Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Videokaart connector tekort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Killsko
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-10 19:17
Ik ben bezig met het aansluiten van een MSI 770 gtx videokaart maar heb een probleem.
Mijn voeding (basic 600W) heeft namelijk maar 1 8-pin PCIe connector terwijl de videokaart er 2 nodig heeft.
Verder heb ik wel een Molex connector vrij. Net heb ik gebeld met de lokale computer winkel en die heeft mij aangeraden om een compleet nieuwe voeding aan te schaffen (CoolerMaster 500w voor 53 euro).
Nou ben ik niet erg ervaren met het bouwen van pc's dus ik zou liever niet alle bedrading opnieuw moeten aanleggen. Bij elkaar zou dit dus een flinke investering worden :/ . Is dit echt nodig?

Beste antwoord (via Killsko op 16-10-2018 16:52)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een voeding is het belangrijkste onderdeel van je PC. Ga niet prutsen met een slechte B-merk voeding en koop iets goeds. De PC winkel heeft dan ook een heel goed punt.

De kabels van de nieuwe voeding aansluiten is trouwens echt niet moeilijk. Het past maar op 1 manier en je kan altijd hier om info vragen of op YouTube kijken naar een filmpje waar het uitgelegt word.

Alle reacties

Verwijderd

8 pin op molex connector is vragen om problemen, ik zou gewoon een andere voeding pakken.
een 450-500 watt is al voldoende voor jouw setup.

ik zou zelf deze nemen. pricewatch: Corsair CX450M

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2017 16:59 ]

• Killsko
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-10 19:17
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:52:
8 pin op molex connector is vragen om problemen, ik zou gewoon een andere voeding pakken.
een 450-500 watt is al voldoende voor jouw setup.

ik zou zelf deze nemen. pricewatch: Corsair CX450M
Ik heb ook nog een paar oude sata aansluitingen vrij, zou dat wel mogelijk zijn?
En waarom is de Corsair cx450 beter dan een Coolermaster b2?

Verwijderd

sata is het zelfde als molex, de b2 is niet modulair en heeft geen bronze rating als ik het goed zie.

Acties:
  • Beste antwoord

• PilatuS
  • Niet online
Een voeding is het belangrijkste onderdeel van je PC. Ga niet prutsen met een slechte B-merk voeding en koop iets goeds. De PC winkel heeft dan ook een heel goed punt.

De kabels van de nieuwe voeding aansluiten is trouwens echt niet moeilijk. Het past maar op 1 manier en je kan altijd hier om info vragen of op YouTube kijken naar een filmpje waar het uitgelegt word.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:03
Zeker niet die coolermaster voeding nemen, die is van zeer zeer matige kwaliteit. De corsair die je hier wordt aangeraden is vele malen beter qua kwaliteit.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

PilatuS schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:32:

Coolermaster is echt geen B merk. Net als alle merken zijn er goede en slechte series. Ik heb een van de goede series (cooler master v650) en die laat menig corsair een puntje zuigen aan kwaliteit en efficientie.

• PilatuS
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:40:
[...]

Coolermaster is echt geen B merk. Net als alle merken zijn er goede en slechte series. Ik heb een van de goede series (cooler master v650) en die laat menig corsair een puntje zuigen aan kwaliteit en efficientie.
Ik bedoel de Coolermaster niet. Ik bedoel de voeding die ie nu heeft :)
Pagina: 1