aankoop advies: audio woonkamer (TV, radio, game console)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik zoek een?
Een 2.0 of 2.1 audio of speakerset. Het liefst compact en draadloos. Zo mogen wit of wit/grijs van kleur zijn.

Wat is je budget?
tussen de 4 en 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De speakers moeten het geluid van de TV verzorgen. We hebben ook een console (Nintendo Wii U) en is het fijn als we muziek kunnen luisteren zonder de TV aan te moeten zetten. Misschien streamen via de ipad of telefoon??

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zie natuurlijk de Sonos S1 boxen voorbij komen. Maar naar mijn weten kan ik die niet over de TV laten lopen. Ik heb geen interesse in de soundbar van Sonos. Ik vind het maar een lomp ding. Ook zit je bij Sonos aan betaalde diensten vast wat me een beetje tegenhoud. Ik vind de Bose soundtouch 10 duo pack ook in de buurt komen van wat we zoeken. Alleen kunnen de boxen niet het geluid van de TV verwerken.

Welke vragen heb je hier nog over?
We zijn op zoek naar een strakke minimalistische stijl. We zijn geen audiofielen. We luisteren al dik 10 jaar tevreden naar een Philips HTS 6600. Een groot gemist bij deze set is de controle over de sub. Op een CD van bumba na gebruiken we geen CD of DVD meer. Dat is natuurlijk allemaal Netflix geworden.

Hebben jullie nog een tip? Misschien losse receiver en speakers?

Mijn portfolio op Instagram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 09:13
Kijk eens naar de Denon Heos-lijn. Daar zitten wel wat modellen bij met een (analoge) input waar je je tv op kan aansluiten.

[ Voor 60% gewijzigd door Teun_2 op 25-02-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dank je Teun. Het begint er inderdaad op te lijken dat ik naar een losse set moet gaan. Ik heb deze avond ziten snuffelen tussen de kleine speakers en lijken de "Dali Zonsor Pico wit" precies watik zoek. Er wordt wel een woofer geadviseerd die best prijzig is. Losse versterker is waar ik dan nog even voor op zoek moet gaan. Ook daar zijn weer om het makkelijk te maken tientallen modellen van per merk. :)

Als mensen nog een suggestie hebben (of moet ik dan een nieuw topic starten?

Budget a 250 tot 350 euro voor een versterker.. het liefst in een zilver kleur (zolang het maar geen zwart is)

EDIT:

PIONEER VSX-831 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 09:13
Als je hoogstens 2.1 wil, de onkyo tx8020 ? Die heeft in Europa ook een optische input. Een google chromecast audio erbij voor streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Teun_2 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:13:
Als je hoogstens 2.1 wil, de onkyo tx8020 ? Die heeft in Europa ook een optische input. Een google chromecast audio erbij voor streaming.
Ziet er ook netjes uit Teun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Andere route; op marktplaats een jong gebruikte marantz pm5005/6006 en set b&w cm1 speakers kopen. Als netwerkfuncties belangrijk zijn kun je ook nog naar een marantz nr1504/1506 kijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Sethro op 25-03-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Stel dat ik gaat voor een Onkyo, begrijp ik het dan goed dat je al je devices aansluit op de Onkyo en stuurt die alles met 1 hdmi door naar de TV ?

Denk aan de Wiiu, apple tv, en misschien nog een ander device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan, maar ik zou het eerder anderson doen; het meeste via de TV naar de receiver. Alleen dat waar je eigenlijk altijd de receiver bij aan hebt via de receiver naar de TV laten lopen. Scheelt regelmatig een hoop ellende met HDMI handshakes. Maar alles via receiver kan in principe ook. Vraag is wel even in hoeverre die Onkyo dan het videosignaal kan converteren naar HDMI. Mijn Denon kan bijvoorbeeld geen composiet (gele tulpaansluing) naar HDMI upscalen / doorzetten.

Having said that: je hebt nu zo te zien een passieve sub, dus zonder versterker. Hou er rekening mee dat de hedendaagse receivers geen aansluiting hebben voor een passieve sub en je dus een andere sub nodig gaat hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Wat bedoel je met een passive sub? Doel je dan op een losse sub ipv dat de lage tonen ook met de "gewone" speakers worden geleverd?

[ Voor 59% gewijzigd door RoyK op 15-04-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een passieve sub heeft geen eigen versterker ingebouwd, een actieve wel. Je huidige is volgens mij passief en de doorsnee receiver verwacht een actieve.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1