Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 x laptop voor dagelijks gebruik

Pagina: 1
Acties:

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Wat ga je met je laptop doen?
Een familielid heeft mij gevraagd een laptop uit te zoeken om twee maal aan te schaffen. De laptop zal gebruikt worden voor internet / office / fotobewerking. Omdat één van de laptops in Suriname gebruikt zal worden, is de bouwkwaliteit van belang i.v.m. vochtigheid en warmte.

Wat is je budget?
500eu - 750eu excl. (!) btw

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
[i]Hoewel de laptops vooral thuis gebruikt zullen worden zal er één in Suriname gebruikt worden./i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De wens is om de laptop voor langere tijd te gebruiken, waardoor ik toch een beetje 'overkill' aan het zoeken ben voor internet/office/foto's. Ik heb gezocht op 8gb ram / i3-i5 / 256gb SSD. Vervolgens heb ik de standaard consumentenlijnen (aspire / inspiron / pavilion) enigszins genegeerd i.v.m. bouwkwaliteit.

Hieronder een aantal vondsten:

https://tweakers.net/pricewatch/670421/dell-latitude-e5470-k8w10.html
Vanwege een aanbieding bij een van de webshops binnen het budget. Latitude laptops schijnen stevig gebouwd te zijn en dit model voldoet aan alle eisen: skylake i5, 8gb ram, ssd.

https://tweakers.net/pricewatch/553155/hp-250-g5-w4n92ea-(qwerty-toetsenbord).html
HP 250 G5 met eigenlijk dezelfde hardware als die hierboven maar flink goedkoper. Het scherm lijkt een stuk slechter maar daar is weinig oog voor, geen idee qua verschil in bouwkwaliteit?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Zaxxo1990

Asus GL502VML

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik denk dat je algemeen gezien de goede denkstappen maakt. Ik zou alleen toch afraden een 1366x768 resolutie te nemen. Ik heb zelf ook een laptop met deze resolutie en baal er eigenlijk van. Het beeld is gewoon niet mooi.

Als bouwkwaliteit belangrijk is, heb ik een voorkeur voor Dell en Asus. Helaas is het lastig om bouwkwaliteit objectief te beoordelen, dus is er weinig anders dan gebruikerservaringen als bron. Het enige wat ik wel als objectief feit durf te stellen is dat Acer, Medion en Lenovo afvallen. Een HP 250 serie is dacht ik ook niet bepaald stevig te noemen. (Al is pricewatch: HP 250 G5 X0P11ES op het moment wel erg aantrekkelijk geprijsd)

Een Dell binnen budget wordt moeilijk. Vivobook, Pavilion en 250 vind ik meestal ook niet erg stevig.

Misschien pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC331T? Mooi IPS scherm, USB type C, volgens de review stevig gebouwd, 7e generatie i5. Alleen wat aan de kleine kant met 13.3".

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Bedankt voor de reactie. Ik ga zeker even vragen of 13.3 inch werkbaar is. Reden dat ik Asus niet helemaal meeneem is omdat ik werkelijk waar geen wijs kan maken uit hun line-up: R, K, N, X, V, E series, Vivobook en zenbook ik kom maar moeilijk achter de werkelijke verschillen (deels heel duidelijk natuurlijk, deels zeker niet).

De nieuwe Dell Inspiron lijn valt wel binnen budget, enig idee hoe de bouwkwaliteit hier van is?

[ Voor 13% gewijzigd door zaxxo1990 op 25-02-2017 23:42 ]

Asus GL502VML

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Deze? nieuws: Dell introduceert Inspiron-laptops met GTX 1050 en 1050Ti voor gamers Lijkt me sterk als deze binnen budget vallen. Aan de foto's te zien zijn ze vrij stevig, maar dat bedriegt wel eens. Een HQ processor is natuurlijk wel een stap omhoog voor fotobewerking, maar ook duurder. (6200U heeft 2 cores met hyperthreading, 6300HQ heeft 4 cores).

Alle series binnen hardware zijn inderdaad niet te volgen, niet alleen die van Asus.