Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Mijn vraag
Heeft iemand een custom BIOS voor mijn MSI GTX 980Ti Gaming 6G? Ik ben niet zo goed met waardes veranderen/heb geen ervaring dus ben bang dat ik faal en mijn videokaart onbruikbaar maak.

Overigens zou ik eerst mijn BIOS moeten verifieren via een bepaald programma, maar daar krijg ik een foutcode dus zou mijne al goed moeten zijn.

Als iemand mij kan helpen met het juist configureren van mijn BIOS vind ik het ook prima.

Mocht je een custom BIOS hebben, hij moet wel matchen met de variant die ik heb met SAMSUNG GDDR5 geheugen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Kombustor3
MSI Afterburner 4.0.0/4.1.1/4.2.0/4.3.0
Rbby258
MaxwellBiosTweaker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Custom BIOS voor exact mijn model zoeken maar waardes zijn steeds net wat anders

[ Voor 7% gewijzigd door Juice. op 25-02-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-07 15:41
Het modden van een bios is geen sinicure.
Ik heb er wel eens een paar gemod en / of andere geflashed.

Meestal is het veel uitzoeken en veel lezen.

Ik dek dat je het beste hier eens een kijkje kunt nemen en op dit forum wat vragen kunt stellen vwb het modden. Misschien hebben ze er wel een al klaar liggen welke je dan kunt flashen.

http://www.overclock.net/...d-overclocks-and-pictures

http://www.overclock.net/...-2xx-to-9xx-now-supported

Je kunt iig even flink vooruit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Bios modding is wel voor de gevorderde OC'er. Mag ik vragen waarom je je bios wil modden, waar loop je tegenaan met je overclock? Meestal begin je met modden als je ze op water zet of beter. Dat is vaak ook een punt dat je genoeg weet wat je aan t doen bent. Voor je 24/7 OC is een Modded bios over t algemeen af te raden. Kortom, wat is je ervaring met je kaart tot nu toe?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Juice. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:55:

Overigens zou ik eerst mijn BIOS moeten verifieren via een bepaald programma, maar daar krijg ik een foutcode dus zou mijne al goed moeten zijn.
Ah ja je verifieert je firmware en hebt een foutmelding. Dat is meestal een goed teken. Vooral flashen die handel ;). Gelukkig kan er niets stuk...

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 26-02-2017 01:06 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Juice. schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:55:
Mijn vraag
Heeft iemand een custom BIOS voor mijn MSI GTX 980Ti Gaming 6G? Ik ben niet zo goed met waardes veranderen/heb geen ervaring dus ben bang dat ik faal en mijn videokaart onbruikbaar maak.

Als iemand mij kan helpen met het juist configureren van mijn BIOS vind ik het ook prima.

Mocht je een custom BIOS hebben, hij moet wel matchen met de variant die ik heb met SAMSUNG GDDR5 geheugen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSI Kombustor3
MSI Afterburner 4.0.0/4.1.1/4.2.0/4.3.0
Rbby258
MaxwellBiosTweaker

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Custom BIOS voor exact mijn model zoeken maar waardes zijn steeds net wat anders
Laten we bij het begin beginnen...
Welk resultaat wens je te bereiken?

Je geeft zelf (terecht) aan bang te zijn dat je de kaart om zeep helpt.
Theoretisch gezien kiest de fabrikant reeds voor de meest hoge instellingen waarbij hij 100% stabiliteit kan verzekeren.
Als een kaart, stabiel, significant sneller kan draaien, zou de fabrikant dit zelf inregelen en een paar tientjes meer vragen. ;)

Wil uiteraard niet zeggen dat je, met een paar tweaks, niet meer power uit je kaart kan halen. Verwacht echter geen wonderen als een verdubbeling van de fps.

Ergo, de meerwaarde is waarschijnlijk gering en je geeft zelf aan geen risico's te willen lopen. Zou er dan voor kiezen om niet te hobbyen en te kijken naar een nieuwe kaart indien je een redelijke prestatieboost zoekt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
5erveD schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:47:
Het modden van een bios is geen sinicure.
Ik heb er wel eens een paar gemod en / of andere geflashed.

Meestal is het veel uitzoeken en veel lezen.

Ik dek dat je het beste hier eens een kijkje kunt nemen en op dit forum wat vragen kunt stellen vwb het modden. Misschien hebben ze er wel een al klaar liggen welke je dan kunt flashen.

http://www.overclock.net/...d-overclocks-and-pictures

http://www.overclock.net/...-2xx-to-9xx-now-supported

Je kunt iig even flink vooruit ;-)
millman schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:02:
Bios modding is wel voor de gevorderde OC'er. Mag ik vragen waarom je je bios wil modden, waar loop je tegenaan met je overclock? Meestal begin je met modden als je ze op water zet of beter. Dat is vaak ook een punt dat je genoeg weet wat je aan t doen bent. Voor je 24/7 OC is een Modded bios over t algemeen af te raden. Kortom, wat is je ervaring met je kaart tot nu toe?
Hij doet 1466 op de core en 3801 op de memory bij 1218mV en wordt 73 graden.
Ik wil er meer uithalen want hij tikt soms die 1250mV aan en schiet hij naar 1489.
Boudewijn schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:05:
[...]
Ah ja je verifieert je firmware en hebt een foutmelding. Dat is meestal een goed teken. Vooral flashen die handel ;). Gelukkig kan er niets stuk...
Ik proef hier een vleugje sarcasme :+
Switchie schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:11:
[...]

Laten we bij het begin beginnen...
Welk resultaat wens je te bereiken?

Je geeft zelf (terecht) aan bang te zijn dat je de kaart om zeep helpt.
Theoretisch gezien kiest de fabrikant reeds voor de meest hoge instellingen waarbij hij 100% stabiliteit kan verzekeren.
Als een kaart, stabiel, significant sneller kan draaien, zou de fabrikant dit zelf inregelen en een paar tientjes meer vragen. ;)

Wil uiteraard niet zeggen dat je, met een paar tweaks, niet meer power uit je kaart kan halen. Verwacht echter geen wonderen als een verdubbeling van de fps.

Ergo, de meerwaarde is waarschijnlijk gering en je geeft zelf aan geen risico's te willen lopen. Zou er dan voor kiezen om niet te hobbyen en te kijken naar een nieuwe kaart indien je een redelijke prestatieboost zoekt.
Ik wacht ook op de 1080Ti :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ga hier alleen mee verder als je heel zeker weet wat je aan het doen bent. Het risico op een defecte videokaart is niet gering. Het is een stuk veiliger om "gewoon" over te clocken met de tooltjes van je videokaart.

Ik heb het zelf ooit wel eens gedaan met een Asus GeForce FX 5950 BIOS in mijn Asus GeForce FX 5900, en dat werkte prima, maar achteraf heb ik wel veel risico gelopen door een 'willekeurige' BIOS van een tech-forum te downloaden en te flashen.

En uiteindelijk heb ik de originele BIOS weer terug geflasht vanwege de gegarandeerde stabiliteit.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
Dan wacht ik wel tot de 1080Ti en kijk ik wel wat ik daarmee kan behalen. Toch bedankt voor alle moeite allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
Stel dat je de kaart bricked met een verkeerde bios is unbricken met behulp van de IGPU zo gedaan.
Het is allemaal niet zo spannend ALS je weet wat je moet doen in het geval van problemen.

Ook heeft de eeprom een limited lifetime. Die kun je maar een beperkt aantal keer flashen.
Het exacte aantal moet ik je even schuldig blijven.

Als je echt een keer hiermee aan de slag wilt zou je bv een kaartje van een paar tientjes kunnen kopen en hiermee kunnen gaan experimenteren. Als je het dan verknalt is de schade niet zo groot.

Het flashen van biossen is in hetzelfde straatje als vgpu mods, vmem mods en het opheffen van powerlimits het solderen van E-powers en alles wat daar nog tussen zit.

Niet onbelangrijk. Je garantie gaat er natuurlijk aan met dit soort dingen ;-)

Leuk spul maar je doet het niet ff 1, 2, 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ook heeft de eeprom een limited lifetime. Die kun je maar een beperkt aantal keer flashen.
Het exacte aantal moet ik je even schuldig blijven.
Nooit bij stil gestaan, mooie info, wordt ik blij van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 27-02-2017 23:40 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
millman schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:39:
[...]

Nooit bij stil gestaan, mooie info, wordt ik blij van ;)
Nee, ik ook niet.
Tot iemand mij dat ook vertelde. :)
Pagina: 1