Garantie HP laptop 2ehands aangeschaft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Onlangs een Hp Folio 1040 G2 aangeschaft via Marktplaats. Een geweldig apparaat, echter merkte ik net dat er een witte vlek in het scherm zit. Dit was mij pas opgevallen toen ik de taakbalk van Windows 10 minimaliseerde, anders zie je het niet. Hoewel ik er eigenlijk geen last van heb heb ik bij eventuele verkoop wel de plicht om dit te melden en tja, de waarde van de laptop keldert dan ook natuurlijk. Gelukkig zit er nog 1 jaar en 9 maanden garantie op via HP Care Pack. Nu ben ik de afgelopen 2 uur bezig geweest om te kijken of het scherm onder garantie vervangen kan worden en zojuist 2 paracetamolletjes ingenomen van de koppijn die ik hiervan heb gekregen. HP support Assist geïnstalleerd en die geeft dit weer:

Einddatum garantie: 1 jaar, 9 maanden
Einddatum standaardgarantie 19-11-2016
Einddatum Care Pack 19-11-2018

Ik heb dus geen aankoopbewijs of andere documenten van de laptop. Is het mogelijk om een beroep te doen op de garantie en zoja....Hoe?

Ps: serienummer is xxxxxxxxx productcode L8T47EA#UUG voor diegene die een poging willen wagen om krankjorum te worden (serienummer weggehaald om voor de hand liggende redenen)

[ Voor 8% gewijzigd door poema op 26-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:51
Wat zegt HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Hoe bedoel je? via lifechat, telefoon, email, HP forum? Geen van deze geprobeerd, ik ging er vanuit dat ik gewoon online, ergens, een reparatieverzoek kan indienen. Het idee dat ik aan iemand van HP aan de telefoon het verhaal moet gaan zitten uitleggen.....pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb inmiddels al meerder HP Pro/Elitebook modellen naar HP gestuurd voor garantie en ze hebben mij nooit om enig aankoopbewijs gevraagd. Het serienummer voldeed altijd :)

Zou morgen gewoon HP bellen en uitleggen dat het scherm niet goed meer is. Enige punt is dat dit vaak drukpunten zijn (gebruikersschade dus) en wellicht niet onder de garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Je laatste punt, van de drukpunten :), zat ook een beetje door mijn hoofd te spelen. Dit plus de verhalen die je wel eens leest dat men een product terug ontvangt na reparatie en verder van huis zijn dan daarvoor deed me al een beetje twijfelen. Ik neem overigens aan dat ze me aan de telefoon niet een rma nummer gaan geven maar ook doorverwijzen naar de website. En als ik het nu al niet kan vinden. Anders toch maar proberen.

Fotootje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zHJUoZpwhMiafcF57VVUJZE1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Nee hoor, HP zal je niet doorverwijzen naar de website. Ze maken gewoon een RMA ticket voor je aan als je ze belt mits je schade duidelijk genoeg is voor garantie.

Afgaan op je foto valt het mijn inziens nog best mee, heb modellen gehad welke het vele malen erger hadden. Vraag me af of je hier garantie voor gaat krijgen, maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Wellicht een carrière als Customer Support bij HP overwogen? Je zou een goeie zijn :) Je geeft me iig wat meer vertrouwen in HP en ik ga er zeker een belletje aan wagen. Het valt idd best wel mee, het is eigenlijk alleen zichtbaar bij een lichte achtergrond. Nu zit de zwarte rand van Tweakers.net in beeld en moet je echt super dichtbij zitten en focussen wil je heel vaag iets zien. Ik had laatst een los Asus ips scherm die precies het tegenovergestelde had, Hoe donkerder de kleuren, hoe meer zichtbaar. Het had erger gekund; een nieuwe laptop met een dooie pixel in het midden van het scherm wat volgens de fabrikant binnen de norm valt. Moet er niet aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Neeu, gewoon redelijk HP fanboy en zodoende ook wat ervaring met hun service. Zou morgen gewoon bellen en een foto meesturen. Nee heb je, ja kun krijgen. Als je mazzel hebt vervangen ze het hele paneel onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als er verder geen schade te zien is aan de laptop zal dit zeker weten onder garantie vallen. Althans, bij Lenovo wel. Ik heb ThinkPads met kleinere drukplekjes laten repareren en Lenovo deed daar nooit moeilijk over. Zal bij HP voor de zakelijke lijn niet anders zijn denk ik.

Het scherm is gewoon defect, punt. Bellen en laten repareren dus. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 26-02-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
To be continued! :)

Edit een telefoonnummer kon ik niet vinden maar wel een linkje naar chat support. Vanavond eens proberen.

Edit 2: geen live chat maar een case id aangemaakt (Yeaaahhh!!) met een omschrijving van het probleem en gemakshalve een linkje naar dit topic vanwege bovengeplaatste foto. Was trouwens even in het bios om te zien of het hier duidelijk te zien was (mocht de laptop opgestuurd kunnen worden dan blijft de ssd bij mij) en daar viel me op dat er elders aan de onderzijde nog een soortgelijk plekje zat. Stuk kleiner en mooi rond maar zichtbaar.

Edit 3: 28-02, zojuist een mailtje gelezen dat HP mij heeft geprobeerd te bellen. Dat klopt, ik zag een gemiste anonieme oproep. Tijdens werk heb ik geen telefoon bij me. Wel netjes in het mailtje een nummer en het verzoek om contact op te nemen. Dat gaan we morgen even doen :) .

Nog een edit: Vandaag gebeld. Van deze persoon kreeg ik te horen dat hij mij een mailtje stuurt met informatie hoe en waarheen ik een foto van het probleem kan sturen. Zojuist dus nog 2 foto's gemaakt (met een Note 2 :( ) en verstuurd. Achteraf een beetje vreemd dat ik moest bellen, het verzoek om een foto hadden ze ook kunnen mailen ipv het mailtje waarin het telefoonnummer stond. Had mij weer 6 minuten "in de wacht" gescheeld.

03-03 nog een gemiste oproep. Maandag weer even bellen voor de beoordeling nav de foto's,

06-03 de laptop wordt overmorgen opgehaald. Kon zelfs morgen al!

[ Voor 188% gewijzigd door poema op 06-03-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Nou, vandaag was het zover. Rond een uurtje of 12.00 stond UPS voor de deur om de laptop op te halen. Vol trots pakte ik de doos waar ik ongeveer 10 minuten mee bezig ben geweest om in te pakken, bulletproof. Zegt die goede man doodleuk dat ik 'm uit de (over)doos mag halen, terwijl hij zelf met een vouwdoos bezig was. ???? dacht ik, maar ok, de laptop en de adapter zaten apart in nog een verpakking, kans was klein dat er wat mee kon gebeuren (bubbeltjesfolie. Ja, daar mocht ik 'm OOK uithalen. Toen begon ik een beetje paniekerig te worden, ik zag mijn dure laptop met adapter los in een doos rammelen. Dus ik zeg tegen die man:"Ik dacht het niet, zo gaat ie niet mee. Prima, dan niet. Hij liet wel de doos achter. Later pas zag ik dat de doos ontworpen was om een laptop in te doen. Echt solide ziet het er naar mijn mening niet uit, de laptop wordt achter een folie geschoven. Maar kennelijk gaat het goed op deze manier, anders hadden ze wel wat anders verzonnen. Wel apart dat als je iets nieuw koopt er een berg piepschuim in de doos zit (misschien voor het stapelen op een pallet?) maar voor reparatie voldoet een dun stukje folie. Nee, de laptop blijft lekker hier, Als ik eens een 2ehands scherm tegenkom kies ik die weg wel. Foto van mijn pakket en de vouwdoos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s2Ya6if5xLaLYXV7BNTzbh1O/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/twXg1gtOiDoV3fCkFXFY7z3X/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat zijn speciale dozen om laptops in te vervoeren, die werken uitstekend. De laptop gaat onder het folie, daarna worden de 'flappen' omgeduwd waardoor de folie strak over de laptop komt te liggen waardoor deze niet meer kan bewegen. Daarna wordt deze in de doos geschoven en zit deze muurvast. Echt, vertrouw die doos nu maar. ;) Adapter hoeft normaliter ook niet mee, liever niet doen zelfs want de kans bestaat dat je hem niet meer terug ziet. Ze hebben zat adapters liggen in het reparatiecentrum, niks anders versturen dan de laptop dus. Dat moet HP je ook verteld hebben lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 08-03-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Helemaal eens met Frietsaus. Meerdere malen een laptop op die manier met HP gegeven en nooit wat mee gebeurd.
Die dozen zijn ervoor, worden gebruikt zodat er altijd een geschikte doos voorhanden is. Tevens hebben leveranciers zo geen geklier mocht de klant de laptop niet goed verpakken.

PS: Jouw / iemand zijn NAW gegevens staan leesbaar op de foto van je eigen doos. Wellicht even onleesbaar maken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kaalus op 08-03-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

poema schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:31:
Nou, vandaag was het zover. Rond een uurtje of 12.00 stond UPS voor de deur om de laptop op te halen. Vol trots pakte ik de doos waar ik ongeveer 10 minuten mee bezig ben geweest om in te pakken, bulletproof. Zegt die goede man doodleuk dat ik 'm uit de (over)doos mag halen, terwijl hij zelf met een vouwdoos bezig was. ???? dacht ik, maar ok, de laptop en de adapter zaten apart in nog een verpakking, kans was klein dat er wat mee kon gebeuren (bubbeltjesfolie. Ja, daar mocht ik 'm OOK uithalen. Toen begon ik een beetje paniekerig te worden, ik zag mijn dure laptop met adapter los in een doos rammelen. Dus ik zeg tegen die man:"Ik dacht het niet, zo gaat ie niet mee. Prima, dan niet. Hij liet wel de doos achter. Later pas zag ik dat de doos ontworpen was om een laptop in te doen. Echt solide ziet het er naar mijn mening niet uit, de laptop wordt achter een folie geschoven. Maar kennelijk gaat het goed op deze manier, anders hadden ze wel wat anders verzonnen. Wel apart dat als je iets nieuw koopt er een berg piepschuim in de doos zit (misschien voor het stapelen op een pallet?) maar voor reparatie voldoet een dun stukje folie. Nee, de laptop blijft lekker hier, Als ik eens een 2ehands scherm tegenkom kies ik die weg wel. Foto van mijn pakket en de vouwdoos:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik quote je even, zodat je een melding krijgt...

Zoals hierboven aangegeven...
Een foto toont NAW gegevens.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Bedankt voor de melding! lijkt me wel zo handig :) Toch besloten om het hier bij te laten, hij gaat niet retour. HP zei overigens; laptop en adapter, geen tassen of andere accessoires.

[ Voor 47% gewijzigd door poema op 08-03-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:04
Bijzonder onverstandig dan. Krijg je garantie doe je er niks mee..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Naar mijn mening ben je gigantisch moeilijk aan het doen voor niets.
Pagina: 1