Vraag over te goedkope CPU's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gewoon Jasper
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 19:46
Beste Tweakers,

Ik heb al een poging gedaan om hier informatie over te vinden maar zo gauw niks kunnen vinden.

Ik kom zo af en toe advertenties tegen (aanbod) met name bijv. een i7 7700k die dan word aangeboden voor €330,- (nieuw €370,-) maar deze persoon heeft er dan meerdere maar geen aankoop bewijs/garantie.
Nou ben ik benieuwd waarom sommige mensen geen aankoop bewijs of garantie hebben. Kan dit te maken hebben omdat het gestolen is? En heb ik dan nog wel garantie (in dit geval) van Intel zelf?

Graag zou ik hier wat uitleg over willen. Bij voorbaat dank.

Mvg,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
If it sounds too good too be true then it probably is....

Ik zie dat soort ads ook 'regelmatig' maar ik krijg er toch wel een raar gevoel bij. Zeker als ze er meerdere hebben.

Mogelijk 'rebranded' oude cpu's die een zelfde snelheid hebben als de nieuwe. Een leek kijkt alleen naar de snelheid bijvoorbeeld via de task manager van windows.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En we komen dergelijke gewilde CPU's helaas ook regelmatig in de oplichtingssfeer. Zoals hierboven al gezegd: if it sounds too good to be true then it propably is. Als je er geen goed gevoel bij hebt, geen factuur, eigen foto's, Paypal "familie en vrienden", niet afhalen(!), laat het dan lekker schieten.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 26-02-2017 13:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 16:54

Flash

geen

@ Microkid, ik steun je verhaal behalve het "niet afhalen". Ik weet niet of je zelf ervaring hebt maar iets afhalen en vervolgens een week later inbraak thuis hebben komt voor. Ook dat 5 volwassen kerels samen een artikeltje komen halen volgens afspraak om 20:00 vervolgens 6x bellen dat ze in de file staan en dan om middernacht aan je deur staan.

Ik denk dat afhalen veel meer risico betekent voor de verkoper dan via de post voor de koper, die kan immers paypal gebruiken, feedback bekijken etc etc .........

Ook het risico van vals geld ontvangen als verkoper komt voor, Dus "niet kunnen afhalen" graag wat genuanceerder, u zou als frontpage Admin beter moeten weten.

Zijn er cijfers bekent bij Tweakers van gedupeerde kopers en verkopers ?

mvg

John340

[ Voor 5% gewijzigd door Flash op 26-02-2017 13:22 . Reden: aanvulling ]

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er worden ook wel eens Engineering Samples verkocht op deze manier. Die herken je makkelijk als je ze zou ophalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 26-02-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

john340 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:21:
@ Microkid, ik steun je verhaal behalve het "niet afhalen". Ik weet niet of je zelf ervaring hebt maar iets afhalen en vervolgens een week later inbraak thuis hebben komt voor. Ook dat 5 volwassen kerels samen een artikeltje komen halen volgens afspraak om 20:00 vervolgens 6x bellen dat ze in de file staan en dan om middernacht aan je deur staan.

Ik denk dat afhalen veel meer risico betekent voor de verkoper dan via de post voor de koper, die kan immers paypal gebruiken, feedback bekijken etc etc .........

Ook het risico van vals geld ontvangen als verkoper komt voor, Dus "niet kunnen afhalen" graag wat genuanceerder, u zou als frontpage Admin beter moeten weten.

Zijn er cijfers bekent bij Tweakers van gedupeerde kopers en verkopers ?

mvg

John340
Aan alles kleeft wel een risico: verzenden, afhalen, er is altijd wel mee te rotzooien. Paypal is ook niet heilig, met name de optie "Familie en vrienden" is verdacht aangezien je daar geen kopersbescherming mee hebt. Om nou te stellen dat afhalen meer risico oplevert ... beetje overdreven, niet?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

Ik kan hier een discussie over starten, maar dat heeft weinig zin denk ik.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
john340 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:07:
Ik kan hier een discussie over starten, maar dat heeft weinig zin denk ik.
Het is ook niet bedoeling dat je laat zien wat je allemaal hebt. Je moet natuurlijk ook niet te koop lopen met 10 7700k's die je in de kast hebt liggen.

Dergelijke afspraken zijn prima aftehandelen in de gang. Zelf in 6 jaar tijd nog nooit zo iets mee gemaakt.

Je kan je zelf prima wapenen tegen vals geld met een vals geld dectector. Als je dan toch zoveel verhandeld zou je zelf wellicht beter moeten weten..

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon m op 26-02-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

je kunt Lemelerveld ook niet vergelijken met de randstad natuurlijk.

en waar concludeer je uit dat ik laat zien wat ik in de kast heb liggen, totaal ongefundeerde aanname.

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
john340 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:25:
je kunt Lemelerveld ook niet vergelijken met de randstad natuurlijk.

en waar concludeer je uit dat ik laat zien wat ik in de kast heb liggen, totaal ongefundeerde aanname.
Tja, lezen blijft een vak apart. Ongefundeerde aannamens doe je nu zelf toch?

Als "zij" het gevoel hebben dat er niks te halen valt komen ze veel minder snel dan als je gaat pronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07
NonGrada schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 22:20:

Kan dit te maken hebben omdat het gestolen is? En heb ik dan nog wel garantie (in dit geval) van Intel zelf?
Even los van alle mogelijke opties, als het product dat jij koopt gestolen is, dan heb jij natuurlijk helemaal nergens garantie op.

Maar waarom zou je het risico lopen om een paar tientjes te besparen op een processor die zo duur is? Als je 330 euro over hebt voor een processor, dan moet 370 euro ook nog wel lukken en dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
john340 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:21:
Je hoeft ze toch niet binnen te laten? Of geef jij een koper direct ook een rondleiding door je huis?
Ik denk dat afhalen veel meer risico betekent voor de verkoper dan via de post voor de koper, die kan immers paypal gebruiken, feedback bekijken etc etc .
Je kunt ook feedback bekijken van een koper voordat je hem laat komen.
Niet kunnen afhalen is wat anders dan kiezen om niet af te halen als koper.
Niet kunnen afhalen wordt erg veel gebruikt door oplichters, is algemeen bekend (of ze wonen in een uithoek of op een eiland)

Jij roept dat er genuanceerder moet worden gereageerd maar geeft zelf ook geen cijfers waaruit blijkt dat afhalen een groter risico is. Wat wel een feit is, is dat de meeste gedupeerden hier en op bijvoorbeeld opgeletopinternet.nl worden opgelicht op afstand en niet bij afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash

Flash

geen

Heren duidelijk allemaal, elke situatie is anders. Ik heb toevallig wat vervelende ervaringen.
Maar terug on topic, het ging over de betrouwbaarheid van voordelige cpu's !

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Er kunnen veel redenen zijn voor het goedkoper aanbieden van vrij nieuwe producten.
Bedrijven die groot ingekocht hebben maar toch van hun plannen af zijn gaan zien en het niet kunnen retourneren.
Prijsfouten die geleverd zijn en persoon wilt er nu winst op maken zonder de koper hier van te laten weten.
Meegenomen uit ander land, verkoop voor winst hier.

Het kan natuurlijk ook allemaal niet zo oprecht zijn.
Persoon kan een oplichter zijn.
De Cpu kan een namaak zijn.
Iemand die een bedrijf heeft en slim denkt te zijn in 1 van de vele manieren mogelijk.

Zoals altijd kijk eerst goed de reviews na van een persoon, en ga het ophalen waar mogelijk.
Pagina: 1