PostNL werkt niet mee bij schade zending vanuit buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eind januari is er een pakket naar mij toe verzonden met een laptop welke gerepareerd moest worden. Keurig verpakt, verzekerd en verzonden. Bij aankomst maakte ik het pakket open en er bleek een kras van ruim 12 cm op te zitten en redelijk diep. Bij nader onderzoek bleek er ook een snede in de sleeve erom heen te zitten en in de doos. De doos was duidelijk geopend geweest en de "mes"snedes kwamen exact overheen met de schade aan de laptop. De doos was weer dichtgetaped. Dit was tijdens de zending gedaan aangezien het adres door de ontvanger erop was geplakt, daar dwars doorheen was gegaan en het plakband over dat adres was en andere kleur was dan dat de zender had gebruikt.
Ze hadden een kruis gemaakt en de dwarse snede was te diep gegaan en de andere kant ging wel goed. Foutje van de douane :(

Ik heb meteen PostNL hierover gebeld en aangegeven. Er zijn foto's gemaakt en PostNL erkende de schade. De schade is ook aan de verzender gemeld. De verzender heeft bij zijn postservice gemeld en er moest een "damage report" gemaakt worden.

Dit was niet gedaan dus weer erachter aan met PostNL en uiteindelijk na een week hadden ze een damage report toegevoegd aan het dossier. Nu is het doodstil vanuit PostNL.

Mails, chats en telefoons worden niet beantwoord of krijgen ontwijkende antwoorden en hoor niets meer van PostNL terwijl we de damage report nodig hebben en dit is ongeveer 3 weken geleden. PostNL is wat mij betreft, nu in gebreke maar hoe gaan we dit verder aanpakken? Dit moet zsm opgelost worden maar om mijn rechtsbijstand nu in te gaan schakelen vind ik nog te vroeg en graag los ik dit toch wel binnen nu en 2 weken op.
De schade is behoorlijk aangezien het een touchscreen is en de deksel/topcover kan niet los worden vervangen en het hele scherm moet vervangen worden (kosten ruim € 1.200,00) aangezien het een hele diepe kras is en ik wil niet dat ze dit gaan opvullen aangezien het vaak ook niet mooier ervan wordt. Scherm doet het wel maar het doet wel afbreuk aan het totaal plaatje van het product.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met ze in gebreke te stellen door een aangetekende brief te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:54
Hoezo is het te vroeg voor je rechtsbijstand? Gewoon inschakelen, eventueel voor advies gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of jij wel in de positie zit om hier wat aan te doen (bijvoorbeeld rechtsbijstand inschakelen). Er is geen zakelijke overeenkomst tussen jou en PostNL maar tussen de verzender en PostNL. Liever maak je dit dus ook niet jouw probleem maar laat je het over aan de verzender.

Nu is dit natuurlijk makkelijk gezegd want je wil jouw klant (ik maak op uit je verhaal dat je een reparatie uitvoert voor de verzender) ook niet alleen opzadelen met dit ongemak. Maar misschien kun je er wel op aandringen dat hij wat extra druk zet op een snelle afhandeling bij PostNL?

[ Voor 3% gewijzigd door Luit op 25-02-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Even kleine aanvulling; ik moet het damage report hebben voor de verzender want die heeft het weer nodig voor daar de post vanwege de verzekering, dat schijnt de post bij de verzender niet te doen. Daar gaat het hele probleem om. Ik heb geen zin om een hele juridische procedure maar wat moet, moet maar en ik hoopte dat jullie een andere weg nog weten hoe ik bij PostNL toch ergens nog reactie krijg.
Ook de taalbarriere is ook nog een probleem bij de verzender.

In principe heb ik het gemeld aan de verzender en PostNL. Daarna meldt de verzender dit weer aan zijn postservice. Dan komt het stuk dat het damage report richting deze postservice vanuit PostNL moet komen. Nu is dit damage report belangrijk voor de verzender en die zou ik moeten verstrekken. Misschien is geduld een schone zaak maar ik krijg er schoon genoeg van met PostNL. Ook dat ze dit nog vergeten waren, krijg ik het vermoeden dat PostNL er helemaal geen zin in heeft.

De reparatie van de laptop is niet relevant voor deze topic aangezien deze ongeacht alles, toch uitgevoerd diende te worden. Naast deze reparatie moet de laptop eigenlijk weer gerepareerd worden vanwege de kras maar dit dient gewoon vergoed te worden door de post aangezien het tijdens het verzenden is gebeurd. Dit is ook duidelijk te zien aan de snijsnede.

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 25-02-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TIP: Neem geen pakjes aan met schade of vage details wat te zien is door ontvanger. Kijk dus goed het pakje na op beschadiging en weiger dan het pakje vanwege schade, dan kan de ontvanger nooit de schuld krijgen.

Verder aan TS, is het altijd klote zoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 25-02-2017 14:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:19:
TIP: Neem geen pakjes aan met schade of vage details wat te zien is door ontvanger. Kijk dus goed het pakje na op beschadiging en weiger dan het pakje vanwege schade, dan kan de ontvanger nooit de schuld krijgen.

Verder aan TS, is het altijd klote zoiets.
De schade was niet te zien. Ten eerste zat het aan de onderkant en ten tweede hadden ze het dichtgeplakt zoals iedereen zou doen dus in kruisvorm (horizontaal en verticaal) met bruin plakband. Was het te zien, had ik het pakket niet aangepakt want zulke schade zie ik zo.
Pas vanaf dichtbij kon je de schade beoordelen en dat er met een mes door de verpakking was gegaan en dat het adreslabel gewoon door was. En binnenin kon je de echte schade zien, dat ze dus door de verpakking waren gegaan, bubbeltjesplastic en sleeve.

Sorry maar leuk en aardig met de douane, ze hadden zelf kunnen zien wat voor schade er was aangericht en gewoon doodleuk dichttapen en weg met het pakket. Niet eens melden hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

TERW_DAN schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:49:
Ik zou beginnen met ze in gebreke te stellen door een aangetekende brief te sturen.
Wie moet wie in gebreke stellen? De ontvanger hier heeft niets met de verzending te maken. Die kan alleen de verzender aanspreken op de schade, want het product is niet geleverd zoals zou moeten. Dat PostNL dus niets aan TS laat weten is logisch, zij hebben geen enkele verhouding met elkaar in dit conflict. PostNL is dus de ontvanger (TS in dit geval) geen verklaring schuldig.

Het is lastig dat de verzender buitenlands is, want dat maakt het lastig om iemand te vinden om aan te spreken voor de schade. Voor TS maakt dat alleen niets uit, die kan alleen maar terecht bij de verzender.

Misschien dat je met de verzender kan overleggen dat jij de zaken waarneemt?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alex, waarom quote je mij, ik geef een algemene TIP.

Je maakt je druk en kan niks doen. Postnl is geen partij aan jou, die hebben een contract met de andere verzender. Jij bent ontvanger en hoort het te melden bij de reparateur en dat heb je gedaan. die dient jou schadeloos te stellen. Het is nutteloos dat jij Postnl er over lastig valt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:30:
Alex, waarom quote je mij, ik geef een algemene TIP.

Je maakt je druk en kan niks doen. Postnl is geen partij aan jou, die hebben een contract met de andere verzender. Jij bent ontvanger en hoort het te melden bij de reparateur en dat heb je gedaan. die dient jou schadeloos te stellen. Het is nutteloos dat jij Postnl er over lastig valt.
I know de tip maar daarom reageer ik er op want postbodes weten van mij dat ik geen pakket aanneem als er schade is. Daar zijn al flinke discussie overgeweest, te weten nog paar maanden geleden waar iemand verf via de post had verstuurd, nou je raadt het al. Die lag over alle pakketten. Die bezorger was echt kwaad en ik hoorde hem letterlijk binnenkomen.

Nou ja druk maken, dat is een groot woord maar de verzender baalt ervan want elke keer als hij naar de post daar gaat, dan krijgt die steeds nee te horen want PostNL is steeds in gebreke. Ik moet PostNL in beweging zien te krijgen en wat ik ook doe, het lijkt wel of ze het expres doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 21:04
itsalex schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:37:
[...]

I know de tip maar daarom reageer ik er op want postbodes weten van mij dat ik geen pakket aanneem als er schade is. Daar zijn al flinke discussie overgeweest, te weten nog paar maanden geleden waar iemand verf via de post had verstuurd, nou je raadt het al. Die lag over alle pakketten. Die bezorger was echt kwaad en ik hoorde hem letterlijk binnenkomen.

Nou ja druk maken, dat is een groot woord maar de verzender baalt ervan want elke keer als hij naar de post daar gaat, dan krijgt die steeds nee te horen want PostNL is steeds in gebreke. Ik moet PostNL in beweging zien te krijgen en wat ik ook doe, het lijkt wel of ze het expres doen.
Heb je al geprobeerd om via Twitter / FB een post te maken bij PostNL... Op social media antwoorden ze meestal direct. Zo niet: blijven sturen via social media (niet een bericht maar echt een post op hun pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als de douane schade maakt (aangezien de PostNL de pakketten niet heeft openmaakt) , dan moet je toch de douane (lees: staat) aansprakelijk stellen voor de schade ?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/douane/

Ik dacht dat de douane valt onder belastingdienst, dus zou ik hier eens kijken:

https://www.belastingdien...rgoeding/schadevergoeding

https://www.belastingdien.../verzoek_schadevergoeding

[ Voor 55% gewijzigd door Breezers op 25-02-2017 16:48 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:12
Breezers schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:43:
Ik dacht dat de douane valt onder belastingdienst, dus zou ik hier eens kijken:
Klopt, de baas van de Belastingdienst (blauw) is ook de baas van de Douane (groen). Zitten in de meeste plaatsen zelfs in hetzelfde gebouw :)

Intern gaat wel de grap:
Bij de Douane werken mensen van de Belastingdienst die Douane kunnen spellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Ik denk dat je vooral niet met de postbezorger bezig moet zijn en eigenijk alleen de verzender moet spreken, die is de enige verantwoordelijke van jouw kant. Voor hem is de post dienst verantwoordelijk, maar dat is dus zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-06 15:24
itsalex schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:37:

In welke capaciteit denk jij PostNL "in beweging" te moeten krijgen. Tenzij er iets mist in je post lijk jij enkel de ontvanger te zijn en geen opdrachtgever in dit verhaal. Dat betekent ook dat jij geen partij bent voor PostNL in dit hele verhaal zover ik weet hoeft PostNL niet eens met jou te communiceren over deze zending. In principe is de verzendende partij verantwoordelijk voor het pakket tot het onbeschadigd bij jou binnen komt.

Normaliter zal jij de schade bij de verzendende partij moeten melden, deze moet het met de pakketboer die hij de opdracht gegeven heeft het pakket te verzenden oppakken en die partij moet het weer met PostNL oplossen terwijl de verzendende partij het weer met jou oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

Is voor het damage report niet voldoende om zelf wat foto's te maken en stukje tekst en die naar de verzender te sturen ?
Die moet het daarna maar opnemen met de partij waarmee ze het verstuurd hebben.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Eigenlijk is het zo;
Ik ben ontvanger dus het is einde verhaal. De case is gesloten en je kan dan gerust mailen met PostNL en contact opnemen maar ze beantwoorden niet meer. Daar hebben ze geen tijd meer voor en geen zin in.
Fijne klantenservice, wel meer mogen betalen voor de verzendingen en die klantenservice kost wel € 0,45 per gesprek, maar de klant (zijnde ontvanger zijnde verzender) goed informeren ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het is zo: jij bent geen klant van PostNL.

Je moet degene die het pakket aan je heeft opgestuurd aansprakelijk stellen en die moet het oplossen. Communiceren met PostNL is zinloos, steek deze energie in communiceren met de verzender. Daar valt wat te halen, niet bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Precies maar je moet wel bij PostNL de stukken aanleveren om het dossier daar op te laten bouwen en als dat is gedaan en dan moet je wel het geluk hebben dat ze het damage report hebben, anders kan je opnieuw gaan beginnen.
Als dat is afgerond, dan kan PostNL niets meer voor je betekenen en dan moet de postpartij van de verzender actie gaan ondernemen, maar die schuift elke keer naar de ontvanger toe en de ontvangende postpartij. En daar gaat het mis want de verzendende postpartij moet communiceren met de ontvangende postpartij want de verzendende postpartij heeft niets te doen met de ontvanger/verzender aangezien als verzender/ontvanger geen inzage hebben in het dossier.
Dus nu is de vraag hoe gaan we de verzendende postpartij in beweging krijgen om met PostNL contact te gaan zoeken?

Maar PostNL had wel op zijn minst reactie kunnen geven in het dossier aangezien de verzendende postpartij steeds met het vingertje naar de verzender/ontvanger stuurt en dan had PostNL, ook beleefdheidshalve kunnen aangeven dat er contact opgenomen moet worden met de verzendende partij en dat deze dat moeten regelen, want dat had namelijk bij de verzendende partij weer neergelegd kunnen worden, dat de verzendende partij nu verantwoordelijk is voor de afhandeling van de claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
itsalex schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:45:

...

Dus nu is de vraag hoe gaan we de verzendende postpartij in beweging krijgen om met PostNL contact te gaan zoeken?
Niet? Jij hebt een beschadigde laptop ontvangen en daar is de afzender verantwoordelijk voor. De afzender moet dat voor jou oplossen.

De afzender kan er namelijk ook voor kiezen jou een nieuwe te sturen en het daarbij te laten. Of een klacht bij PostNL in te dienen. Of iets anders.

Maar dat is niet relevant voor jou: jij hebt alleen een relatie met de afzender.
Pagina: 1