Toon posts:

Probleem diskettestation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een nieuwe hardeschijf gaan installeren, maar die pakte die niet, dus toen naar bios gekeken en was wel redelijk oud, dus die maar upgraden.

Maar opstartdiskette's gemaakt op andere pc.
Werkten goed.

Proberen op te starten
Pakt ze niet op andere pc (1), dus toen weer gekeken op pc (2), daar pakte ie de hele diskette nu niet.
Dus diskette kapot of zo.

Maar hoe kan het nu dat een diskette het in de ene pc (2) het wel doet, daarna in pc (1) het niet doet, om vervolgens het in (2) het ook weer niet doet.

Verwijderd

hmmz, ik dacht ff wat te herkennen aan de titel, ik had namelijk tijdens het eruit halen van de HD per ongeluk de stroom van de 3,5 diskette station er ook uitgetrokken, en totaal vergeten. maar kan dus schijnbaar wel opstarten zonder stroom naar disk. . .

maarem, sorry, dunno

maar tegen de tijd dat ik dit getypt heb, heeft er vast wel iemand gereageert. . . :+

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 09:15
misschien dat je diskettestation zo verne*kt is dat hij die diskettes verrot maakt? probeer ff een ander diskettestation. Of anders via Livebios (vanuit windows bios upgraden). Alhoewel ik daar niet zo'n voorstander van ben.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Probeer is een andere disk, ff checken of ie ze allemaal verneukt...

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
Je hebt niet toevallig de kabel van je floppy-drive omgedraaid?? Dat heb ik ook wel eens gedaan, en toen ging de diskdrive volgens mij bij het opstarten de diskette beschrijven i.p.v. lezen.

Als dat het probleem is, blijft het lampje van de diskdrive branden. Makkelijk te checken dus.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
De twist in de kabel moet aan de kant van de floppy-drive zitten...maar dat zal je wel niet fout hebben gedaan denk ik.. :z

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [forum=21] :)
Pagina: 1