Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synitar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04-2023

Synitar

Professioneel Uitsteller

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb een probleem met mijn GIGABYTE RX 480 8GB en mijn netwerkkaart, een TP-Link TL-WN881ND. Het is namelijk zo dat ze niet (netwerkkaart) tot nauwelijks (videokaart) werken. Mijn netwerkkaart doet niks, en wordt ook niet herkend door apparaatbeheer. Ik heb geprobeerd drivers te installeren, maar als de kaart niet te vinden is in apparaatbeheer kan dat niet. Ik heb ook al mijn moederbord drivers up-to-date, inclusief PCI-Express en BIOS. Mijn videokaart is een stapje verder: deze wordt wel herkend in apparaatbeheer, maar met een waarschuwingsicoontje. Als ik vervolgens naar eigenschappen ga, geeft hij de volgende foutcode: 'Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'. Voor deze videokaart heb ik de laatste AMD drivers geïnstalleerd, wat opzich goed ging, maar deze drivers worden nu niet gebruikt vanwege Code 43. Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou dit geweldig zijn. Hieronder de specs van mijn PC.

Intel i5-4460
MSI H81M-P33
Crucial BX100 250GB
Crucial CT102464BA160B
Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
Seasonic S12II-Bronze 520W
TP-Link TL-WN881ND
GIGABYTE Radeon RX 480 8GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Schets even de van/voor situatie als je wilt.
Kijkende naar de overige onderdelen heb je het systeem al een tijdje (werkend) in bezit.
De 480 is dan denk ik een vervanger van een eerdere grafische kaart? Indien ja, welke kaart was dit en heb je de drivers hiervan netjes verwijderd?
Welke informatie krijg je naar voren als je b.v. Google raadpleegt voor "error 43"?

Wat betreft de TP link, heb je toevallig een ander systeempje tot beschikking waarin je deze zou kunnen testen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synitar

Synitar

Professioneel Uitsteller

Topicstarter
Hai,

ik heb laatst mijn moederbord RMA gestuurd omdat ik soortegelijke klachten had. Het leek logisch dat het mijn moederbord was, maar dit heeft niet geholpen. Ik kreeg deze klachten nadat mijn pc random crashte. Error 43's main fix is drivers opnieuw installeren, wat ik al heb gedaan. Ook BIOS update e.d. heb ik allemaal al gedaan. Mijn RX 480 is inderdaad een vervanging van een oude kaart, een R9 280. Deze drivers zijn door DDU verwijderd, daarna heb ik ook nog een complete wipe van mijn pc gedaan. De TP-Link werkte enkele weken geleden wel bij een vriend van me, ik kan op dit moment dat niet testen, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij kapot is gegaan tussen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Synitar schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:30:
ik heb laatst mijn moederbord RMA gestuurd omdat ik soortegelijke klachten had. Het leek logisch dat het mijn moederbord was, maar dit heeft niet geholpen.
Wat waren die soortgelijke klachten? Zowel voor de TPlink als de GPU?
Wat was het resultaat van de RMA? Nieuw mobo, mobo gerepareerd?
Ik kreeg deze klachten nadat mijn pc random crashte.
Wellicht kun je eens in de windows error logs kijken of hier wat informatie omtrent deze crashes is te vinden.
Error 43's main fix is drivers opnieuw installeren, wat ik al heb gedaan.
Meestal wel inderdaad. Welke driver(versie) heb je momenteel geinstalleerd en op welk OS?
daarna heb ik ook nog een complete wipe van mijn pc gedaan.
Met een complete wipe bedoel je een "schone" windows installatie?
De TP-Link werkte enkele weken geleden wel bij een vriend van me, ik kan op dit moment dat niet testen, maar ik zie geen reden om aan te nemen dat hij kapot is gegaan tussen die tijd.
Als hij uberhaubt niet wordt herkend gaat er toch ergens wat mis. Wellicht is de kans klein, is hij toch aanwezig. Enige manier om het 100% uit te kunnen sluiten dat het niet aan de kaart ligt is toch om deze in een andere build te proberen.
Andere optie zou zijn om een andere pci kaart in te steken om een eventueel mobo-issue uit te sluiten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synitar

Synitar

Professioneel Uitsteller

Topicstarter
De soortgelijke klachten waren waarschijnlijk hetzelfde, echter heb ik de precieze error codes toen niet gecheckt: de symptomen waren wel exact hetzelfde.
Mijn windows error logs zijn allemaal weg door de schone installaties die ik heb gedaan, die kunnen me niet helpen.
Ik heb voor drivers de 17.1.2 Radeon Drivers op Windows 10 Home 64Bit.
Ik zou over een paar dagen even mijn netwerkkaart kunnen testen, echter past mijn grafische kaart niet in zijn build en die kan ik dus niet in een andere testen. Ik heb helaas ook geen andere pci kaarten bij de hand, maar een mobo issue lijkt me onlogisch aangezien RMA me een nieuw moederbord heeft opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

10:1 dat de tp niet met win10 kan omgaan (of andersom, hoe je maar bekijkt)
De graka is een ander verhaal, al met oudere drivers geprobeerd?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heeft je moederbord de laatste bios? Dat is mij niet duidelijk uit
Ik heb ook al mijn moederbord drivers up-to-date, inclusief PCI-Express en BIOS.
Wellicht een IRQ conflict op je mobo, kijk eens in je bios of je die kan veranderen.
Heb je de netwerk en video kaart lost getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

evilweed schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:00:
10:1 dat de tp niet met win10 kan omgaan (of andersom, hoe je maar bekijkt)
De graka is een ander verhaal, al met oudere drivers geprobeerd?
Die laatste drivers moeten werken, gisteren nog met aan't stoeien geweest (opencl werkt neit altijd even goed :F) op win 10 en een fury x. Daarvoor zat er een rx 480 in dat systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 26-02-2017 15:52 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1