Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget HTPC/NAS (€500,-)

Pagina: 1
Acties:

• -Jelmer87-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 08:09
Dag Tweakers,

Na heel wat jaren lurken en gebruik maken van de bestaande topics om de vragen waarmee ik loop beantwoord te krijgen, toch maar een keer een eigen topic.

Ik wil jullie vragen om mij wat advies te geven bij de aankoop van mijn low budget HTPC (voor zover je 'm zo mag noemen)/NAS

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling dat de PC in een kast komt te staan naast de televisie in de multimedia kamer, hij zal worden aangesloten op de TV (Panasonic 55VT50) die daar staat. Voor het grootste gedeelte zal de PC gebruikt worden om films (1080p HD rips) op te downloaden, centraal op te slaan en zo nu en dan af te spelen.

Het systeem zal over het algemeen worden bediend via Google remote op de iPad

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximumbedrag wat ik wil uitgeven is €500,-, echter denk ik dat voor mijn eisen dit een te ruim budget is

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik vervang een pc die in 2009 is samengesteld, hier heb ik nog de behuizing van (Coolermaster Centurion 5) en een voeding (Coolermaster Realpower M 620W)

Verder heb ik nog een 2 en 8TB schijf liggen. De 2TB schijf zal de download schijf worden, de 8TB voor de films

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso de basisonderdelen, ik verwacht dat tegenwoordig geen losse videokaart meer nodig is in een systeem voor mijn eisen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee totaal niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik voor mijn gestelde wensen de juiste keuzes heb gemaakt, of ik de voeding van de vorige build mee moet nemen of moet vervangen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 49,95€ 49,95
1Intel 600p 128GB€ 64,90€ 64,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 269,80

Alvast bedankt!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11 09:44
waarom dat moederbord je kan ook een veel goedkoper bord als de
pricewatch: MSI H110M ECO kopen en dan de bios laten updaten

• -Jelmer87-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-11 08:09
Ik heb voor dat moederbord gekozen omdat deze een M2 SSD ondersteund, dit leek me handig omdat ik in m'n huidige kast maar plek heb voor 3 HDD, waarvan er al 2 bezet zijn. De derde wil ik graag open houden voor eventuele toekomstige updates.

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-11 15:35

Michidez

Zelden zo gelachen!

Je kan een SSD met dubbelzijdige tape ergens tegen de kast hangen. Zo heb ik het gedaan.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik zou voor 25 euro minder voor pricewatch: Asus Prime B250M-K gaan, welke 6 Sata poorten heeft en 1 M.2. Het verschil tussen een intel of realtek netwerk controller is ook weer niet zo groot dat het 25 euro waard is, en 4 ram slots is voor een HTPC compleet overbodig.

Mocht je in de toekomst RAID mogelijkheden willen hebben, kun je voor pricewatch: ASRock H270M Pro4 gaan.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

-Jelmer87- schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:47:
Ik heb voor dat moederbord gekozen omdat deze een M2 SSD ondersteund, dit leek me handig omdat ik in m'n huidige kast maar plek heb voor 3 HDD, waarvan er al 2 bezet zijn. De derde wil ik graag open houden voor eventuele toekomstige updates.
Waarom wil je perse een ssd?
Kijkende naar de kast en voeding die je meeneemt gaat een ssd op gebied van geluidsreductie het verschil niet maken. Op basis van je geschetste gebruik win je enkel wat seconden bij het booten van Windows. Lijkt me persoonlijk de meerprijs van een m2 ssd'tje niet waard

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Of het meenemen van een (bijna) 8 jaar oude kwalitatief matige veel te zware voeding naar een nieuw systeem met al zijn energiebespaarfuncties een verstandige zet is betwijfel ik. De voeding ontbeert ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33 en de efficiëntie bij de lage loads van een Pentium systeem zal erg laag zijn. Daarbij neemt vanwege de matige kwaliteit van de componenten de betrouwbaarheid van de voeding na 7 jaar gebruik drastisch af.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2017 10:23 ]

Pagina: 1