Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordfox73
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
Mijn nieuwe PC komt uit Duitsland, en daar staat een Duitse Windows 10 Pro op. Nou wil ik die PC helemaal niet in het Duits, maar gewoon in het Engels.

Oplossing leek me simpel: Engels taalpakket downloaden, installeren en klaar.

De praktijk blijkt weerbarstiger. Zo bleek ik bij de geavanceerde opties de machine zo in te moeten stellen dat ook andere Windows onderdelen in het Engels worden (zoals het afsluitscherm en zo).

Waar ik nu echter mee blijf zitten is het Start menu. Ik kan wel leven met het feit dat de titel van app collecties in het Duits staan (en volgens mij zijn die nog met de hand aan te passen), maar waar ik niet blij van wordt, dat zijn de zoekresultaten in het Start menu. Als je iets zoekt, dan krijg je vaak alleen de Duitse resultaten - die ook nog eens niet-klikbaar zijn.

Ik heb inmiddels de index al eens opnieuw opgebouwd, zonder succes, en daarna de Search service gestopt, de Windows.edb search database weggegooid. De Search service weer gestart en een nieuwe index gemaakt. Helaas, nog steeds Duits.

Wie heeft de juiste oplossing? Ik zou natuurlijk systeemherstel kunnen doen, maar ik heb zo het vermoeden dat die dan ook weer in het Duits gaat zijn... Ik zoek dus een betere oplossing.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Makkelijkste lijkt mij gewoon een Engelstalige .iso te downloaden van de Microsoft site en een schone installatie uit te voeren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordfox73
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11-2022
Dat (b)lijkt inderdaad dan toch het makkelijkst te zijn. Behalve dat geen lege 8.5GB DVD-R meer had en geen lege USB stick, maar dat is ook allemaal nog goedgekomen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lordfox73 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:57:
Dat (b)lijkt inderdaad dan toch het makkelijkst te zijn. Behalve dat geen lege 8.5GB DVD-R meer had en geen lege USB stick, maar dat is ook allemaal nog goedgekomen. Tnx.
Mooie aanleiding om een 16GB stickje aan te schaffen dus ;)
Kosten tegenwoordig de prijs van een kilo aardappels maar altijd handig om er een paar te hebben liggen voor dit soort gevallen

Mooi dat het gelukt is in ieder geval!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren