Kosten vervangen scherm LG 55ec930v (Oled)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuyMoria
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-07-2021
Heeft iemand misschien enig idee wat het kost om een Oled scherm te vervangen? Ik heb rondgezocht op Google maar kom eigenlijk geen duidelijke antwoorden tegen met betrekking tot deze schermen.

Een familielid van mij heeft een aantal jaar geleden de LG 55ec930v aangeschaft voor de hoofdprijs toendertijd, maar deze heeft zijn zoontje helaas stuk gemaakt door op het scherm te slaan. Het scherm gaat dus niet meer aan en hij heeft ook aangegeven dat hij eerst wel aanging, maar dat er een scheur zichtbaar was. Het scherm moet dus echt vervangen worden en in die tijd kostte vervanging rond de €1500. Ik vroeg me af of dit tegenwoordig goedkoper is, aangezien de nieuwprijs van deze tv nu op dat bedrag staat en een vervanging dan weinig zin heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee is niet goedkoper geworden als ik de prijs van het scherm bekijk bij de leverancier. Ligt dus nog steeds rond de 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Dan kan je voor 1700-1800€ beter een LG OLED55B6V kopen.

In alle opzichten weer een pak beter en terug 2 jaar garantie.

[ Voor 80% gewijzigd door Master_S op 25-02-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 17:07
Laat ze de voorwaarden van de inboedelverzekering checken. Tegenwoordig is bij veel verzekeraars schade door eigen schuld gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-10-2023
Inmiddels is dit topic al drie jaar oud maar bij mij speelt ook het e.e.a. waardoor ik verwacht dat opnieuw mijn OLED paneel moet laten vervangen. Maar nu (theoretisch dan) op eigen kosten. Dus als iemand mij kan vertellen wat de prijs van zo’n paneel is, dan heb ik de benodigde info zodat ik de messen kan slijpen om het gevecht met LG aan te gaan. :(

De eerste keer was nog onder garantie maar nu, opnieuw na ongeveer een identieke periode is mijn OLED wéér ingebrand. Mijn LG OLED55E7N is destijds, zo’n 5 maanden voor afloop van de garantie, onderzocht door LG en op voorhand bracht de monteur alvast een nieuw paneel mee. Hij had er onderhand een dagtaak aan wist hij mij te vertellen. Daarop heb ik destijds van LG geëist dat ik opnieuw 2 jr garantie op het paneel zou krijgen. Dat werd geweigerd. Het is nu duidelijk waarom. Ondanks de vervanging + wijziging in de software waardoor de pixelrefresher vaker uitgevoerd werd, is hetzelfde probleem weer terug. Ik denk dat ik van een TV met een nieuwwaarde nét voor de aanbieding van € 2695,- van € 3195,- mag verwachten dat ik hier iets langer van kan genieten als amper 3.5 jaar zonder een ‘kostenpostje’ van veel euro’s. Vandaar dat ik graag de prijs van dat paneel zou willen weten.