Goedkoper alternatief voor de ATH-M20X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 12:34
Ik zoek een?
Ik zoek goede over-ear headphones die gewoon via 3.5mm werken die vergelijkbare audiokwaliteit hebben met de ATH-M20x van Audio-Technica maar iets goedkoper zijn, deze wil ik dan graag combineren met de pricewatch: Zalman ZM-MIC 1 om een mooie DIY headset te hebben.
Headsets met goede bouwkwaliteit van ongeveer 45€ zouden ook erg fijn zijn
Wat is je budget?
Maximaal 35€ voor de koptelefoon

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga hem gebruiken bij mijn desktop PC voor browsen, films kijken, muziek streamen via Spotify en gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
ATH-M20X heb ik dus al gevonden maar helaas is deze net te duur, ik probeer voor de prijs van 50€ alles binnen te hebben omdat ik anders gewoon voor iets als een pricewatch: Kingston HyperX Cloud Stinger kan gaan wat toch wel makkelijker is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen verdere vragen, het zou wel erg fijn zijn als de kabel vergelijkbare dikte heeft met die van de ZM-mic 01 zodat deze makkelijk met de kabelclips te gebruiken is, maar dit is geen vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hoe ben je in eerste instantie op de M20x uitgekomen en kun je dezelfde stappen niet inzetten om tot een goedkoper alternatief te komen?
Je hebt het namelijk over 'vergelijkbare audiokwaliteit' hetgeen doet vermoeden dat je behoorlijke research hebt verricht naar dit model om hierover te kunnen oordelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Switchie op 25-02-2017 21:55 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Bedankt voor de tip, ik ben nu uitgekomen op de pricewatch: Sennheiser HD 451 (Blauw, Zwart) met vergelijkbare specs tov de M20x.
Dat zou dan nog steeds wel aan de kant van veel geld zijn dus dan denk ik aan een stap terug doen en dan de pricewatch: König Clip-on microfoon te nemen als mic. Reviews hiervan zijn erg goed en dit lijkt me dus ook de juiste keuze.
Heeft iemand hier verder nog aanmerkingen op naast de leverbaarheid van de HD 451 momenteel?
Ik zie nu trouwens ook weer de pricewatch: Sennheiser HD 201 (Zwart) terugkomen, weet iemand hoe deze vergelijkt tov de 451? Hier kan ik zelf weinig over vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Finntasy op 25-02-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Finntasy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:23:
Bedankt voor de tip, ik ben nu uitgekomen op de pricewatch: Sennheiser HD 451 (Blauw, Zwart) met vergelijkbare specs tov de M20x.
Welke specs heb je het dan precies over? We willen namelijk graag met je meezoeken maar dan moeten we wel weten waar je precies naar opzoek bent.
Dat zou dan nog steeds wel aan de kant van veel geld zijn dus dan denk ik aan een stap terug doen en dan de pricewatch: König Clip-on microfoon te nemen als mic. Reviews hiervan zijn erg goed en dit lijkt me dus ook de juiste keuze.
Heeft iemand hier verder nog aanmerkingen op naast de leverbaarheid van de HD 451 momenteel?
Was eigenlijk in de veronderstelling dat je de genoemde microfoon reeds in bezit had.
Aangezien dit niet het geval blijkt. Waarom dan perse opzoek naar de DIY oplossing?
Je noemt als reden dat een kwalitatieve AIO duurder is maar draagt vervolgens zelf een Konig microfoon aan, waarvan de 'kwaliteit' waarschijnlijk overeenkomt met een Elstar Appel.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Switchie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Welke specs heb je het dan precies over? We willen namelijk graag met je meezoeken maar dan moeten we wel weten waar je precies naar opzoek bent.
Ik heb het liefst koptelefoons met redelijke range (15hz-20khz van de M20X sprak me wel aan, maar de 20-20khz van de HD 451 zal waarschijnlijk grotendeels hetzelfde blijken) en liever ook hogere impendance ook omdat ik met name bij oortjes snel last heb van ruis en ook omdat ik de koptelefoon alleen voor de PC gebruik waar dit verder geen problemen heeft, helaas hebben de Sennheisers die ik noemde daar beiden flink minder. Verder ben ik nergens speciaals naar op zoek. In eerste instantie was ik trouwens ook gaan kijken naar de M20X omdat deze in de PCMasterRace subreddit geprezen werd.
Switchie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:28:
Was eigenlijk in de veronderstelling dat je de genoemde microfoon reeds in bezit had.
Aangezien dit niet het geval blijkt. Waarom dan perse opzoek naar de DIY oplossing?
Je noemt als reden dat een kwalitatieve AIO duurder is maar draagt vervolgens zelf een Konig microfoon aan, waarvan de 'kwaliteit' waarschijnlijk overeenkomt met een Elstar Appel.
DIY is ook omdat ik gevoel krijg dat de audiokwaliteit wel aanzienlijk beter is bij een HD 451 of zelfs 201 dan bij een Cloud stinger, of bij de 2e dat ik dan flink goedkoper uit ben dan met een stinger.
De König had ik verder niet echt research over gedaan, zag alleen dat mensen bij reviews op tweakers zeiden dat deze verassend goede kwaliteit hadden.

Zou een HD 201 + ZM Mic 01 dan ook beter zijn dan een stinger of is de microfoon/audio van deze toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Finntasy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:49:
[...]

Ik heb het liefst koptelefoons met redelijke range (15hz-20khz van de M20X sprak me wel aan, maar de 20-20khz van de HD 451 zal waarschijnlijk grotendeels hetzelfde blijken)
De door fabrikanten opgegeven waardes kun je in 99% van de gevallen met een korreltje zout nemen. Zeker in dit segment.
Waarom trouwens de eis voor de genoemde range? Deze is namelijk (heel zachtgezegd) totaal absurd! Zelfs de meest high-end subwoofers, formaatje bankstel, kunnen amper niet eens de 15hz halen.
en liever ook hogere impendance ook omdat ik met name bij oortjes snel last heb van ruis en ook omdat ik de koptelefoon alleen voor de PC gebruik waar dit verder geen problemen heeft,
Huh? :? Begin nu sterk een klok / klepel gevoel te krijgen. Een hogere impedantie zorgt voor minder ruis?
helaas hebben de Sennheisers die ik noemde daar beiden flink minder. Verder ben ik nergens speciaals naar op zoek.
Mhoah... Vind je wensen qua frequentiebereik en impedantie al speciaal genoeg hoor ;)
In eerste instantie was ik trouwens ook gaan kijken naar de M20X omdat deze in de PCMasterRace subreddit geprezen werd.
En waarom werd deze geprezen?
Los daarvan. Wat de jury van PCmasterrace mooi vind klinken en aangenaam vind zitten, betekent niet automatisch dat dit ook voor jou geldt.
DIY is ook omdat ik gevoel krijg dat de audiokwaliteit wel aanzienlijk beter is bij een HD 451 of zelfs 201 dan bij een Cloud stinger, of bij de 2e dat ik dan flink goedkoper uit ben dan met een stinger.
De König had ik verder niet echt research over gedaan, zag alleen dat mensen bij reviews op tweakers zeiden dat deze verassend goede kwaliteit hadden.
Wat versta je onder audiokwaliteit?
Je gaat gamen en spotify luisteren. Kun je de meest luxe speakers neerzetten, de bron (spotify b.v.) blijft max een 320 kb/s mp3'tje
Zou een HD 201 + ZM Mic 01 dan ook beter zijn dan een stinger of is de microfoon/audio van deze toch beter?
Vertel ons eerst even hoe je die koptelefoon aan gaat sturen.
Welk exotische DAC heb je bij voorbeeld staan?

Pagina: 1