[WIN 10] Audio hapert tijdens browsen of opstarten programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebel_nbk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-11-2024
Sinds een half jaar of zo heb ik last van haperingen in het geluid tijdens het gebruik van Youtube, Spotify.
Deze haperingen doen zich voor voor als ik tijdens het browsen een actie onderneem (bv. op een link klik), of een programma opstart (vooral uTorrent en het spel League of Legends). Start ik Steam op en van daar uit een spel dan is er geen hapering of een minimale hapering. De haperingen lijken erger te worden.

De haperingen in het geluid zijn het hevigst als League of Legends wordt opgestart. Niet alleen het geluid, maar het hele systeem hapert dan, Na een paar minuten is de hapering van het systeem minder, maar de hapering van geluid is nog steeds aanwezig. Als het spel eenmaal is opgestart is er geen hapering meer.

Als bijvoorbeeld uTorrent eenmaal opgestart is en ik het programma op de achtergrond laat draaien dan worden de haperingen minder.

Ik heb een aantal dingen gedaan om erachter te komen wat er aan de hand kan zijn.
Niet per se in willekeurige volgorde zijn dat de volgende dingen.
1) Mijn videokaart vervangen GTX770 -> GTX1060. Probleem deed zich bij beide kaarten voor.
2) Extra RAM toegevoegd. 8gb->16gb. Probleem deed zich in beide gevallen voor.
3) Schone Windows 10 installatie. Probleem deed zich vóór en na de installatie voor.
4) In Taakbeheer onder prestaties zie je een CPU-piek op het moment dat een hapering zich voordoet. Op dat moment heb ik dan meestal een actie ondernomen (een link in chrome aangeklikt of een programma gestart).
5) Ik heb DPC Latency checker gedownload. Elke 5 seconden is minstens één rode balk (>2000 microseconde vertraging). Zie hier.
6) Ik heb LatencyMonitor gedownload en na 5 minuten zijn dit de resultaten.
7) Ik heb Windows Performance Kit gedownload en een scan laten uitvoeren.
8 ) Virusscan (AVG) en malwarescan (malwarebytes) gedaan: niets gevonden.

Iemand een idee wat de haperingen veroorzaakt? Zou het mijn internetverbinding kunnen zijn? Ik heb een kabelaansluiting, geen draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar je LatencyChecker zegt er zelf over
Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and WLAN-adapters, modems, internal sound devices, USB-host controllers, etc.
Ga d'r maar even een middagje voor zitten, zou'k zegg'n

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==