Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VyLOV3eAdaXi9aJjgQf0zrwY/full.png

Media Markt BTW-actie 2017 België

Wat is de Media Markt BTW-actie?
Tijdens de Media Markt BTW-actie betaald Media Markt 4 dagen lang jouw BTW. De effectieve korting die je krijgt staat onder het kopje Hoeveel korting krijg ik tijdens de BTW-actie?

De website van de Media Markt BTW-actie is http://www.mediamarkt.be/nl/shop/vat-action.html, waar alle recente informatie op staat.

Wanneer is de BTW-actie dit jaar?
De BTW-actie is dit jaar van woensdag 1 maart 0:00u t/m zondag 5 maarti 23:59u.

Hoeveel korting krijg ik tijdens de BTW-actie?
De korting die je krijgt is geen 21%, maar 17,36%. Zie ook onderstaand rekenvoorbeeld:

Rekenvoorbeeld
Een led-tv kost € 1.210 (inclusief BTW).
Om te berekenen hoeveel de led-tv zonder BTW kost, houd je de volgende som aan: € 1.210 x (100/121)= € 1.000 (exclusief BTW).
Aan de kassa ontvang je dus € 210 voordeel (=17,36% effectieve korting).

Een laptop kost €1.000 (inclusief BTW).
Om te berekenen hoeveel de laptop zonder BTW kost, houd je de volgende som aan: €1.000 x (100/121)= €826,45 (exclusief BTW).
Aan de kassa ontvang je dus €173,55 voordeel (=17,36% effectieve korting).

Wat doet er mee tijdens de BTW-actie?
Welke producten en merken er precies meedoen wordt altijd vlak voor de actie bekend gemaakt. Dus wie weet misschien ook jouw nieuwe vaatwasser, stofzuiger of e-reader! Uiteraard geldt het aanbod voor de winkels én webshop. De uitzonderingen voor dit jaar staan in de lijst hieronder.

Deze producten zijn uitgezonderd dit jaar:
*Gaming accessoires
*Console Hardware
*Software & games
*CD/DVD/Blu-ray discs/Vinyl
*Speelgoed, boeken & spellen
*Prepaid kaarten en abonnementen
*Power Service, garantie uitbreidingen en verzekeringen
*Geschenkkaarten en tegoedkaarten
*Alle producten die niet voorzien zijn van een aanduiding “BTW-WEG-ERMEE!”

Overige voorwaarden
• Alle deelnemende producten in de Media Markt winkels zijn geprijsd inclusief BTW-voordeel.
• Op alle producten geldt OP=OP. Indien een deelnemend product is uitverkocht kan er GEEN reservering gedaan worden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 07:34
Jammer dat laptops een stuk goedkoper zijn in België. Worden er veel meer AZERTY laptops gemaakt dan QWERTY?

Weet iemand of je ook kan bestellen vanuit Nederland?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:15
Metaalhoofd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:42:
Jammer dat laptops een stuk goedkoper zijn in België. Worden er veel meer AZERTY laptops gemaakt dan QWERTY?

Belgische markt is normaal AZERTY. Soms vind je wel eens een QWERTY, maar dat is dan meestal Nederlandse import lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 07:34
Anton.net schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:58:
[...]

Belgische markt is normaal AZERTY. Soms vind je wel eens een QWERTY, maar dat is dan meestal Nederlandse import lijkt me.
Klopt, maar de Belgische MM heeft bijv een 17" Asus Rog met GTX 1050 Ti, 256GB SSD en 1TB 7200 rpm HDD voor onder 1300 (nog voor BTW actie) terwijl ik voor een soortgelijke configuratie in Nederland al snel 300 euro meer kwijt zou zijn: https://www.mediamarkt.be...vd-gc074t-be-1634112.html

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423116

Is het toetsenbord omzetten niet een kwestie van alt+shift en wat toetsen veranderen/stickertje erop? Of gaat dat weer te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 15:22
Is het mogelijk in de historiek van de pricewatch te kijken? Ik geloof echt dat dit weekend de samsung 60ks7000 nog bij de mediamarkt er in stond (en ook algemeen overal 100euro goedkoper was dan nu bij alle shops) maar nu is hij weg :s
Ik hoop dat hij nog terug komt met de actie, in NL net te laat besloten toen (en mediamarkt NL verstuurd niet naar BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

Ik was toevallig zaterdag in een MM en had interesse in deze TV. Alleen ben ik niet echt een fan van MM, en ging hem waarschijnlijk on-line ergens bestellen.
Omdat ik te lui was om het modelnummer op te schrijven had ik even een foto gemaakt.

In de winkel kostte de TV €650,- en gister keek ik in hun web shop, en daar stond hij voor €749,-

Ik ben zo vrij geweest hen hier via hun facebookpagina op te attenderen, echter blijft het behoorlijk stil in het Media Markt kamp.

https://www.facebook.com/...719&__mref=message_bubble

/EDIT

ik krijg net deze dwaze reactie terug:

Hey Stefan
De prijzen van elektronicaproducten gaan dagelijks omlaag en omhoog, net als de prijzen van benzine. Media Markt checkt dagelijks haar prijzen met die van de grootste concurrenten en kiest altijd de laagste dagprijs.

Door de prijswijzigingen in de markt kan het gebeuren dat de prijs van een product omhoog en omlaag gaat. Tijdens 21% BTW Weg Ermee! kiezen we bij de start van de actie de laagste prijs en zetten we deze vast. Zo weet je altijd over welk bedrag je BTW-voordeel krijgt.
Met vriendelijke groeten
Vincent

[ Voor 31% gewijzigd door D-rez op 27-02-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423116

Kopieeren plakken reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Metaalhoofd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:42:

Ik heb het ooit omgedraaid gedaan. Destijds was die actie in België er nog niet en toen heb ik een macbook gekocht bij mediamarkt in Nederland. Ik kon toen wel alleen laten leveren in Nederland maar ik heb dit toen bij iemand dat ik ken laten leveren. Mogelijk dat je dus (mocht leveren in nederland niet gaan, waar ik voor vrees) wel kan laten leveren bij iemand dat je kent of bij een postpunt dicht bij de grens en het daar dan afhalen.
Ik heb toen ook een Qwerty gekocht terwijl ik azerty gewoon ben. Ik kon al wel op beide blind typen en ik wissel gewoon tussen die mac en mijn werk pc zonder problemen.
Mocht je frans schrijven is azerty zelfs gemakkelijker ;-). Dit is soms wel vervelend op die mac...
Meer en meer worden er ook wel Qwerty verkocht in België. Veel ITers en anderstaligen (bij ons in de winkel vooral Indiërs toen) wouden een qwerty dus hier werd in voorzien.
Een mogelijkheid is inderdaad natuurlijk om het gewoon om te zetten naar qwerty in de instellingen en blind typen of er stickertjes op plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868153

Normaal gezien zijn apple artikelen ook uitgezonderd, alhoewel dat precies nu niet op de site staat.
Zou het dan toch kunnen dat bv iphones ook meedoen?

Hou al tijdje mediamarkt in de gaten ivm aankoop van een televisie. Nu zie ik met de btw dagen , dat er veel oudere 2015 tv's worden aangeboden, die zelfs met de korting nog veel duurder zijn dan andere winkels. Andere interessante tv's zijn gewoon offline gehaald, wat een grap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 868153

Yohsoog schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:05:
Is het mogelijk in de historiek van de pricewatch te kijken? Ik geloof echt dat dit weekend de samsung 60ks7000 nog bij de mediamarkt er in stond (en ook algemeen overal 100euro goedkoper was dan nu bij alle shops) maar nu is hij weg :s
Ik hoop dat hij nog terug komt met de actie, in NL net te laat besloten toen (en mediamarkt NL verstuurd niet naar BE).
Heb dit ook opgemerkt dat er enkele interessante televisies verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Nu Early Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

"Let op:
De BTW-actie is nog NIET begonnen"

Staat boven de quickreply. Maar het is toch al de derde dag?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Topicstarter
enigmafan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:01:
"Let op:
De BTW-actie is nog NIET begonnen"

Staat boven de quickreply. Maar het is toch al de derde dag?
Klopt inderdaad, heb het aangepast. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 15:22
Anoniem: 868153 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:55:
[...]

Heb dit ook opgemerkt dat er enkele interessante televisies verdwenen zijn.
Niet echt druk hier, maar ik wou het toch even melden: net gebeld en de tv is enkel nog in showroom model in de winkel beschikbaar, maar kan wel voor de huidige prijs besteld worden. Zonder BTW is het dan 1485 euro voor de 60KS7000. Nog wel een goede prijs. Wel tot 4 weken levertijd en op voorhand betalen (omdat je de BTW prijs betaalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893115

Ik vond deals over tv, maar wat is het beste aanbod tussen lg-55uh605v en samsung-ue55ku6000wxxn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-05 12:52
Bij de Belgische btw actie hebben ze mijn inziens meer gaming laptops ertussen staan. Helaas zijn enkel losse toetsenborden met qwerty te verkrijgen.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is WEL voor:
* het bediscussiëren van aanbiedingen.

Dit topic is NIET voor:
* shopreviews. Daar hebben we de shopreviews voor. ;). Klik hier om een shopreview over de MediaMarkt achter te laten.
* het showen van je aankopen, of verzendbevestigingen.
* referrals en/of doorverwijzingen naar Pepper.com, deze worden verwijderd
* aankoopadvies, zoekvragen en andere offtopic reacties, deze worden verwijderd.

Zie ook de topicstart voor de uitzonderingen en het rekenvoorbeeld.
Op de website van Media Markt vind je alle veelgestelde vragen en een tool om te checken of jouw gewilde product meedoet met de actie.