Laptop uit slaapstand halen via 3.5mm jack plug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 02:30
Mijn vraag:
Is het mogelijk om mijn laptop uit slaapstand te laten komen via de 3.5mm audio jack?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10.
Ik wil het kunnen doen met pressy, een 3.5mm jack plug met een knopje erop.
Afbeeldingslocatie: http://the-gadgeteer.com/wp-content/uploads/2014/07/pressy-1.jpg

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik weet dat het mogelijk is om de laptop uit slaapstand te halen via toetsenbord en/of muis, via configuratiescherm > hardware en geluiden > apparaten en printers > apparaatbeheer > [apparaat] > energiebeheer.
Ik heb ff gekeken en kon niks in die lijst vinden waarmee ik het zou kunnen doen via de 3.5mm jack.

Iemand die het weet of het mogelijk is en hoe ik het dan zou moeten doen?

Beste antwoord (via david-postema op 25-02-2017 23:05)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De audio out van een laptop kan normaliter ook geen inkomende singalen verwerken.

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
http://get.pressybutton.com/pages/faq
At the moment (and in the foreseeable future) Pressy is only available for Android phones. Sorry iPhone and Windows phone users...
Alleen voor android, niet eens voor iphone en daardoor zeer waarschijnlijk ook niet voor pc...

3 sec zoeken...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De audio out van een laptop kan normaliter ook geen inkomende singalen verwerken.

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Oprecht benieuwd waarom je dit precies zou willen.
Los van de aan/uitknop zijn er legio mogelijkheden als wake on lan of wake on usb.
In welke behoefte gaat een Pressy voorzien die de andere oplossingen jou niet kunnen bieden?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Fish schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:32:
Daarom zit er meestal ook een microfoon / audio in op een laptop of een combinatie jack.

Overigens hebben de meeste laptops ook wel wake on open lid mogelijkheid in de BIOS/UEFI.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
Switchie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:33:
Oprecht benieuwd waarom je dit precies zou willen.
Los van de aan/uitknop zijn er legio mogelijkheden als wake on lan of wake on usb.
In welke behoefte gaat een Pressy voorzien die de andere oplossingen jou niet kunnen bieden?
Ik wil graag mijn laptop uit slaapstand kunnen halen zonder dat ik de klep moet open doen, mijn toetsenbord of mijn muis moet gebruiken. Ik zal wel verder zoeken naar andere mogelijke opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
david-postema schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:08:
[...]

Ik wil graag mijn laptop uit slaapstand kunnen halen zonder dat ik de klep moet open doen, mijn toetsenbord of mijn muis moet gebruiken. Ik zal wel verder zoeken naar andere mogelijke opties.
Ik ben dan toch wel benieuwd naar het nut? Als je de laptop uit slaapstand haalt dan wil je er toch wat mee doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online
Wake-on-Lan (WOL) zou nog een optie zijn, of via een usb-knop. Zoals @Switchie zegt dus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
MicGlou schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:10:
[...]

Ik ben dan toch wel benieuwd naar het nut? Als je de laptop uit slaapstand haalt dan wil je er toch wat mee doen?
Er zijn natuurlijk wel toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld als je je laptop als een server gebruikt oid. Maar het zou helpen als david gewoon zou vertellen wat 'ie precies* voor elkaar wil krijgen, dan kunnen we veel beter meedenken :)

* En dan bedoel ik niet 'laptop uit slaapstand halen', maar bijvoorbeeld 'laptop zonder open te klappen uit slaapstand kunnen halen, zodat scherm uitblijft, maar ik er wel naar kan remoten'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 17:45

BLACKfm

o_O

Dan zou ik gewoon gaan hobbyen en intern de audio jack koppelen aan de aan/uit knop (met wat soldeerwerk)

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hahn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:14:
[...]
Er zijn natuurlijk wel toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld als je je laptop als een server gebruikt oid.
Hoezo zou het dan wel een logische toepassing zijn? :?
Sterker nog, een server zet je toch over het algemeen in om 24/7 te draaien?
* En dan bedoel ik niet 'laptop uit slaapstand halen', maar bijvoorbeeld 'laptop zonder open te klappen uit slaapstand kunnen halen, zodat scherm uitblijft, maar ik er wel naar kan remoten'.
Als je wilt remoten is WOL toch by far een logischere oplossing?
Voor de oplossing van TS moet je namelijk alsnog fysiek toegang hebben tot de laptop. Tot zoverre het 'remote' verhaal

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Switchie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:28:
[...]

Hoezo zou het dan wel een logische toepassing zijn? :?
Sterker nog, een server zet je toch over het algemeen in om 24/7 te draaien?
Ten eerste: het was maar een voorbeeld. Ten tweede: hangt er maar helemaal vanaf wat voor server.
[...]

Als je wilt remoten is WAL toch by far een logischere oplossing?
Voor de oplossing van TS moet je namelijk alsnog fysiek toegang hebben tot de laptop. Tot zoverre het 'remote' verhaal
Ik herhaal: het was maar een voorbeeld :>

En voor de duidelijkheid, ik probeer ook te achterhalen of dit wel de meest logische oplossing is voor david z'n probleem. Maar dan zal 'ie eerst erover moeten uitweiden in plaats van dat iedereen maar gewoon aannames blijft doen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 25-02-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hahn schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:29:
[...]
Ten eerste: het was maar een voorbeeld. Ten tweede: hangt er maar helemaal vanaf wat voor server.

[...]
Ik herhaal: het was maar een voorbeeld :>
Snap ik uiteraard. Was ook zeker niet bedoelt als aanval :>
Ik wil graag mijn laptop uit slaapstand kunnen halen zonder dat ik de klep moet open doen, mijn toetsenbord of mijn muis moet gebruiken.
Het indrukken van b.v. de rechter muisknop vind je onhandig en omslachtig maar je oplossing is om iets te fabriceren waardoor je via de audiojack alsnog op een knopje moet drukken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Zijn er geen USB knoppen die Muisclick na doen?
Dat zou TS ook helpen in deze denk ik.
Head to DX.coM :)

-even 5min gekeken maar zie zo 1 2 3 geen USB knoppie dat muis na doet.-

[ Voor 26% gewijzigd door MrMonkE op 25-02-2017 23:43 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Je kan gewoon een USB stickje erin houden en die er weer uithalen als je hem uitstandby wil hebben. moet je even in het energie beheer kijken van windows.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
MicGlou schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:10:
[...]

Excuus. Ik neem mijn laptop vaak met mij mee. Als ik thuis ben, dan sluit ik mijn laptop aan op een externe monitor, toetsenbord en muis, en dan laat ik de laptop dicht. Zo fungeert het ongeveer als een desktop.

Als ik mijn laptop thuis uit slaapstand wil halen, dan moet ik de laptop open klappen, en dan weer dicht. Ik vroeg me af of ik het met 'pressy' kon doen, maar zoals @Fish zei kan de audio jack geen inkomende signalen verwerken.

Ik zocht iets zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/smimg/497644/12474380-1681034-0/New_products_USB_Web_key_usb_key_2_in1_Button_factory/42d7.jpg
Maar dan dus compacter.
Ik ga verder zoeken, en bedankt voor alle antwoorden!

PS: Als iemand toevallig een compacte oplossing weet, dan hoor ik het graag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 02-10 19:02
Docking station kopen, hoef je ook geen kabels in en uit te pluggen :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
david-postema schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Excuus. Ik neem mijn laptop vaak met mij mee. Als ik thuis ben, dan sluit ik mijn laptop aan op een externe monitor, toetsenbord en muis, en dan laat ik de laptop dicht. Zo fungeert het ongeveer als een desktop.

Als ik mijn laptop thuis uit slaapstand wil halen, dan moet ik de laptop open klappen, en dan weer dicht. Ik vroeg me af of ik het met 'pressy' kon doen, maar zoals @Fish zei kan de audio jack geen inkomende signalen verwerken.

Ik zocht iets zoals dit:
[afbeelding]
Maar dan dus compacter.
Ik ga verder zoeken, en bedankt voor alle antwoorden!

PS: Als iemand toevallig een compacte oplossing weet, dan hoor ik het graag
Als het goed is zou je laptop ook wakker moeten worden van je toetsenbord of muis, daar zou ik eerder naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
Hahn schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:09:
[...]

Als het goed is zou je laptop ook wakker moeten worden van je toetsenbord of muis, daar zou ik eerder naar kijken dan.
Dat weet ik. Dat had ik ook een tijdje ingesteld, maar ik had vaak momenten dat perongeluk mijn muis bewoog, waardoor mijn laptop ongewenst uit slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als ik thuis ben, dan sluit ik mijn laptop aan op een externe monitor, toetsenbord en muis,
Lijkt mij veruit de makkelijkste oplossing inderdaad.
Indien het voor TS niet direct werkt, zoek even op "wake on usb" voor hoe te activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david-postema
Switchie schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:12:
[...]

[...]

Lijkt mij veruit de makkelijkste oplossing inderdaad.
Indien het voor TS niet direct werkt, zoek even op "wake on usb" voor hoe te activeren
Sorry, maar wat is TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TopicStarter , jij dus :)

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
david-postema schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:00:
[...]

Als ik mijn laptop thuis uit slaapstand wil halen, dan moet ik de laptop open klappen, en dan weer dicht.
Sluit je je laptop dan ook meteen op een netvoeding aan??

Zo ja, kijk dan even in je bios of je een optie als 'Power On with AC Attach' hebt. Ik gebruik die optie op mijn Lenovo laptop precies om die reden. Dus zodra ik op mijn werk kom, sluit ik de monitoren en toetsenbord aan en dan de netadapter. De laptop start vervolgens meteen op.

Bij Lenovo kun je die optie vinden onder Config -> Power.

[ Voor 6% gewijzigd door RiDo78 op 26-02-2017 01:20 . Reden: Nog even de exacte naam en lokatie van bios-optie opgezocht. ]

Pagina: 1