Vraag

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 19:45
Ik zoek een?
Een simpele smartphone voor mijn vriendin, ter vervanging van haar iPhone SE welke afgelopen week gestolen is.

Wat is je budget?
Tussen de 100 en de 150 euro, liever 100 dan 150.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Uiteraard whatsapp, bellen, sms, Bij voorkeur een beetje vlot kunnen browsen, youtube etc. kunnen kijken. Navigatie en simpele spelletjes te kunnen spelen. Belangrijk is dat het een gebruiksvriendelijk toestel is.
Qua formaat graag eerder 4" of 4.5" dan 5" in elk geval niet groter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf naar wat chinese smartphones gekeken en nu uitgekomen op de Xiaomi Redmi 4 of de Redmi 4A, Nadeel hiervan is de verzendtijd, hoe sneller hoe beter. Misschien zijn er interessante telefoons welke gewoon in Nederland te bestellen zijn. Anders is China een goede optie.

Ik hoop dat jullie nog gouden tips hebben, ondertussen ga ik zelf ook nog eens goed op zoek. Hopelijk vanavond of morgen wat bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Igor92 op 25-02-2017 17:13 ]

Alle reacties

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

kevin33

Welkom in Utopia.

Een : Microsoft Lumia 650 , voldoet aan al je wensen, en past in je budget.

[ Voor 43% gewijzigd door kevin33 op 25-02-2017 18:06 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Succes (al je wensen als filter ingesteld):

categorie: Smartphones

[ Voor 39% gewijzigd door ToFast op 25-02-2017 18:12 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Met Kevin33 eens: als je vriendin geen app-koningin is, is een windows mobiel misschien wel de beste keuze voor dit budget. In mijn ervaring worden budget-androids na een jaar zo traag als dikke stront, windows toestellen hebben daar minder last van.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Igor92
De behoefte aan verschillende apps is er wel waaronder de app voor de Universiteit Utrecht en Pokémon Go, welke geloof ik beiden niet voor windows mobile beschikbaar zijn. Daardoor neig ik meer naar Android. We hebben ook een 2ehands iPhone 5s overwogen, alleen ben je dan niet zo zeker meer van de accuduur aangezien het vaak al wat oudere telefoons zijn. Nu lijkt mij Pokémon ook meteen de zwaarste app. Echter kan ik niet inschatten hoe zwaar dit daadwerkelijk is. +4G support zou fijn zijn, aangezien dat toch in haar bundel zit.

Zijn deze telefoons interessant? (uit de pricewatch);

pricewatch: Motorola Moto G Play (2016) Zwart
pricewatch: Wileyfox Swift Zwart
pricewatch: Lenovo C2 Power Zwart
pricewatch: Wileyfox Spark + Zwart
pricewatch: Acer Liquid Zest 4G Wit, Zwart

Voldoen deze telefoons aan de gestelde eisen volgens jullie?
Persoonlijk komen de Moto G Play en de Wileyfox Swift of Wileyfox Spark wel goed over, Het is voornamelijk de CPU die verschilt tussen deze telefoons.

edit;
Oké, het lijkt er op dat Pokémon niet echt soepel draait op de Moto G Play als ik zoek op internet. Even uitzoeken hoe dit met andere telefoons is.

[ Voor 5% gewijzigd door Igor92 op 25-02-2017 19:47 ]

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 13:21
Ik weet niet wanneer haar abonnement afloopt, maar bij Simpel hebben ze nu een actie met een refurbished Iphone met garantie.
https://www.simpel.nl/iedereen-een-iphone

• Igor92
Catanan schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:29:
Ik weet niet wanneer haar abonnement afloopt, maar bij Simpel hebben ze nu een actie met een refurbished Iphone met garantie.
https://www.simpel.nl/iedereen-een-iphone
Haar huidige abonnement loopt nog zo'n 1,5 jaar, helaas niet zo'n handige optie dus.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De Wileyfox Spark serie zijn mooie telefoons voor dit doel. Ze zijn erg vlug voor hun prijs en worden netjes voorzien van updates. Ze krijgen ook nog dit kwartaal Android 7.1.

De Wileyfox Swift zou ik persoonlijk niet meer kopen, aangezien dat toestel inmiddels bijna 1,5 jaar oud is. Eventueel kan je nog naar de Swift 2 (opvolger) kijken, maar die is met 180 euro een beetje boven je budget.

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 14:54
Als ze van een iPhone SE afkomt en beetje gehecht aan iOS zou je voor een 2e hands iPhone (particulier) of een refurbished iPhone (winkel) kunnen gaan.

• Igor92
Inmiddels is er inderdaad een refurbished iPhone 5s besteld, iets boven budget, maar inderdaad wel weer iOS. Bedankt voor de hulp en tips!
Pagina: 1