Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-07-2017
Hallo mensen.
Ik heb een Acer PC met een Pentium 4 HT erin op socket 775.
ik heb een werkende E7300 (Core2Duo) liggen die zit ook op socket 775.
De P4 HT eruit gehaald en de E7300 erin... maar de pc gaat aan, fans gaan draaien maar start niet door...?

wat kan hier de oorzaak van zijn?

hier is een link van de specs van de pentium 4

http://ark.intel.com/products/27462/Intel-Pentium-4-Processor-524-supporting-HT-Technology-1M-Cache-3_06-GHz-533-MHz-FSB

hier is een link van de specs van de Core2Duo

http://ark.intel.com/nl/products/36463/Intel-Core2-Duo-Processor-E7300-3M-Cache-2_66-GHz-1066-MHz-FSB

als iemand me zou kunnen helpen zou dat zeer fijn zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34

InFamous

excommunicado

Die Acer heeft waarschijnlijk een gelockte bios waardoor een andere CPU niet word ondersteund.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
InFamous schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:17:
Die Acer heeft waarschijnlijk een gelockte bios waardoor een andere CPU niet word ondersteund.
is het mogelijk die te ''unlocken''?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hoeft niet eens met een gelockte bios te maken te hebben. Het kan ook simpelweg zijn dat het bord niet overweg kan met die CPU. LGA775 is een hele tijd meegegaan. Grote kans dat als het een vroege chipset is, dat een CPU als de E7300 gewoonweg niet ondersteund wordt.

Belangrijk om te weten is om welke chipset dat het hier gaat. Dus zoek dat eerst even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordverhagen
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:22:
Het hoeft niet eens met een gelockte bios te maken te hebben. Het kan ook simpelweg zijn dat het bord niet overweg kan met die CPU. LGA775 is een hele tijd meegegaan. Grote kans dat als het een vroege chipset is, dat een CPU als de E7300 gewoonweg niet ondersteund wordt.

Belangrijk om te weten is om welke chipset dat het hier gaat. Dus zoek dat eerst even op.
dat ga ik morgen doen!
tevens ga ik proberen, de cmos batterij eruit te halen, dan de E7300 erin, cmos terug en booten (wil misschien werken qua voltages van bios naar de CPU)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De CMOS batterij eruit halen gaat denk ik heel weinig zin hebben. Je kunt het altijd proberen, maar de kans dat het invloed heeft is erg klein.
Pagina: 1