Teufel cinebar 52THX schakelt automatisch uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10 02:20
Helaas zijn mijn ervaringen met de Teufel Cinebar niet zo goed. Hopelijk kunnen jullie helpen met mijn probleem.

Mijn eerste cinebar is terug gegaan omdat er een piep in de sub zat en er tijdens het schakelen tussen de diverse HDMI input signalen een plop of soortgelijk geluid zat.De tweede set kreeg ik net voor het einde van de 8 weken proeftijd. De bovenstaande problemen heb ik niet met deze set. Echter deze cinebar schakelt zich op willekeurige tijden uit. (Standby functie)

De opstelling is als volgt. De Cinebar krijgt alles binnen en stuurt weer uit naar de TV. De volgende zaken zijn aangesloten.

Philips 42pfl7656h
ATV4
PS3
Ziggo Horizon box
Teufel raumfield streamer
Logitech Harmony remote

Wat heb ik inmiddels gedaan?
@contact met Teufel gehad. Die geven de schuld aan een apparaat wat een uit signaal stuurt en als dat het niet is dan zou het waarschijnlijk ledverlichting zijn wat in dezelfde band zou werken.
@ik heb diverse aparaten uitgeschakeld/losgekoppeld om te achterhalen welk apparaat het signaal verstuurd. Nog geen succes daarmee.
@De easylink en andere zaken uitgezet in de TV
@alle apparaten gecontroleerd en auto shutoff functies uitgezet.
@Inmiddels de ATV4 verwisseld met een ATV3 om te kijken of het probleem in de 4 zit.
@internet afgezocht. Op het duitse HIFI forum zijn er meer gevallen bekend, maar nog geen oplossing gevonden. (mijn duits is hakken over de sloot Mavo nivo)
@in de planning staat nog om alles maar weer op de TV aan te sluiten en proberen of ik het geluid van de TV naar de speaker kan sturen.

Heeft iemand deze ervaring ook? Heeft iemand de oplossing ergens gevonden op internet?
Txs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb de cinebar ook een tijdje gehad, maar vond het qua HDMI ondersteuning echt een waardeloos apparaat. Veelal pakte hij meerdere bronnen niet lekker en ook het vanzelf uitschakelen heb ik wel eens gehad. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het permanent verlichte scherm en de spartaanse bediening. Teugel kan een hoop goeds maken, maar daar is de Cinebar 52 een uitzondering op.

Ik heb het ding terug gestuurd en heb een (helaas duurdere) Arcam soundbar gehaald. Klinkt stukken beter en het is tenminste een probleemloos apparaat.