Dag Allemaal,
Sinds kort hebben wij DSM6.1 geupdate op onze DS1511+, echter na deze upgrade zijn de copy snelheden zeer langzaam geworden.
Zowel op SMB als AFP..
Heb CPU en Geheugen check gedaan, maar dit is allemaal redelijk in orde en springt absoluut niet naar 100% tijdens een SMB handeling bijv.
Geheugen wel wat aan de hoge kant, gebruikt gemiddeld tussen de 20 a 30 % (3GB ram)
Echter copy snelheden gaan niet hoger dan zo'n 29 MB / sec.
Op DSM 6 was dit prima op gigabit snelheden tussen de 110 en 115 MB sec.
Ik heb onlangs nog de HDD's allemaal uitgelezen maar deze zouden nog prima in orde moeten zijn wat ik zo zie..
Ik snap niet waar dit probleem aan licht..
recent btw ook nog handmatig update 1 erop gezet, en nogmaals reboot gedaan..
Search indexer staat btw nog niet aan, ook Antivirus is bijv. niet aan het scannen..
Hopelijk kan iemand wat hulp geven, dank alvast
Mvg,
Floris
Sinds kort hebben wij DSM6.1 geupdate op onze DS1511+, echter na deze upgrade zijn de copy snelheden zeer langzaam geworden.
Zowel op SMB als AFP..
Heb CPU en Geheugen check gedaan, maar dit is allemaal redelijk in orde en springt absoluut niet naar 100% tijdens een SMB handeling bijv.
Geheugen wel wat aan de hoge kant, gebruikt gemiddeld tussen de 20 a 30 % (3GB ram)
Echter copy snelheden gaan niet hoger dan zo'n 29 MB / sec.
Op DSM 6 was dit prima op gigabit snelheden tussen de 110 en 115 MB sec.
Ik heb onlangs nog de HDD's allemaal uitgelezen maar deze zouden nog prima in orde moeten zijn wat ik zo zie..
Ik snap niet waar dit probleem aan licht..

recent btw ook nog handmatig update 1 erop gezet, en nogmaals reboot gedaan..
Search indexer staat btw nog niet aan, ook Antivirus is bijv. niet aan het scannen..
Hopelijk kan iemand wat hulp geven, dank alvast
Mvg,
Floris