livolo schakelaars icm domotica

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr.kardol
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-08-2023
Sinds paar weken in mijn nieuwe woning getrokken altijd al alles op afstand willen bedienen,
Omdat ik als chauffeur heel de week van huis ben wel makkelijk om af en toe een lamp te kunnen aanzetten. Maar zie nu even door het bomen het bos niet meer

Wil graag met livolo schakelaars gaan werken ,en met de tijd een slimme meter en camera die via de deurbel werkt zodat ik weet wie er aan de deur staat (heeft gestaan)

homewizard mooi compleet plug en play systeem maar werkt weer niet met livolo.

rfxcom lijkt met ideaal systeem maar ik kom er ff niet uit wat je daarvoor precies allemaal voor moet hebben

kwam dit tegen op youtube en het lijkt miij ideaal

YouTube: Livolo touch switch remote control

wie kan mij helpen om iets samen te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-09 16:08
De RFXCOM heeft de mogelijkheid om Livolo aan te sturen (en meer). Nadeel van Livolo is wel dat het geen On commando kent maar alleen een Toggle en een Off command. Je kunt de Livolo ook op de module bedienen en het is dan niet bekend in het Home Automation programma in welke toestand de module staat. Om er zeker van te zijn dat je met een Toggle de module aanzet kan je dan eerst een Off commando sturen en daarna een Toggle.
Als Home Automation programma kan je dan bv openHab, Home Assistant, Indigo, VERA, Domoticz of Homeseer gebruiken. De laatste vier zijn met niet al te veel programmeerkennis te gebruiken. Voor Domoticz zijn complete Raspberry PI sets met Domoticz op SD kaart verkrijgbaar.