Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Signaalverlies utp wandcontactdoos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb net een huis gekocht en wil de bestaande (beschadigde) cat5 utp bekabeling vervangen. Om toekomstgericht te zijn, wil ik het liefst cat6a aanleggen.
Het deel van de kabel dat via de meterkast naar boven gaat, wil ik aanleggen met een stuk stugge kabel tussen utp wandcontactdozen. Dus van modem naar meterkast een flexibele kabel en vanuit daar een stugge kabel naar boven. Daar weer een wandcontactdoos en vanuit daar een flexibele kabel switch, Nas'en, computers, laptop en printer.
De grote vraag is: levert een wandcontactdoos signaalverlies op? Want als ik geld investeer in kabels, wil ik daar wel het maximale uit halen.

Dit is al de 2e avond googlen, productspecificaties op diverse sites checken en vrienden vragen. Maar een antwoord heb ik nog niet.

Alle reacties

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
Wat wil je met het netwerk gaan doen ? Is 6a wel nodig ? Want hoe hoger de categorie kabel hoe duurder je aansluitingen en kabel worden. Terwijl je appartuur waarschijnlijk maar tot 1 gbit gaan. Cat5e gaat nu bijv tot 1 gbit maar ze zijn al bezig met andere standaarden tot 2.5 en 5 gbit.

Wandcontactdozen leveren nauwlijk signaal verlies op als je ze maar van een goed merk koopt en de juiste type dus haal je cat6 (a) dan moet je ook cat6 (a) keystones hebben. Beste kun je voor keystones oid gaan.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Netwerk is nu 1Gbit idd, maar aangezien ik verwacht hier iig nog wel 20 jaar te wonen wil ik ervoor zorgen dat ik voorbereid ben op de toekomst..
Ik zie op allekabels bijvoorbeeld deze staan. Lijkt er wel goed uit te zien.
Er staat verder geen merk bij, maar ik ben altijd bang dat als ik een webshop mail dat ze sowieso wel zullen zeggen dat het kwaliteit is ;)

Verwijderd

Als je iets goed wilt doen, doe het dan één keer, en doe het goed.

Kabel:

Merken als Belden, AMP, TE, Systimax etc.... Alleen deze merken gebruiken. Klopt, kost wat meer, maar dan heb je geen gezeik, en het werkt in één keer.

Voor WCD's: ook die kan je beter van het merk nemen die je gewone WCD's zijn. Dus als jij Gira hebt, neem dan een afgeschermde Gira doos (met een juiste kleur frontje). Als je Jung hebt, neem je een Jung inbouwdoos etc.... Voordeel: Het past altijd, en als je later een andere kleur of motief wilt, geen probleem.