Croga schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:44:
[...]
En die meest recente versie is eigenlijk te zwaar voor deze hardware. Wij hebben net onze iPad 2 weg gedaan om exact deze reden. Net zoals we in het verleden met de iPad 1 hebben moeten doen. De hardware is simpelweg niet geschikt om die "meest recente versie" te draaien. Met enorme traagheid, vastlopers en random resets tot gevolg, zelfs vlak na een "herstel naar fabrieksinstellingen".
Het is simpelweg de standaard manier om te zorgen dat er geld verdient blijft worden....
Een ipad 2 op een schone ios 9.x (zijn laatste versie) zou voor veel gebruikers nog prima moeten voldoen. Natuurlijk kun je er niet van verwachten dat het het nieuwste van het nieuwste qua apps (vooral zwaardere games bijv.) altijd vloeiend draait maar dat er niet mee te werken kan ik me nauwelijks voorstellen.
Wil je niet tegenspreken hoor, wil alleen duidelijk maken dat het niet zo algemeen te stellen is.
Blijkbaar was jullie gebruik dusdanig dat je tegen de grenzen van de hardware opliep. Dan zul je inderdaad moeten upgraden.
Brengt me op een belangrijke vraag voor topicstarter: je stelt dat je een ipad 2 mini hebt. Da's wat ongelukkig: een 2 en een mini zijn afzonderlijke modellen. Je kunt bijv. een ipad mini 2 hebben of een ipad "2" (eigenlijk ipad 1, 2e generatie). Gaat het toevallig om een mini?
Een mini zou nog op 9.x kunnen, met 10.x gaat die niet meer mee. Je loopt kans dat sommige apps het niet meer doen omdat de ontwikkelaar minimaal 10.x "eist" maar mi. is dat nog te overzien.