Nieuwe Muis

Pagina: 1
Acties:

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-02 19:08
Goede avond :)

Ik heb al sinds 2012 een Logitech M500 muis. Deze vond ik erg fijn en heb dus al die jaren niks anders gezocht. Echter begint die nu wel rustig kapot te gaan. Af en toe verliest die contact en na paar tellen komt die weer terug. Heb usb poort getest met andere muis, daar licht het niet aan. En zo ook andere muis. Dus hij begint na bijna 5 jaar het leven te verliezen :)

Ik zoek een?
Ben op zoek naar een nieuwe muis, en aangezien ik jaren lang niet naar heb gekeken dacht ik om even hier te vragen of ik wel goede keuze maak.

Wat is je budget?
Aangezien ik binnenkort een RX 470 of 480 wil halen denk ik voor een muis aan prijs rond €70 a 80 max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb even Pricewatch doorgezocht en veel op google gezocht naar muizen, en wat mij aanspreekt heb ik even op een rijtje gezet.
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 62,99€ 62,99
1Logitech Pro Gaming Mouse€ 54,99€ 54,99
1Trust GXT 35 Wireless Laser Gaming Mouse€ 66,03€ 66,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 184,01

G502 scoort erg goed in reviews. GXT 35 heeft wat minder reviews dan G502 maar toch scoort die wel goed. Mij lijkt die handig omdat die draadloos en met draad kan. Pro Gaming heb ik ook even in hand gehad, wel kleine muis voor mijn big hands maar wel een leuke fijne muis.

Qua Gaming zal muis voor o.a. MMO gebruikt worden. Extra knopjes zijn niet noodzakelijk, heb wel naar paar MMO muizen gekeken maar vind ze niet fijn in hand zitten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Indien nodig, hieronder mijn systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 190,75€ 190,75
1Asus Prime B250-Plus€ 105,-€ 105,-
1Sapphire R7 250 2GB D3€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake Core V31€ 64,-€ 64,-
1Asus VS278H Zwart€ 218,90€ 218,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C14€ 69,-€ 69,-
1NZXT Hale82 V2 550W€ 72,50€ 72,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 817,10

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De m500 is nog steeds leverbaar dus zou serieus overwegen om gewoon een nieuwe te bestellen.
Klinkt misschien stom, maar niets is zo persoonlijk als een muis.

Mocht je perse op zoek zijn naar andere/betere functies die deze muis je niet kan bieden zou mijn advies zijn om dmv de pricewatch een top 5 ofzo samen te stellen met muizen die qua specs aan je wensen voldoen.
Vervolgens lekker de lokale mediamarkt binnenstappen om te oordelen op looks and feels.
Specs kunnen 1000% in orde zijn, als de muis niet lekker in je hand ligt en het scrollwieltje naar jouw mening te stroef loopt, mik je hem hoogstwaarschijnlijk binnen de kortste keren in de grijze kliko.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Hallo
Ik zit nu al een jaar met de Trust Evo Advanced Laser Mouse
Werkt nog steed goed is draadloos knopjes zijn helaas niet te programmeeren dacht ik (mij nog niet gelukt :)
Is wel 3 verschillende snelheid types

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-02 17:37
Ik gebruik de M500 ook nog steeds voor mn game bak. Heb tevens de MX Master voor mn laptop ... en moet zeggen dat deze veel beter voldoet, en kan deze dus aanbevelen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Logitech g403 bedraad of draadloos (duur). Echt nog fijnere knoppen dan de g502, minder spacy uiterlijk en minder knoppen. Ligt fijn in de hand, no-nonsens (game) muis, ook draadloos een van de beste prestaties; niet te merken ten opzichte van USB versie. Een leuke goede budgetmuis (met goede switches en sensor) blijft de cm storm alcor (haast zelfde vorm als g403). Probeer de g403 eens bij een MediaMarkt is mijn advies.

[ Voor 11% gewijzigd door ToFast op 25-02-2017 00:08 ]

• Pantera88
Probeer de master dan ook eens en dan horen we graag weer van je

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aangezien ik binnenkort een RX 470 of 480 wil halen denk ik voor een muis aan prijs rond €70 a 80 max.
Vind ik overigens een rare manier van budget bepalen.
Ik snap dat je een systeem wilt met kwalitatief gelijkwaardige onderdelen. Een 2000 euro kostent systeem zou ik ook niet huisvesten in een kast van 2 tientjes.

De keuze voor een muis zou ik echter totaal anders benaderen. Besef je dat het "besturen" een zachtgezegd onnatuurlijke houding van je hand/vingers vereist. Zelfs bij matig gebruik a 3 uur per dag praat je over een ruime 1500 uur per jaar waarin jouw hand op dat stukje plastic moet rusten.
Pro Gaming heb ik ook even in hand gehad, wel kleine muis voor mijn big hands maar wel een leuke fijne muis.
Als de muis fijn ligt is hij in dat opzicht dus niet te klein
Extra knopjes zijn niet noodzakelijk, heb wel naar paar MMO muizen gekeken maar vind ze niet fijn in hand zitten.
Dan lekker laten liggen

Afsluitend:
Ik heb al sinds 2012 een Logitech M500 muis. Deze vond ik erg fijn en heb dus al die jaren niks anders gezocht. Echter begint die nu wel rustig kapot te gaan.
- De m500 voldoet precies aan je wensen.
- Reden dat je hem wilt vervangen is louter vanwege mankementen
- Indien deze mankementen niet waren opgetreden was je tot de dag van vandaag uiterst content geweest met de m500

Misschien ben ik dan een simpele ziel maar ik zou gewoon een nieuwe m500 aanschaffen.
Deze voldoet op technisch vlak aan je wensen, ligt goed in de hand en is ook nog eens zeer goed betaalbaar.

Je geeft daarnaast zelf al aan geen noodzaak te zien in extra knopjes e.d.
Ben dan oprecht benieuwd op welk vlak je wel een verbetering zoekt tov de m500?

[ Voor 4% gewijzigd door Switchie op 25-02-2017 00:31 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-02 02:01

Eren

Boss of this gym

Iedereen heeft een andere smaak met gaming muizen. Het beste wat je kan doen is gewoon naar mediamarkt of andere aanbieders van gaming muizen en daar de muis testen en kijken of het iets voor je is.

4HEad

• SnowBigQ
Bedankt voor jullie reacties.

@Switchie: Je hebt wel gelijk wat je zegt. Vind M500 erg fijn in de hand zitten en voldoet wel voor gamen. Enige gedachte bij M500 om die niet weer te halen is het bestaan van die muis, maar dat wil eigenlijk ook verder niks zeggen. Muis stamt al uit 2011 dacht ik.

En muizen die ik zelf in lijst had gezet heb ik ook in hand gehad, maar om eerlijk te zijn voelden ze niet zo als M500.

Je hebt me wel goed geholpen met je advies en uitgebreide verhaal :) , omdat ik soms paar dagen niks doe op pc stond ik ook niet stil bij dat huidige muis erg goed voldoet en fijn in hand zit.
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:47:
Ik gebruik de M500 ook nog steeds voor mn game bak. Heb tevens de MX Master voor mn laptop ... en moet zeggen dat deze veel beter voldoet, en kan deze dus aanbevelen.
Hoe zit het met batterij van MX Master? Hij heeft wel ongeveer zelfde afmetingen als M500. Misschien is dit enige muis waard om te overstappen in geval van goede batterij :)

• Pantera88
Ik moet hem eens in de twee maand oid aan de lader hangen (micro USB ). En dan is hij uiteraard gewoon te gebruiken.

• SnowBigQ
Bedankt voor tips en hulp.

MX Master vond ik toch niet zo fijn in hand.

G502 vond ik veel beter en heb die besteld.
Pagina: 1