Toon posts:

4K beeld op Philips 55PUS7181 met Onkyo TX-NR555

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
in mijn omgeving sta ik gekend als "de nerd" die alle elektronica apparaten aan de praat krijgt. Maar op mijn eigenste nieuwe materiaal heb ik al dermate mijn tanden stuk gebeten dat ik op zoek ben naar een "supernerd' (m/v). Daar gaan we:

Mijn setup:
TV: Philips 55PUS7181/12
Receiver: Onkyo TX-NR555
en de vertrouwde Telenet Digicorder.

Probleem 1:
- Geen geluidsweergave indien de TV ingesteld staat op UHD 4:4:4, enkel bij UHD 4:2:0. -> heeft dit invloed op de beeldkwaliteit? Ik zou denken van wel? En kan dit opgelost worden?

Probleem 2:
- Geen geluid bij Netflix (vanop de smart tv) wanneer geluidsweergave op netflix wordt ingesteld op 5.1. Enkel in stereomodus is er geluid (via ARC op HDMI1). -> m.a.w. geen surround op die manier.

-Bij gebruik van Netflix via een losse Blu-ray speler met netwerkmogelijkheden, aangesloten op de onkyo via HDMI is er wél 5,1 surroundweergave (maar geen 4K aanbod, hetgeen via gebruik met de smart tv wel van toepassing is)

Alle mogelijke instellingen heb ik reeds geprobeerd, in die mate dat ik al lang niet meer weet wat er allemaal gepasseerd is. Iemand een idee? 8)7 8)7

alvast bedankt,
mvg,
Glenn.

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
Er zijn zo ontzettend veel topics op GoT te vinden met antwoorden op je vragen.
Daarom:
Wat heb je zoal gevonden en geprobeerd toen je hebt gezocht naar oplossingen voor je problemen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Probleem twee lijkt mij opgelost? Via de TV is er geen surround en via een externe apparaat wat dezelfde brontrack gebruikt wel. Aangezien HDMI ARC dezelfde limieten heeft als de Digital Audio Out van de TV kan deze TV dus geen surround doorvoeren. Oftewel zal je beeld en geluid moeten splitsen of een receiver kopen die wel 4K compatible is.

Tevens wijziging van topic titel aangezien de originele de lading niet dekt en mijns inziens nergens op slaat...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Los van de titel van mijn topic, mijn soort humor, sorry....toch bedankt voor de reacties. De Onkyo TX-NR555 is toch 4K compatible? Bestaat er dan geen enkele manier om het geluid vanuit de netflix toepassing op de tv met 5.1 door te sturen naar de receiver? Optical kan dus blijkbaar niet, net zo min als ARC. Wat ben je met een smart tv met netflix als je het geluid niet meerkanaals kan doorsturen ?
@zetje01: geluid geprobeerd door te sturen via optical en HDMI ARC. Enkel met een stereo weergave mogelijk. Ik ga het forum, zoals je voorstelt, eens grondig uitpluizen op zoek naar vergelijkende cases.
mvg,
Glenn.