x of 10.x adres is. ;)

Is dat witte kastje met Apple logo niet toevallig een router? Zo ja dan moet je daar de DHCP uitschakelen. Volgens mij is dat witte kastje overbodig als je toch een switch hebt.
Geen idee, ik deel het netwerk ook met de buren, voor zover ik weet loopt er een kabel van het Cisco apparaat naar het witte kastje, de andere poorten van het Cisco kastje zijn niet te gebruiken omdat ze in 'bridge' mode staan als ik het mij goed herinner. Kan dat?

• DorisJerks
Dat kastje van apple is een oud type airport extreme.
De cisco is van je provider, ziggo?

Het lijkt er inderdaad op dat beide apparaten routeren. Zit je plex toevallig aangesloten op je cisco modem/router?

De vraag is nu of je WIFI uitgestuurd wordt door de airport of door de cisco. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik door de cisco. Daar lijkt je plex server ook op aangesloten te zijn, gezien het ip adres.
Sluit je plex server eens aan op je airport (of de switch boven) en test het geheel dan eens. Waarschijnlijk werkt het dan wel via kabel en niet via wifi.

Uiteindelijk zul je dan of de airport moeten bridgen, of alles op de airport aansluiten. En deze ook je wifi signaal moeten laten uitsturen.

Beide apparaten zijn wel verouderd, wellicht kun je via je provider een nieuw modem regelen?

Edit: Je laatste post net gemist. De cisco staat of volledig in bridge mode, waarbij alleen de eerste lan poort werkt. Of hij staat in router modus waarbij alle lan poorten werken en hij IP adressen uitdeelt.

[ Voor 11% gewijzigd door DorisJerks op 26-02-2017 15:48 ]

• Rixos
DorisJerks schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:46:
Dat kastje van apple is een oud type airport extreme.
De cisco is van je provider, ziggo?

Het lijkt er inderdaad op dat beide apparaten routeren. Zit je plex toevallig aangesloten op je cisco modem/router?

De vraag is nu of je WIFI uitgestuurd wordt door de airport of door de cisco. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik door de cisco. Daar lijkt je plex server ook op aangesloten te zijn, gezien het ip adres.
Sluit je plex server eens aan op je airport (of de switch boven) en test het geheel dan eens. Waarschijnlijk werkt het dan wel via kabel en niet via wifi.

Uiteindelijk zul je dan of de airport moeten bridgen, of alles op de airport aansluiten. En deze ook je wifi signaal moeten laten uitsturen.

Beide apparaten zijn wel verouderd, wellicht kun je via je provider een nieuw modem regelen?

Edit: Je laatste post net gemist. De cisco staat of volledig in bridge mode, waarbij alleen de eerste lan poort werkt. Of hij staat in router modus waarbij alle lan poorten werken en hij IP adressen uitdeelt.
Dan staat hij in bridge mode, enkel de eerste LAN poort werkt.

Ik heb daarom toen mijn bedrade kabel aangesloten op de airport.

• MdO82
Maar op je foto lopen 4? kabels vanaf het modem ?
Dus weet je wat je hierboven zegt zeker ;)

Log even in voor de zekerheid op het modem en dan weet je het gelijk.
Als hij in bridge staat dan staat dat Wifi en router uitgeschakeld zijn.

Ik heb helaas geen voorbeeld meer, want ik heb nu geen Cisco 3928AD meer

[ Voor 79% gewijzigd door MdO82 op 26-02-2017 15:59 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• DorisJerks
Die gele kabel in je cisco zit 99,9% zeker niet in poort 1 van dat apparaat. En aangezien die kabel naar de WAN poort van je aiport lijkt te lopen staat die cisco dus niet in bridge modus. Lijkt me 100% zeker dat je 2 apparaten hebt die routeren.

Makkelijkste oplossing nu lijkt om de apple in bridge modus te zetten. Dan gaat de cisco de rest routeren en kun je netjes verbinden. Het is niet de meest nette oplossing maar wel de eenvoudigste.

• MdO82
Ik ken de apple zelf niet, kan hij hem ook instellen als Accesspoint achter het modem ?
dan moet hij de kabel die naar boven komt in een LAN-poort stoppen en DHCP uitzetten op de Airport

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:52:
Maar op je foto lopen 4? kabels vanaf het modem ?
Dus weet je wat je hierboven zegt zeker ;)

Log even in voor de zekerheid op het modem en dan weet je het gelijk.
Als hij in bridge staat dan staat dat Wifi en router uitgeschakeld zijn.
Nee ik weet het niet zeker, maar ik weet dat ik eerder een kabel op 1 van de overgebleven poorten had aangesloten en dat het toen niet werkte.

Hier wat extra foto's waaruit het misschien beter af te leiden valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ml3vQTueRRnbbnOMK6gqXgYw/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhSjONPwaLqCe0NzOk5tOCfL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d6DdTol1IheamBGDgG8wJdyT/thumb.jpg

Je geeft aan dat het sterk verouderd is (provider is idd Ziggo), maar is dat argument genoeg om te vragen om de boel te komen vervangen als het nog werkt? Welke argumenten zou jij hiervoor gebruiken?

Misschien een stomme vraag, maar hoe log ik in op de router?

En heeft het veranderen van deze instellingen geen gevolgen voor mijn buren die ook gebruik van het netwerk maken?

• MdO82
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Nee ik weet het niet zeker, maar ik weet dat ik eerder een kabel op 1 van de overgebleven poorten had aangesloten en dat het toen niet werkte.

Hier wat extra foto's waaruit het misschien beter af te leiden valt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Je geeft aan dat het sterk verouderd is (provider is idd Ziggo), maar is dat argument genoeg om te vragen om de boel te komen vervangen als het nog werkt? Welke argumenten zou jij hiervoor gebruiken?

Misschien een stomme vraag, maar hoe log ik in op de router?

En heeft het veranderen van deze instellingen geen gevolgen voor mijn buren die ook gebruik van het netwerk maken?
Duidelijk geen bridge mode :P
Want poort 4 werkt ook ;)

Kijk eens of je de pagina http://192.168.178.1 kunt openen.
Als het oud-ziggo gebied is dan moet je inloggen met ziggo en draadloos staat als het goed is op de onderkant

Wat voor abbonement heb je eigenlijk ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:08:
[...]

Duidelijk geen bridge mode :P
Want poort 4 werkt ook ;)

Kijk eens of je de pagina http://192.168.178.1 kunt openen.
Als het oud-ziggo gebied is dan moet je inloggen met ziggo en draadloos staat als het goed is op de onderkant

Wat voor abbonement heb je eigenlijk ?
Ah oke, zat ik verkeerd ;)

Ik kon inderdaad inloggen met wat je net aangaf.

Het abonnement is 150/15mb.

DHCP staat aan volgens de settings.

[ Voor 3% gewijzigd door Rixos op 26-02-2017 16:18 ]

• MdO82
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Ah oke, zat ik verkeerd ;)

Ik kon inderdaad inloggen met wat je net aangaf.

Het abonnement is 150/15mb.
Kan je mij eens een printscreen laten zien van het beginscherm nadat je ingelogd bent ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:17:
[...]

Kan je mij eens een printscreen laten zien van het beginscherm nadat je ingelogd bent ?

Acties:
  • Beste antwoord

• MdO82
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Ik dacht dat daar geen persoonlijke info op stond.
Je kan als die er staat (ik kan hem niet meer bekijken) het ip-adres even maskeren of je stuurt mij even een DM :)

Nu kan je nog 2 dingen doen.

1. Het modem in bridge laten zetten, maar houdt er dan rekening mee het duurt 24 - 48 uur voordat dit actief is.
Men zet eerst de Wifispots uit en daarna het modem in bridge.

Ik weet niet of je wifispots gebruikt, maar dat kan dan niet meer.
nou ja via een trucje wel

2. Je kan je apple airport aansluiten via de LAN poort als accesspoint achter je modem en daarop DHCP uitzetten dan ben je sneller klaar denk ik :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
Welke informatie zoek je precies, dan kan ik het wellicht vanaf de startpagina aflezen.

Die ziet er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hDmjO1SvXqE6zQ1DA9XJDS1O/thumb.jpg

Optie 2 lijkt mij het handigste dan, maar ik heb dus geen idee waar mijn buren allemaal gebruik van maken, ik ben bang dat er straks bij hun dingen niet meer werken als ik wat verander.

• MdO82
Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:29:
Welke informatie zoek je precies, dan kan ik het wellicht vanaf de startpagina aflezen.

Die ziet er zo uit.

[afbeelding]

Optie 2 lijkt mij het handigste dan, maar ik heb dus geen idee waar mijn buren allemaal gebruik van maken, ik ben bang dat er straks bij hun dingen niet meer werken als ik wat verander.
Oh met die schermafdruk zie ik al genoeg ;)
Als het modem in bridge staat dan staat duidelijk erboven dat Wifi en router modus uitgeschakeld zijn :)
Dit in rode vette letter dus het valt wel op :P

Is het een gedeeld pand ?
Lopen al die kabels naar jouw ruimte toe of ook naar andere gebruikers ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 26-02-2017 16:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:32:
[...]

Oh met die schermafdruk zie ik al genoeg ;)
Als het modem in bridge staat dan staat duidelijk erboven dat Wifi en router modus uitgeschakeld zijn :)
Dit in rode vette letter dus het valt wel op :P

Is het een gedeeld pand ?
Lopen al die kabels naar jouw ruimte toe of ook naar andere gebruikers ?
Ja het is een gedeeld pand, er zijn nog twee koppels die gebruik maken van het netwerk.

Wat betreft de airport, het bovenste kabeltje is volgensmij de power kabel.

De ethernetkabel met het gele aansluitinkje is aangesloten op het Cisco modem.

En de andere ethernetkabel die erin zit dat is degene die doorgetrokken is naarboven naar mij.

Wat betreft de kabels in het Cisco modem:

De donkergrijze lijkt vanuit de grond te komen, dus nog een verdieping lager.

De gele aansluiting is volgensmij degene die in de airport zit.

En de andere kabel zit volgensmij ook in de airport, maar ik weet het niet helemaal zeker.

• MdO82
Het lijkt erop dat de donkergrijze en gele beiden naar je airport lopen.
Maar dit kan je zelf het beste even testen door de grijze kabel uit je airport te halen en beneden kijken of er iets veranderd is.

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:58:
Het lijkt erop dat de donkergrijze en gele beiden naar je airport lopen.
Maar dit kan je zelf het beste even testen door de grijze kabel uit je airport te halen en beneden kijken of er iets veranderd is.
Als ik de grijze kabel uit de airport trek dan knalt bij mij het internet op mijn pc eruit.

Ik vermoed dus dat die kabel doorgetrokken is naar mij boven.

• MdO82
Je kan de dhcp van de AirPort eens uit kunnen zetten om te kijken wat er gebeurd.
Heb eens een topic gelezen waarbij iemand ook een centrale ziggo aansluiting had met meerdere ruimtes.

De AirPort dan instellen als accesspoint wil je dan niet omdat iedereen dan op je netwerk zou kunnen.

Test het eens met de DHCP uit en kijk eens wat er dan gebeurd :)

2250 WP Zuid PVoutput

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rixos schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:24:
Nog wat extra info, het IP adres van de plex server is 127.0.0.1
127.0.0.1 is altijd hat apparaat zelf

als je verbinding maakt met 127.0.0.1 vanaf computer A verbind je met computer A
als je verbinding maakt met 127.0.0.1 vanaf computer B verbind je met computer B
als je verbinding maakt met 127.0.0.1 vanaf computer c verbind je met computer c

Iperf

• Rixos
MdO82 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:20:
Je kan de dhcp van de AirPort eens uit kunnen zetten om te kijken wat er gebeurd.
Heb eens een topic gelezen waarbij iemand ook een centrale ziggo aansluiting had met meerdere ruimtes.

De AirPort dan instellen als accesspoint wil je dan niet omdat iedereen dan op je netwerk zou kunnen.

Test het eens met de DHCP uit en kijk eens wat er dan gebeurd :)
Ah oke, en hoe zet ik dat uit? Ik zie op de airport geen loggingegevens staan namelijk. Alleen op het cisco modem.

• MdO82
Oei dan wordt het lastig behalve een factory reset, maar daar kan ik verder niks over zeggen.
Hopelijk nog andere met tips

2250 WP Zuid PVoutput

• Rixos
Trouwens, ik weet niet of het uitmaakt, maar ik ben tevreden als de Plex server bedraad werkt, dat ie het dan misschien via wifi niet doet vind ik niet erg. Is dat ook een mogelijkheid?

[ Voor 8% gewijzigd door Rixos op 26-02-2017 18:03 ]

• Rixos
Ik heb het weten op te lossen, via een hele simpele oplossing.

Ik heb de ethernetkabel die in de Apple airport zat geplugd in het cisco apparaat.

Nu zie ik gewoon de plex server kan ik via bedraad streamen.

Gaat fantastisch, helaas lukt 4k streamen niet, zou dit aan het verouderde modem kunnen liggen?

Iedereen in ieder geval enorm bedankt voor de hulp!
Pagina: 1