Maximale internet aansluiting - klopt dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Op mijn nieuwe adres moet ik uiteraard nog internet en tv hebben. Echter; door de vele aanbieders heen en aansluitingspakketten kwam ik het volgende tegen:

Let er op dat er nogal een verschil zit tussen maximale snelheid en daadwerkelijke snelheid. Bovendien kan het zo zijn dat in uw wijk een veel minder hoge snelheid aan te bieden valt. Ik kwam op de site van netco en daar kwam ik uit op het volgende plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2wp3401.jpg

Aanbieder NLE geeft dan bijvoorbeeld ook maar 1 pakket als optie: 50Mbps. Echter, ze geven zelf al op de website aan: de verwachte internetsnelheid op jouw adres is 20 Mb/s.

KPN bevestigt het verhaaltje, maargoed, NLE levert ook via KPN, dus zal wel kloppen?

Na bellen met Ziggo zeggen ze daar heel wat anders: wij werken met kabel. En daarom kunnen wij wel f-in snel internet regelen. Kan dus gewoon met 150Mbps.

Hoe zit het nou? Ik ga geen duur abo nemen als het toch niets oplevert

[ Voor 3% gewijzigd door denpries op 25-02-2017 15:13 ]

Beste antwoord (via denpries op 26-02-2017 10:33)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Arunia schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:14:
ADSL heeft als nadeel dat de snelheid afneemt wanneer je verder van de centrale zit.
Kabel heeft dit probleem niet. Dus snelheid geboden is wat je krijgt, maar uitzondering is dan weer dat wanneer iedereen om je heen kabel heeft en ze tegelijk bezig zijn, je snelheid wel in kan zakken.
Precies hiervoor is de site die TS noemt, die geeft aan wat ook echt haalbaar is.

@TS: Ziggo nemen en eventueel later naar KPN/NLE/Telfort/Tele2 whatever wanneer die Vectoring VDSL upgrade er is, mocht je Ziggo te duur vinden of liever je internet bij een andere provider afnemen.
Zodra die upgrade er is kan je namelijk gewoon 100/30 afnemen bij de goedkopere providers.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinF op 25-02-2017 23:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21

Onbekend

...

KPN levert via de telefoonlijn, en Ziggo via hun eigen coax-kabel. Of misschien zelfs via glasvezel.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KPN is ADSL en Ziggo is kabel, dat is het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
ADSL heeft als nadeel dat de snelheid afneemt wanneer je verder van de centrale zit.
Kabel heeft dit probleem niet. Dus snelheid geboden is wat je krijgt, maar uitzondering is dan weer dat wanneer iedereen om je heen kabel heeft en ze tegelijk bezig zijn, je snelheid wel in kan zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Bij NLE krijg je inderdaad tot 20Mb VDSL2 omdat die geen pairbonding aanbieden. Bij KPN krijg je 40Mb met bonding.

Ziggo levert over een ander medium en heeft dus niet de nadelen die kpn heeft qua adsl.

Indien ziggo op je locatie beschikbaar is, dan ben je van hun afhankelijk voor snel internet.
Betaal je dan ook voor natuurlijk.

Je kan ook NLE aanvragen, er staat in het najaar een upgraden gepland van je telefoonlijn en daardoor kun je dus ook snel internet krijgen via het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
Dus snelheid geboden is wat je krijgt, maar uitzondering is dan weer dat wanneer iedereen om je heen kabel heeft en ze tegelijk bezig zijn, je snelheid wel in kan zakken.
Dit klopt niet, ziggo heeft gewoon altijd de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
jan99999 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Is dat zo? Heeft Ziggo voor consumenten ook niet gewoon te maken met een bepaalde overboeking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
jan99999 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Wat hoyden ook zegt. In principe heb je de maximum snelheid, maar door overboeking kan deze dus wel degelijk in bijvoorbeeld de avonduren inzakken.

Vroeger merkte je dat heel erg, maar tegenwoordig met de hoge snelheden als je het niet test, ga je het niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Wat hoyden ook zegt. In principe heb je de maximum snelheid, maar door overboeking kan deze dus wel degelijk in bijvoorbeeld de avonduren inzakken.

Vroeger merkte je dat heel erg, maar tegenwoordig met de hoge snelheden als je het niet test, ga je het niet merken.
enige wat ik merk op mijn 300/30 lijn is dat als het "extreem" druk is dat de maximale snelheid zakt naar 260~270mbit op mijn coax segment ( buren hebben aan de SSIDs te zien allemaal xDSL lijnen )

maar 90% van de tijd haal ik gewoon 300mbit

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
SMSfreakie schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:50:
[...]

enige wat ik merk op mijn 300/30 lijn is dat als het "extreem" druk is dat de maximale snelheid zakt naar 260~270mbit op mijn coax segment ( buren hebben aan de SSIDs te zien allemaal xDSL lijnen )

maar 90% van de tijd haal ik gewoon 300mbit
Dat is ook precies wat ik zeg. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Precies hiervoor is de site die TS noemt, die geeft aan wat ook echt haalbaar is.

@TS: Ziggo nemen en eventueel later naar KPN/NLE/Telfort/Tele2 whatever wanneer die Vectoring VDSL upgrade er is, mocht je Ziggo te duur vinden of liever je internet bij een andere provider afnemen.
Zodra die upgrade er is kan je namelijk gewoon 100/30 afnemen bij de goedkopere providers.

[ Voor 22% gewijzigd door RobinF op 25-02-2017 23:38 ]

Pagina: 1