Aux-ruis in Ibiza (2011)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Recent heb ik een andere auto gekocht. Helaas zit er geen bluetooth / usb ingebouwd en is een aux aansluiting mijn enige mogelijkheid om muziek af te spelen vanaf mijn telefoon. Ik heb al gerommeld met de instelling van de radio en er zijn 3 aux-niveau's met betrekking tot versterking of impendantie van het signaal. De ruis verschilt wel wat bij de drie niveau's maar ik krijg het niet weg.

Nu heb ik dit product besteld maar ben bang dat het alleen is voor ruis die ontstaat door het tegelijk opladen van de telefoon en het beluisteren van muziek. Dit is niet mijn probleem. Ik denk dat het dezelfde soort hoge piepruis is, alleen is het ook zonder tegelijk opladen van de telefoon in mijn geval.

Stel dat dit product het niet oplost heeft het dan zin om een 3,5mm bluetooth transmitter aan te schaffen of wordt de ruis dan simpelweg door gegeven maar dan door de lucht heen? Of heeft het wel zin omdat mijn telefoon en de aux aansluiting van de auto niet in verbinding staan via de kabel?

3e optie: Zou het ook werken door een micro-usb kabel te pluggen in mijn Oneplus one met aan de andere kant een 3,5mm jack?

Ik hoor graag wat advies want het stoort enorm, vooral bij rustige muziek is het erg goed hoorbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door power_user op 26-02-2017 00:36 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Heb je ook al simpelweg een ander kabeltje geprobeerd? Omdat het een analoge verbinding is, zit er nogal verschil tussen.

Als het anders een simpele inbouwradio is (dus niet die custom systemen die volledig in het dashboard zitten), dan kun je natuurlijk voor een paar 10tjes ook een andere radio kopen mèt USB of Bluetooth. Er staan er diverse op marktplaats, hoewel ze nieuw ook niet duur hoeven te zijn volgens mij.

[ Voor 55% gewijzigd door LA-384 op 26-02-2017 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bluetooth ontvanger zou een oplossing kunnen zijn, je zou ook nog met het volume van de telefoon kunnen spelen of een ander apparaat met audio uit kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Test de boel eerst eens grondig:
• test een andere geluidsbron met 3.5mm jack. Bijvoorbeeld een andere telefoon, etc. Mogelijk zelfs een apparaat met een echte 'AUX' uit in plaats van headphone uit.
• test een andere geluidsinstallatie met AUX in. Sluit je telefoon bijvoorbeeld eens aan op je geluidsinstallatie thuis.

Je moet namelijk zeker weten dat het signaal wat uit de telefoon komt van voldoende kwaliteit is. Ook moet je zeker zijnd at de auto radio geen willekeurige ruis toevoegt.

Als de groundloop insulator niet werkt (bij mij gelukkig wel, maar ik had alleen ruis als ik tegelijk de telefoon oplaadde) en de onderdelen zijn op zich wel goed werkend dan kun je nog een een kleine versterker er tussen zetten (ben zelf nog op zoek naar een exemplaar van een paar euro i.v.m. laag geluidsniveau van de headphone aansluiting van de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52

Yucon

*broem*

Rukapul schreef op zondag 26 februari 2017 @ 08:05:
Test de boel eerst eens grondig:
• test een andere geluidsbron met 3.5mm jack.
Idd, dat eerst. Mocht dat wel goed werken en het probleem in de output van je telefoon zitten is er nog een alternatief. Er zijn voor een paar euro simpele bluetooth ontvangerprintjes die je aan de line in van je radio vast zou kunnen solderen (via de achterkant van de radio, onzichtbaar dus). Op die manier heb je een bluetooth radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor alle advies.

Ik heb het ook getest met de telefoon van mijn vriendin. Precies hetzelfde geluid. Ik heb het probleem niet met oordopjes of mijn stereo. Alles wat ik kon doen om het uit te sluiten heb ik al gedaan. Ook al een nieuw kabeltje gekocht inderdaad.

Ik denk dat ik maar een paar weken moet afwachten totdat de noise remover binnen is en vanuit daar verder kijken.

Heeft iemand nog een idee of de micro-usb ook geluid doorgeeft aan de aux poort in de auto als je een geschikt kabeltje hebt?

Het is overigens zo'n ingebouwde unit. Geen aftermarket radio.

[ Voor 5% gewijzigd door power_user op 26-02-2017 14:17 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
power_user schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:39:
Heeft iemand nog een idee of de micro-usb ook geluid doorgeeft aan de aux poort in de auto als je een geschikt kabeltje hebt?
USB is digitaal, Aux is analoog. Er zal een vertaalslag gemaakt moeten worden. Daarnaast is het dan nog maar de vraag of jouw telefoon wel audio via de usb-aansluiting kan versturen. In de meeste gevallen kun je wel de digitale data benaderen, maar heb je een externe speler nodig om ze te kunnen lezen/afspelen (het geval wanneer je je telefoon aan de pc of receiver hangt). Er zijn kastjes die een analoog signaal naar een digitaal signaal kunnen omzetten en andersom (DAC genoemd), maar ik denk niet dat dat in jouw geval gaat werken, omdat het onwaarschijnlijk is dat de telefoon de muziek via de usb-aansluiting zal kunnen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Het kan zijn de de kabel naar je AUX poort in je middenconsole niet meer goed vast zit.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10 12:39
De ruis zit tussen de aux aansluiting en je radio, dit is helaas een vaak voorkomend probleem bij sommige auto's waar het af-fabriek gewoon niet goed geïsoleerd is.
De beste optie is dan ook een ground loop isolator aan te schaffen zoals je al hebt gedaan, indien mogelijk plaats je deze tussen de radio en de aux aansluiting, maar als het een speciale plug is vanaf de radio die naar aux loopt dan plug je hem in de aux en dan gaat je telefoon op de ground loop isolator. :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ground loop isolator gaat naar mijn weten niet helpen als het probleem tussen de aux poort en de ingang van de versterker zit.

Heb je de ruis ook als de auto stil staat en (indien mogelijk) niet op contact? Het kan ook ruis zijn van andere componenten in de auto, of de dynamo.

Heb je de ruis ook zonder kabel? Dat je geen ruis hoort op de oordopjes zegt helemaal niets. De impedantie van een aux ingang en die van een koptelefoon is heel anders, waardoor een aux ingang veel gevoeliger is voor storingen.

Probeer ook eens een ander apparaat dan een telefoon, bijvoorbeeld een discman of een simpele mp3 speler. kun je weel dingen uitsluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door Fairy op 27-02-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:17

A13X

Dude

Voor mijn auto heb ik i.v.m. het totaal ontbreken van een 3,5mm AUX aansluiting een Yatour Bluetooth interface gekocht (gebruikt via marktplaats). Inbouwen was eenvoudig en het werkt super, ik heb de uitvoering met microfoon en kan daarmee ook handsfree bellen over de speakers. Of het kan hangt compleet af van welke radio er in je auto is gemonteerd dus dat zal je zelf even moeten uitzoeken.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 10:44
power_user schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:39:
Bedankt voor alle advies.

Ik heb het ook getest met de telefoon van mijn vriendin. Precies hetzelfde geluid. Ik heb het probleem niet met oordopjes of mijn stereo. Alles wat ik kon doen om het uit te sluiten heb ik al gedaan. Ook al een nieuw kabeltje gekocht inderdaad.

Ik denk dat ik maar een paar weken moet afwachten totdat de noise remover binnen is en vanuit daar verder kijken.

Het is overigens zo'n ingebouwde unit. Geen aftermarket radio.
Zend je uit op 100% volume? Hier ontstaat vaak ook ruis door. schroef hem eens terug naar 75 a 80 procent.

Say Whut?!

Pagina: 1