Toon posts:

"Martkplaats" figuren op Tweakers V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 1.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Allereerst weet ik niet of dit topic hier thuis hoort dus corrigeer mij als ik dit in het verkeerde gedeelte post.

Ik erger me al een tijdje aan mensen die ik "marktplaats figuren" noem.

Hoe gaan jullie om met met mensen in V&A die ronduit kort door de bocht een bericht typen zonder even gedag te zeggen of een zin te beginnen met een hoofdletter? "nou weet ik dat mijn grammatica ook niet denderend is, maar ik probeer er wat van te maken"

Vaak valt het me op dat deze mensen weinig tot geen activiteit hebben op Tweakers en alleen hier zitten om onzinbiedingen te kunnen doen in de hoop om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. |:(

Berichten als: "ik bied 200 euro kom ik hem gelijk halen" of vragen zoals "wat wil je er voor hebben" zie ik zo nu en dan verschijnen. Het erge is dan ook dat de vraagprijs er bij staat en er gewoon erg laag onder de prijs wordt geboden.

Ik handelde eerst zo nu en dan op Marktplaats en daar heb je helaas veel onzin bieders en vage reaguurders. Gelukkig heeft Tweakers wel meer mensen met verstand van hun elektronica die wel netjes reageren en waar ik leuk mee heb kunnen handelen.

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen omtrent dit topic.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Mijn tactiek: onzinbod = enkeltje prullenbak, niet langer dan 1 seconde over nadenken. :) Soms doe ik een tegenbod als ik er echt vanaf wil, ook niet langer dan 10 seconden aan besteden want 90% van de keren werkt het niet. Ik heb wel wat beters te doen in het leven, hoe langer ik leef hoe sneller ik klaar ben met dingen waar ik geen zin in heb ;) Anderen opvoeden is verloren tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door TerraGuy op 25-02-2017 22:40 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:59

RvV

Ja, de laatste tijd kreeg ik ook wat meer onzin berichten.
"Ik bied 100 euro op jouw ssd, want dat heb ik laatst ook voor zo'n zelfde betaald", vond ik ook een leuke.
Alsof ik een 1TB ssd voor 100 euro weg zou doen. Maar goed, ze kunnen het altijd proberen in de hoop dat het eens op de tien keer wel lukt.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TerraGuy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:38:
Mijn tactiek: onzinbod = enkeltje prullenbak, niet langer dan 1 seconde over nadenken. :) Soms doe ik een tegenbod als ik er echt vanaf wil, ook niet langer dan 10 seconden aan besteden want 90% van de keren werkt het niet. Ik heb wel wat beters te doen in het leven, hoe langer ik leef hoe sneller ik klaar ben met dingen waar ik geen zin in heb ;) Anderen opvoeden is verloren tijd.
Negeren is de beste optie, maar dan riskeer je een "????????" bericht als vervolg.

Het is jammer dat mensen genegeerd moeten worden, maar aan de andere kant vragen sommigen er toch echt zelf om. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RvV schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:42:
Ja, de laatste tijd kreeg ik ook wat meer onzin berichten.
"Ik bied 100 euro op jouw ssd, want dat heb ik laatst ook voor zo'n zelfde betaald", vond ik ook een leuke.
Alsof ik een 1TB ssd voor 100 euro weg zou doen. Maar goed, ze kunnen het altijd proberen in de hoop dat het eens op de tien keer wel lukt.
Ja dat is dus zo'n bericht waarvan je dat dus niet zou verwachten op Tweakers.

Zo zie je maar dat deze site echt gegroeid is. "terecht"

Of dit de algemene handel en constructieve inhoud in topics een boost geeft is een tweede. Het is in ieder geval niet zwart-wit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Of mensen snappen gewoon niet dat een SSD geen HDD is.
Niet altijd hhet ergste denken, is alleen maar vermoeiend :)
Geen moeite in steken dit soort dingen.
Wat Terra ook aan geeft.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hey Prutser, niet zo zeuren hé :9 . GoT is gewoon Marktplaats 2.0 voor tech gear.

zgan is al gauw een krasje hier en daar
eigen foto's plaatsen, gebeurt ook steeds minder
de boel proberen te flessen ook enz enz

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:25:
de boel proberen te flessen ook enz enz
Dan heb je ook nog van die luie figuren die geen volledige zinnen uitschrijven, maar simpelweg enz enz enz :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:29:
[...]

Dan heb je ook nog van die luie figuren die geen volledige zinnen uitschrijven, maar simpelweg enz enz enz :+
Net thuis van carnaval, ben nu te lui voor >:)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:50
Ik moet zeggen dat ik zelf ook vaak ver onder de vraagprijs bied, soms bied ik ook direct de vraagprijs hoor, maar alleen als die overeenkomt met wat ik zelf in gedachte had. Andersom zie je ook vaak een exorbitant hoge vraagprijs voor producten namelijk.

Het is een manier van onderhandelen. Als de bieder niet met een mooi tegenbod komt, kijk ik weer verder. Ik snap dat je graag iets verkoopt wat je niet meer nodig hebt en dat dat liever gisteren was dan morgen, maar onthoud dat producten vaker aangeboden worden en vaak ook voor een prijs die jij onder de noemer "onzinbod" zou scharen. Met tweedehands is het gewoon wat de gek ervoor wil geven. Er zijn geen vaste prijzen, soms heb je geluk, soms niet.

Wat taalgebruik betreft ben ik het met je eens. Dat is gewoon simpelweg belabberd tegenwoordig. Op mobiele apparaten heb je geen excuus ivm autocorrectie, maar helaas is dat op een pc niet standaard aanwezig. Typecursus zou wat dat betreft standaard in het lespakket moeten zitten. Ik heb op 13 jarige leeftijd blind leren typen en mijn vinger gaat automatisch naar shift als ik een zin begin. Daar denk ik niet eens meer over na.

Overigens zijn de reactie voorbeelden die je aanhaalt, typische "onderhandel tips" die je her en der terug leest. Zeggen dat je het kan komen halen, legt druk bij de verkoper. Plus de gedachte dat deze snel van zijn product af kan zijn. Dit werkt eigenlijk alleen bij producten die al langere tijd aangeboden worden. Vragen wat je ervoor wil hebben, is eigenlijk vragen naar de uiterste verkoopprijs. Omdat de meeste vraagprijzen onderhandelingsruimte hebben, is er altijd een minimumprijs voor de verkoper. Gaan beide partijen daarmee akkoord, is iedereen blij en krijg je niet die onzinnige strijd over een paar euro's.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 26-02-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit heeft niets te zoeken in AZ, ik verplaats hem voor nu naar V&A maar deze discussie is al zo vaak langs gekomen....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als ik tegenwoordig een advertentie zet, zorg ik dat er alleen via DM gereageerd kan worden. Dan kan je direct zien met wij je te maken hebt en pik je de marktplaats figuren er zo uit.

Ook in de advertentie zetten dat een prijs vast is helpt erg goed tegen onzin bieders.
En natuurlijk niet reageren als er een enkel zinnetje in de DM staat met een bedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door Ernemmer op 26-02-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

St@m

@ Your Service

LA-384 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 07:28:
Vragen wat je ervoor wil hebben, is eigenlijk vragen naar de uiterste verkoopprijs.
Wat is dat toch met die 'uiterste verkoopprijs'.. dan snap je het echt niet.

Wat is uw uiterste prijs??? Wat wilt u er uiterlijk voor hebben???

Meer dan € 200.000 hoef ik er echt niet voor te hebben hoor.

En dan krijg je als reactie terug dat dat teveel is 8)7 (voor iets waarvan mijn minimale verkoopprijs 20 euro is, maar dan moet je dat maar vragen).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 04:40
ik vind dit toch een beetje vallen onder de rubriek: "waar kun je je als mens allemaal druk om maken".

Ik verkoop zelf veel op marktplaats. Ja die mensen zitten erbij, maar ik vind het niet erg. Wie niet waagt wie niet wint denk ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:34:
Hallo Tweakers,

Allereerst weet ik niet of dit topic hier thuis hoort dus corrigeer mij als ik dit in het verkeerde gedeelte post.

Ik erger me al een tijdje aan mensen die ik "marktplaats figuren" noem.
Mensen hebben verschillende verwachtingen en gebruiken. De een hecht waarde aan V&A en besteedt daar aandacht aan. De ander discussieert graag op het forum, en besteedt er zorg aan eerst te kijken of er een V&A-gerelateerd forum is en gebruikt de search;

1e discussietopic gaat over precies hetzelfde:
https://gathering.tweaker...keyword=V%26A+marktplaats

Let wel, ik bedoel het niet om je terecht te wijzen, maar puur om een begrijpelijk vergelijk te maken. We krijgen namelijk net zo goed klachten dat mensen op het forum zich steeds minder inzetten en de search niet gebruiken. Zo draagt de een bij aan de frustratie van de ander en andersom, op verschillende onderdelen.

Zoals je in de search kan zien, is het in ieder geval niet iets dat van de laatste tijd is. Hetzelfde geldt trouwens voor de andere wederkerende onderwerpen dat de kwaliteit van het nieuws achteruit gaat, de community door nieuwe aanwas vergaat, en uiteraard dat het allemaal de schuld van VNU is dat de site commercieel is terwijl die dat vanaf eigenlijk het begin is geweest ;)

Het wil niet zeggen dat er geen veranderingen over tijd plaatsvinden; dat is zeker zo. De site is een dynamisch geheel waarbij een balans moet worden gemaakt tussen de belangen van iedereen. Zoals geopperd kan een groeiend besef van tips voor handelen ertoe leiden dat mensen massaal lager bieden.

Maar is dat iets waar je als site tegen op moet treden? Daar waar het bijvoorbeeld leidt tot onterechte V&A feedback, dan ja. Daarom hebben we bijvoorbeeld de regel dat er een concrete ervaring moet zijn voor een review mag. Je kan dus vrijelijk eenieder met een onzinbod negeren.

Tegelijk kan je zelf ook je advertentiemethode veranderen; vermeld bijvoorbeeld dat te lage biedingen geen reactie zullen krijgen. Gebruik veilingen om een publieke prijsindicatie te krijgen. Geef aan dat de vermelde prijs een "koop nu" is, en dat anders 1-2 weken afgewacht wordt - de meeste kopers zijn geen geduldige dieren en willen zeker niet het risico dat iemand anders een goede deal voor ze wegkaapt.

Het werkt twee kanten op, en aan beide zijden zie je doorlopend verandering vanuit de wens effectiever te zijn dan een ander. Evolutie kent ook hier zijn effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En zoals Floppus al aangeeft, deze discussie is al vaker gevoerd. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen manier van handelen en communiceren. Daar kan je je druk over maken of niet. In elk geval is dat geen reden om dit in een zoveelste topic nogmaals te bespreken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.