Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 887215

Topicstarter
hallo,

ik had een vraagje.. Heeft er iemand ervaring met het her-activeren van windows licentie bij aankoop van een nieuwe computer?

Ik heb namelijk zonet een windows 10 pro oem licentie aangeschaft. Momenteel draai ik nog win7 pro. Als ik nu win10pro op deze computer installeer en activeer.., kan ik diezelfde licentie hergebruiken op de nieuwe computer die in mei/juni wil aanschaffen (amd 1600x)?

Hopelijk weet hier iemand meer over.

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17

DarkSide

theres no place like ::1

Nope. OEM is computer gebonden.
Kan je niet meenemen naar een andere pc. Sterker nog. Als je mobo stuk is en je een nieuwe koopt. heb je al grote kans dat hij niet meer activeert.

Wil je je windows meenemen, dien je een retail versie te nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 887215

Topicstarter
crap, dan maar wachten tot ik nieuwe computer heb

dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een rare vraag, maar waarom heb je niet eerder win10 eenkeer geinstalleerd dan ?
Tot half vorig jaar kon je dit gratis doen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
OEM kun je vaak via telefoon activiatie nog wel een aantal maal heractiveren dacht ik?

(bijv, stel er raakt iets defect en moet vervangen worden)

Aan de andere kant, je hebt al dubieuze licenties voor 20 piek ofzo. :)

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 25-02-2017 16:58 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:15:
Nope. OEM is computer gebonden.
Kan je niet meenemen naar een andere pc. Sterker nog. Als je mobo stuk is en je een nieuwe koopt. heb je al grote kans dat hij niet meer activeert.

Wil je je windows meenemen, dien je een retail versie te nemen.
Dit klopt niet helemaal.

Als je mobo stuk is zal activeren niet meer lukken. Dit is geen grote kans maar is zeker zo. Het is verder zo dat je kan bellen naar MS om in dit geval de boel toch opnieuw te activeren. Wat niet de bedoeling is maar wel mogelijk is, is wanneer je een nieuwe PC hebt de licentie mee te nemen alsof je moederbord defect zou zijn. Niet de bedoeling van een OEM licentie maar wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

maratropa schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:24:
OEM kun je vaak via telefoon activiatie nog wel een aantal maal heractiveren dacht ik?

(bijv, stel er raakt iets defect en moet vervangen worden)
Klopt. Maar officieel mag dat niet. Soms is MS wel makkelijk. Maar bij complete nieuwe computer en van Intel naar AMD gaat die vlieger niet op.
FreshMaker schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:21:
Misschien een rare vraag, maar waarom heb je niet eerder win10 eenkeer geinstalleerd dan ?
Tot half vorig jaar kon je dit gratis doen ..
En dan....OEM mag je niet meenemen ookal was je geactiveerd (gratis of betaald).

Hij heeft nu al voor een prikkie een OEM licentie gekocht. Prima toch. Gewoon even wachten.
Dan installeren op nieuwe computer en voor de rest van de levensduur van de PC genieten van alle toekomstige W10 versies
PilatuS schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Dit klopt niet helemaal.

Als je mobo stuk is zal activeren niet meer lukken. Dit is geen grote kans maar is zeker zo. Het is verder zo dat je kan bellen naar MS om in dit geval de boel toch opnieuw te activeren. Wat niet de bedoeling is maar wel mogelijk is, is wanneer je een nieuwe PC hebt de licentie mee te nemen alsof je moederbord defect zou zijn. Niet de bedoeling van een OEM licentie maar wel mogelijk.
Dat bedoelde ik ook te zeggen. OEM is hardware gebonden. Extra HD toevoegen geen probleem.
Maar mobo vervangen is een nogo. Al wil MS het soms wel goedkeuren als je ze belt. Vandaar dat ik zij grote kans dat hij niet meer activeert.

[ Voor 28% gewijzigd door DarkSide op 25-02-2017 16:31 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Klopt. Maar officieel mag dat niet. Soms is MS wel makkelijk. Maar bij complete nieuwe computer en van Intel naar AMD gaat die vlieger niet op.
Vertel dan het hele verhaal.

MS is niet moeilijk of makkelijk. Als een activatie niet lukt bel je MS en gaat het via een computer aan de telefoon, die computer aan de andere kant van de lijn is niet moeilijk of makkelijk. Er word ook helemaal niet gekeken naar of het een Intel of AMD moederbord is.

Officieel is het met een OEM niet de bedoeling, maar dat betekend niet dat het niet kan.

Edit: Heb al zeker 80x naar MS gebelt met nieuwe moederborden en heb nog nooit een persoon aan de lijn gehad. Iedere keer gaat het gewoon netjes via het automatische systeem. Vandaar dat makkelijk of moeilijk doen helemaal niet van toepassing is.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 25-02-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. MIjn ervaring met vrienden is dat een OEM licentie door de Computer niet altijd geaccepteerd word om een nieuwe te krijgen.
Je kan dan ook met een medewerker bellen. Welke dan soms wel een code afgeeft omdat je een nieuw moederbord hebt bv.
Maar idd officieel is dat niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je huidige Windows 7 kun je nog steeds gratis upgraden naar Windows 10. Hier
Verleden week heb ik zo nog een Windows 8 PC geupgrade naar Windows 10.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:27:
[...]
En dan....OEM mag je niet meenemen ookal was je geactiveerd (gratis of betaald).

Hij heeft nu al voor een prikkie een OEM licentie gekocht. Prima toch. Gewoon even wachten.
Dan installeren op nieuwe computer en voor de rest van de levensduur van de PC genieten van alle toekomstige W10 versies
[...]
Niet om mee te nemen, maar dan had hij nu niet dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:37:
Klopt. MIjn ervaring met vrienden is dat een OEM licentie door de Computer niet altijd geaccepteerd word om een nieuwe te krijgen.
Je kan dan ook met een medewerker bellen. Welke dan soms wel een code afgeeft omdat je een nieuw moederbord hebt bv.
Maar idd officieel is dat niet de bedoeling.
In die iets van 80x dat ik gebelt heb is het iedere keer gelukt door het automatische systeem. Ik weet niet precies hoe MS het bepaalt maar de eerste keer is sowieso geen probleem. Als je met een licentie 4 nieuwe moederborden per jaar gaat gebruiken kan ik mij voorstellen dat het een keer ophoud.
Pagina: 1