Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb vanochtend een BIGBEN DOCKING SPEAKERS TW9 (LONDON) die sterk in afslag stond gekocht. Het ging om een toonzaal model waar ik toevallig op viel en waar 2jr garantie op zit. thuis gekomen met mijn aankoop wil ik deze natuurlijk proberen en tot mijn ergernis bleef hij compleet dood. Ik ben dan eerst zelf (voorzichtig) op onderzoek gegaan en merkte op dat een condensator geknald was. Terug naar de winkel dan maar maar daar krijg ik te horen dat ik enkel een tegoedbon kan krijgen die ook enkel telt in de winkel zelf. Hier ben ik dus niets bij aangezien het een sterke afprijzing betrof en een gelijkaardig product mij al gauw een 80euro bovenop mijn tegoed bon gaat kosten. Nu is de vraag of ik dit eventueel zelf kan herstellen of op 1 of andere mogelijkheid toch aan de praat kan krijgen. Enige wat ik ervan verwacht is dat ik hem via kinch aan mijn tv kan hangen en via 1.5 jack aan de gsm etc. Al de rest is uiteraard mooi meegenomen. Ik heb wat foto's getrokken van de defecte condensator. Alvast bedankt voor de tips/advies !

http://imgur.com/a/SMbkE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:25

kraats

Ik rol

Hmm.. de foto's zijn net iets te vaag om zeker te zien wat er aan de hand is, maar ik gok dat je doelt op de witte smurrie? Dat lijkt me gewoon kit om de componenten stevig bij elkaar te houden.
Als je echt gaat troubleshooten lijkt een goede multimeter me het belangrijkst en dan vanaf de voeding gaan meten of er überhaupt wel spanning op alle componenten komt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die foto's zijn super wazig en laten alleen de voeding zien.

Zonder scherpe foto's en/of wat metingen met een multimeter is hier niets zinnigs over te zeggen. Hoe weet jij nu zeker dat die condensator kapot is ? Een condensator vervanging kan iedereen met een soldeerbout en de + en - goed houden, een beetje condensator kost 1 -2 euro maar vaak heb je dan wel verzendkosten en levertijd.

Die witte "smurrie" is non- geleidende lijm om er voor te zorgen dat er geen sluiting kan ontstaan bij de condensator en hoort gewoon daar te zitten, dit heeft NIETS te maken met de staat van de condensator....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onscherpe foto's, mijn gsm is ook aan vernieuwing toe blijkbaar. Ik kwam tot de conclusie van een gesprongen condensator omdat een paar jaar geleden mijn voeding van de pc het had begeven, na onderzoek zagen we toen ook een brij hangen tegen een condensator. Enige verschil toen is dat deze toen geel was en niet wit zoals nu. Ik heb iemand gecontacteerd met een multimeter (en die weet hoe je dat bediend) en hij kwam zondag even een kijkje nemen. Ik houd jullie in alle geval op de hoogte. Bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
ps.: ik weet niet hoe zwaar die condensator is qua waarde maar in de foto lijkt het een beste jongen te zijn waar je nog best een oplazer van kan krijgen ook al heb je er geen stroom meer op staan. Altijd even ontladen voor je die grote caps aanraakt....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:04:
ps.: ik weet niet hoe zwaar die condensator is qua waarde maar in de foto lijkt het een beste jongen te zijn waar je nog best een oplazer van kan krijgen ook al heb je er geen stroom meer op staan. Altijd even ontladen voor je die grote caps aanraakt....
Dat heb ik 'geleerd' van in de tijd bij mijn voeding ja... :) .
Anyway, we staken hem daarnet in om de persoon met de multimeter een beeld te geven en jawel hoor, hij sprong aan... Niets gewijzig, enkel even opengedraait om foto's te nemen dus ik vermoed ergens een slecht contactje gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe krijg je het voor elkaar zulke foto's te maken trouwens?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Budget smartphone die al paar keer grond heeft gezien...
Pagina: 1