Vraag

• Morgan4321
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-06-2018
Ik heb een 2e hands Z3 compact gehaald om mijn overleden vorige Z3 compact te vervangen. Helaas doet deze het ook niet meer :(

Wat heb ik gedaan: toestel draaide Android 6.0.1, firmware 23.5.A.1.291. De laatste. Ik heb de kernel van de vorige 6.0.1 firmware geflasht (met bekend beveiligingsgat dus te rooten), Team Win recovery geinstalleerd, SuperSU en Xposed geflasht een de 291 kernel teruggeflasht. Tot zover werkte alles goed. De bootloader is dus nog gelockt en ik heb de TA partitie gebackupt.

Toen heb ik de Team Win backup van mijn vorige toestel genomen en die teruggezet via TWRP. Ik heb alleen de system, data en cache partitie teruggezet. Dat ging goed. Na het terugzetten geeft TWRP een reboot knop weer, en daarna deed het toestel bijna niks meer: er flikkert een rood lampje als ik hem oplaadt, als ik de power knop indruk blijft dat rode lampje continue branden, en dat was het. De computer ziet hem niet meer en hij wil ook niet meer booten in flashmode dus een compleet nieuwe firmware flashen gaat ook niet.

Ik heb uitgebreid gezocht op internet en vind verschillende verhalen van mensen met een zelfde probleem maar geen werkende oplossingen. Ik heb ergens iets gelezen over setool, die aangeraden werd, maar dat is een vrij dure betaalde oplossing dus daar begin ik liever niet "blind" aan. Het klinkt ook als iets dat op grootverbruikers gericht is, dus misschien als iemand die zoiets heeft en dat tegen betaling wil fixen?

Anyway, ik zoek dus een oplossing om de telefoon weer aan de gang te krijgen. Alle data mag overschreven worden en het mag iets kosten, al snap ik liever zelf wat er aan de hand is.

Alle reacties

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:13
Dat probleem met enkel rood lampje heb ik ook eens gehad na het flashen mij hielp het door de reset knop in te duwen die naast je geheugen slot zit(gele knop induwen met paperclip).
Dt moet je volgens 5 tot 10 sec induwen tot ie flink trilt daarna start ie of zelf op of kan je hem weer aanzetten.

• Morgan4321
Helaas, die resetknop was een van de eerste dingen die ik al geprobeerd heb. Ik zal hem eens langer proberen in te drukken.

Edit: dat helpt ook niet. Terug naar de winkel dan maar.

[Voor 19% gewijzigd door Morgan4321 op 27-02-2017 01:41]

• Morgan4321
Ik heb me wat meer ingelezen en ik zie nu wat ik verkeerd gedaan heb: ik heb een verkeerde TA partitie teruggezet bij de restore. Gelukkig heb ik de originele gebackupped, en dan zou het te verhelpen moeten zijn, maar dat gaat een ingewikkeld proces worden waarbij het toestel open gemaakt moet worden en je contacten moet kortsluiten. Is er hier soms iemand die daar ervaring mee heeft c.q. iemand kent die daar ervaring mee heeft?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee