Toon posts:

Macbook pro retina 13 inch early 2015 dood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi
Ik heb een jaar en paar dagen geleden een nieuwe macbook gekocht alles werkte tot nu toe na behoren.
Tot mijn zoontje yogie overheen heeft geknoeid 😞.
Na dat het gebeurde deed mijn laptop het nog wel alleen met een paar kuuren.
symbool van de wifi rechtsboven in de scherm gaf een kruis aan met daarbij de tekst hardware niet geinstaleerd.
En van een supersnelle laptop had ik een heel wat minder snelle laptop.
Vooralsnog deed alles het wel behalve mijn wifi met kabel had ik daarintegen wel internet.
Ik heb dus contact opgenomen met apple support die raade me aan om mijn laptop te herinstaleren om te kijken of die het dan wel deed.
Wat ik niet gedaan kreeg omdat mijn laptop dan elke keer aangaf dat ik geen wifi had.
Zo ook met kabel geprobeerd wat de laptop nog steeds aangaf dat mijn wifi het niet deed dus geen instelatie mogelijk ondertussen had ik heel mijn laptop al leeggemaakt dom maar gebeurd is gebeurd.
Dus als ik hem wou aanzetten gaf hij een zwart beeld aan met een mapje middenin met een vraagteken.

Dus ik had nog garantie op da ding staan dus ik dacht ik stuur hem naar apple op zodat hun het kunnen maken.
Waarop ik een mooie berekening kreeg met de kosten voor het maken omdat waterschade niet onder de garantie viel en hij totaal los veklaard is.
Maar dat vond ik raar want hij deed het wel nog gewoon alleen moest ie opnieuw geinstalleerd worden. Toen ik hem weer thuis kreeg gestuurd omdat ik niet akkoord ging met de kosten van 2400 euro
waarvan deze onderdelen:
Board logic 2.9 ghz 8 gb
Flash storage 128 gb
Top case battery
Bottom case
Wireless card ETSI
Kit fan
Kit heat sink
Display lcd

Dus heb mijn laptop terug maar wil nu helemaal niet meer starten wat ik nog vreemder vind geen mapje niks batterij geeft vol aan op de lader dus zou egt niet weten wat er nu egt kapot is en wat niet. Weet iemand er mss iets meer over te vertellen of wat voor stappen of dingen vervangen ik het best kan doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nou ja, je geeft zelf het antwoord al in je eerste alinea.
Hij werkte, tot er vloeistof werd gemorst.
Vind het vreemd dat je alle oplossingen tot dusver in de software-hoek hebt gezocht. Electronica + vloeistof = kortsluiting (=hardware)

Dat garantie wordt geweigerd is natuurlijk logisch. Garantie is ervoor als zaken zonder enige aanleiding, niet hun verwachtte levensduur redden. Yoghi morsen is niet Apples fout.

Enige oplossing is om het ding schoon te (laten) maken en/of te repareren.
Neem voor de zekerheid voor de tijd even contact op met je inboedelverzekeraar. Wellicht valt het onder de dekking.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Switchie
Nadat er yogie op gemorst werd deed ie het nog alleen wat slomer en de wifi werkte niet.
Met inboedel komt het goed alleen wil ik deze ook werkende krijgen daarom dat ik deze vraag stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 15:54
De Yogi zal het moederbord kapot gemaakt hebben. Zal begonnen zijn rond de Wifi kaart waardoor de wifi het niet meer deed, later is waarschijnlijk meer gaan oxideren, waardoor de laptop nu helemaal niet meer opstart.
Dit ga je niet met software op kunnen lossen.

Het probleem met Macbooks is dat alles vast gesoldeerd is op het moederbord. Het gaat dus behoorlijk in de kosten lopen om die te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DGonlag2 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:07:
Het probleem met Macbooks is dat alles vast gesoldeerd is op het moederbord. Het gaat dus behoorlijk in de kosten lopen om die te vervangen.
Of zoals Apple zelf zegt; total-loss. Gewoon een nieuwe kopen dus :)

@TS het oorspronkelijke advies van Apple voor de herinstallatie kun je vergeten. Waarschijnlijk is dit advies gegeven op basis van incomplete informatie of had je Wesley de vmbo stagiair aan de telefoon.

Ergo, neem even contact op met je inboedelverzekeraar. Mocht deze het niet dekken dan kun je eventueel nog je zoontje aansprakelijk stellen en kan hij de WA-polis aanspreken.
Vrees wel dat deze slechts de dagwaarde gaan vergoeden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:56:
alleen wil ik deze ook werkende krijgen daarom dat ik deze vraag stel
Laat ik je uit droom helpen. Deze Mac gaat het nooit meer doen. Dat hij het nog een tijdje deed was geluk.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Wat een dramatische spelling. Is dit niet gewoon een trol?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Het is natuurlijk ontzettend zuur, zo'n duur ongelukje. Dat lijkt me duidelijk.

Switchie legt goed uit waar het niet helemaal goed gaat qua verwachtingen van TO.
Vind overigens het advies van apple support wat vreemd. Ik heb daar zelf ervaring mee en bij vochtschade is het eerste advies nooit "doe maar een herinstallatie", maar: probeer data veilig te stellen en ga ervan uit dat deze nooit meer betrouwbaar werkt. Daarnaast adviseren om verzekering te raadplegen, want (helaas) valt het niet onder fabrieksgarantie.

Het is allemaal geen leuk nieuws, maar het heet niet voor niets "een ongeluk".
Dat hij slechter terugkomt als dat hij opgestuurd werd is dan ook goed mogelijk bij vloeistofschade. Hoe vervelend ook, daarin valt apple niets te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 15:55

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Goed schoonmaken en de schade opnemen lijkt mij het verstandigst. Mocht je dit zelf niet kunnen/willen zijn er wellicht tweakers die dit kunnen (heb het zelf bij de mijne ook gedaan, TrackPad&ToetsenBord deden het niet door een defecte TP kabel. Vervangen en weer in orde (6 euro), Apple gaf 600 euro reparatiekosten (moederbord vervangen).

Weet niet waar je vandaan komt, stel dat je uit de buurt komt wil ik hem best open maken.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Pagina: 1