Toon posts:

s-video op tv kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie weet hoe je dit moet configureren?
ik heb een miro pc tv pro
ik wil de sataliet op mijn tv kunnen weergeven dit doe ik door met een scartaansluiting die splitst naar 2x audio en 1x video en daarvan gaat het videogedeelte naar de s-video ingang van de tv kaart en de audio gaat naar de line in ervan.
maar nu lukt het me nog niet om het kanaal te vinden waarop ik het beeld te zien krijg.
met gewoon kabel van de kabelboer lukt alles wel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

S-Video is ook geen antennesignaal met frequencies.

Je kunt bij de settings van je tv kaart de ingang op svideo zetten maar vaak ondersteunen sat's en videorecorders geen svideo.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat toch om het signaal dat uit de sataliet komt? dus als je een scart kabel neemt en dan het video gedeelte los neemt dmv een tulp kabel dan heb ej toch het beeld via de s-video of heb ik het mis?

Verwijderd

Topicstarter
okay heb nu ff in de instellingen lopen kutten en heb gevonden s-video en composite en heb hem op s-video gezet.
heb nu geluid en beeld alleen zwart wit beeld?
is er nog iemand die weet heo dit kan?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op dinsdag 03 juli 2001 17:31 schreef steve-a17 het volgende:
okay heb nu ff in de instellingen lopen kutten en heb gevonden s-video en composite en heb hem op s-video gezet.
heb nu geluid en beeld alleen zwart wit beeld?
is er nog iemand die weet heo dit kan?
Klopt, had ik ook, dan ondersteund je sateliet dus geen s-video, het enige wat je dan kunt doen is op composite draaien.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op dinsdag 03 juli 2001 17:26 schreef steve-a17 het volgende:
het gaat toch om het signaal dat uit de sataliet komt? dus als je een scart kabel neemt en dan het video gedeelte los neemt dmv een tulp kabel dan heb ej toch het beeld via de s-video of heb ik het mis?
Nee, de tulp is composite video.

Ga gewoon even naar de E*pert ofzo en haal er maar een scart verloopje met video audio ect, dan kun je alles gewoon alsluiten, zorg wel dat het een outgangsstekkerte is óf een met schakelaar, daar heb ik er ook 2 van.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al zo'n scart blokje.
mt daarop een schakelaartje voor input en output.
en er zitten 2 audio uitgangen op links en rechts.
1 tulp uitgang voor video
en 1 uitgang die lijkt op ps2 maar met ander zwart blokje erin.
ik heb nu aangesloten:
de audio via tulp en het beeld via dat ps2 achtige ding.

Verwijderd

Topicstarter
misschien heb je er wat aan het is een nokia satalet type 9500

Verwijderd

Topicstarter
jippie het werkt :D
heb nu via die composte(tulp) gedaan en nu haarfijn beeld en meteen duizende kanalen >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zie :) ondersteund dus geen Svideo zoals ik zei :)
Pagina: 1