Router wachtwoord doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 798159

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo ik had laatst wat met de modem gedaan wachtwoord deed het nog en alles toen ik uitlogde en later weer in wou loggen deed het wachtwoord het niet meer nu kom ik er niet meer in iemand een idee om te resetten ofzo heb namelijka l reset knopje modem gebruikt en aan uit

Relevante software en hardware die ik gebruik
Experia box

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resetten, alle wachtwoorden proberen, aan/uit.

Beste antwoord (via Anoniem: 798159 op 25-02-2017 01:25)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

een harde reset is mogelijk door het reset knopje (dat piepkleine gaatje) met een pennetje in te drukken en ingedrukt te houden tot de lampjes gaan flippen en vervolgens uit gaan.. Dan blijft er als het goed is nog 1 rood branden. Kan wel even duren! dus niet te snel opgeven.
Wanneer je dit gedaan hebt, zul je weer kunnen inloggen. Let op: er staat nu standaard geen wachtwoord meer in het modem, deze dien je bij de eerste keer inloggen aan te maken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 840345

Vrij essentiële informatie: welke router gaat dit om? Vrijwel alle routers hebben een fysieke resetknop waarmee het wachtwoord ook wordt gereset/teruggezet naar default. Misschien dat nogmaals proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:30

Michidez

Zelden zo gelachen!

Reset knopje moet je meestal lang inhouden. Heb je het knopje ingehouden tot er LEDs aan of uit gingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wel vreemd dat een wachtwoord opeens niet meer werkt, zonder dat je iets hebt gedaan.
Is het gewoon niet het bekende gevalletje van CAPS LOCK?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 19:18
Reset inhouden = naar factory settings (waarna inloggen met gegevens die achterop het modem staan), dus dat is sowieso een op lossing.
En zoals AW_Bos aanhaald; CL. " ' ` etc kunnen je redelijk @#$% tijdens het instellen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja heb de reset knop ingehouden totdat alle lampjes knipperden, paar keer. heb hem zelfs achter de computer gehad met kabel maar kon niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Wat kon je niet? Inloggen op de standaard gegevens? Zag je de interface wel? Knopje wel 30sec ingehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:30:
Wat kon je niet? Inloggen op de standaard gegevens? Zag je de interface wel? Knopje wel 30sec ingehouden?
Het inlog scherm als je je ip intypt het wachtwoord had ik opgeschreven het werkt niet heb alles geprobeerd met hoofdletters rest knop 1x 2minuten lang ingehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:15
Anoniem: 798159 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:32:
[...]

Het inlog scherm als je je ip intypt het wachtwoord had ik opgeschreven het werkt niet heb alles geprobeerd met hoofdletters rest knop 1x 2minuten lang ingehouden
Voer je nu je eigen password in of het default password ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wellicht moet je nu na de reset een standaard wachtwoord invullen. Die kun je vinden via google :)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
wizai schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:33:
Wellicht moet je nu na de reset een standaard wachtwoord invullen. Die kun je vinden via google :)
Nee, degene die achterop het modem staat, geen standaard wachtwoord. Mocht de reset niet lukken dan kun je met KPN bellen, die kunnen hem ook voor je resetten (maar geen wachtwoorden voor je nazoeken)

Gezien je post history;
ben je zeker dat je probeert in te loggen op je experiabox en niet op je router?

[ Voor 11% gewijzigd door Pantera88 op 24-02-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Downloader_NL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Voer je nu je eigen password in of het default password ?
Allebij geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:38:
[...]

Nee, degene die achterop het modem staat, geen standaard wachtwoord. Mocht de reset niet lukken dan kun je met KPN bellen, die kunnen hem ook voor je resetten (maar geen wachtwoorden voor je nazoeken)

Gezien je post history;
ben je zeker dat je probeert in te loggen op je experiabox en niet op je router?
Het is eigenlijk van telfort en nee want ik heb geen router alleen een modem

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 798159 op 24-02-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
Anoniem: 798159 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:40:
[...]

Het is eigenlijk van telfort en nee want ik heb geen router alleen een modem
AH. Dan kun je ze niet 24/7 bellen idd.

En heb je al een andere pc/telefoon geprobeerd met inloggen? (om de browser/toetsenbord uit te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:44:
[...]

AH. Dan kun je ze niet 24/7 bellen idd.

En heb je al een andere pc/telefoon geprobeerd met inloggen? (om de browser/toetsenbord uit te sluiten)
Op ipad telefoon en pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Weet je dan zeker dat je wel een goede reset hebt gedaan?
Bij een harde reset gaan Wi-Fi settings en dergelijke namelijk verloren dus mits eerder fatsoenlijk ingesteld zou het niet mogelijk moeten zijn dat je met de eerste 2 devices nog een draadloze verbinding kan opzetten

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:48:
[...]

Weet je dan zeker dat je wel een goede reset hebt gedaan?
Bij een harde reset gaan Wi-Fi settings en dergelijke namelijk verloren dus mits eerder fatsoenlijk ingesteld zou het niet mogelijk moeten zijn dat je met de eerste 2 devices nog een draadloze verbinding kan opzetten
Ja de lampjes knipperden paar keer toen liet ik los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 798159 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:49:
[...]

Ja de lampjes knipperden paar keer toen liet ik los
Knipperende lampjes lijkt me niet het meest betrouwbare referentiepunt.
Als eerder gewijzigde Wi-Fi instellingen zoals bv ssid en wachtwoord nog steeds lijken te werken kun je er gemakshalve vanuit gaan dat er geen factory reset heeft plaatsgevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal het zo wel is wat langer in houden tot ongv 1,5 minuut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 798159 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:54:
Zal het zo wel is wat langer in houden tot ongv 1,5 minuut
Er zijn meerdere modellen experia boxen op de markt. Als je ons kunt vertellen welk type je precies hebt hangen kunnen wij je vertellen hoe je een harde reset kunt uitvoeren. Kan namelijk per fabrikant/type verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:55:
[...]

Er zijn meerdere modellen experia boxen op de markt. Als je ons kunt vertellen welk type je precies hebt hangen kunnen wij je vertellen hoe je een harde reset kunt uitvoeren. Kan namelijk per fabrikant/type verschillen
Experia Boc V8 van telfort

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

een harde reset is mogelijk door het reset knopje (dat piepkleine gaatje) met een pennetje in te drukken en ingedrukt te houden tot de lampjes gaan flippen en vervolgens uit gaan.. Dan blijft er als het goed is nog 1 rood branden. Kan wel even duren! dus niet te snel opgeven.
Wanneer je dit gedaan hebt, zul je weer kunnen inloggen. Let op: er staat nu standaard geen wachtwoord meer in het modem, deze dien je bij de eerste keer inloggen aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt zal er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Succes! Zal je topic in de gaten houden om te kijken of het je uiteindelijk gelukt is.

Pagina: 1