• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-10 10:35
Jip, vorig jaar aan de Ipad, nu een smartphone. Ze heeft al een seniorenmobiel met grote fysieke toetsen, maar wil graag appen met de kleinkinderen en genieten van hun foto's. Dusss, de volgende vraag: welke Windows smartphone biedt bij een budget tot ca 80 euro (dus tweedehands denk ik, eerst maar eens zien of hij bevalt) het meeste waar voor zijn geld (Lumia 535 wordt goed getest voor senioren).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Ik zou een Lumia 640 dan zien te krijgen, nog degelijke Nokia kwaliteit en goede fotocamera plus uitstekend scherm.

Echter, denk je dat ze kan wennen aan het verschil tussen hoe een iPad werkt en een Windows telefoon?
Ik zou zelf een 2dehands iPhone 6 proberen, werkt het niet verkoop je die weer voor ongeveer hetzelfde als wat jij er voor betaald hebt, en je moeder blijft dan in het eco systeem wat ze kent wat alles toegankelijker maakt voor haar?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:17
Brrrrhh, mijn moeder is 78. Heeft ook een iPad en zeurde al jaren over smartphone. Recent is ze naar de Telfort winkel gegaan en heeft ze zich een Huawei p9 lite laten aansmeren.
Ze is gruwelijk eigenwijs, hardleers en doof. En nu denkt ze dat ze "wel ff" met dat ding zal leren omgaan....... Ik pas ervoor om uitgebreide cursussen te gaan geven, luisteren doet ze niet en áls dan valt ze mij om de 3 woorden in de rede. In het gezin cursussen geven werkt nooit goed.
Maar als het alleen maar is voor Whatsapp en foto's, dan gewoon registreren via een sms op de dumbphone en de app op de iPad zetten. Werkt ook prima, dus alleen daarvoor zou ik geen smartphone aanschaffen voor een hoogbejaarde. Allemaal veel te klein, veel vreemde begrippen en risico op hoge kosten voor data. Ze zetten zo maar Wi-Fi uit en gaan verder op 4G en negeren alle waarschuwingen over datakosten. Achteraf hoor je dan dat ze het wel gelezen hebben maar weg geklikt hebben :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon 73 op 26-02-2017 07:41 ]

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 22:21
Ramon 73, Precies zo heb ik het ook geregeld voor mijn oma. Ik heb whatsapp op haar Samsung tablet gezet en het nummer van haar senioren telefoon gebruikt. Zodat ze met haar contacten kan Whatsappen zonder smartphone. Werkt prima 8)

• Abel34
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-10 10:35
Hm, Swift92 en Ramon 73, dat is ook nog een optie waar ik niet aan gedacht heb. Kunnen we zowiezo uitproberen dus. En die Lumia 640XL kost ook niet de wereld, dus ik denk dat mijn moeder komende week weer wat hersengymnastiek erbij krijgt (naast de Sudoku's, cryptogrammen, boeken en kranten die ze verslind)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je vorige topic is al gesloten, omdat deze niet voldeed. Je hebt nu echter een nieuw topic gestart en precies dezelfde openingspost gebruikt.

Ook dit topic gaat dus dicht.

Open even een nieuw topic en vul het onderstaande template volledig in. (Dit krijg je ook te zien bij het aanmaken van het topic)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bfvr8DqEZieWju0BEY8nCB4J/full.png
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.