Geen geluid -- hoe te herstellen??!!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn uitleg
ik heb geen geluid. dit gebeurde kort nadat ik van windows 7 naar windows 10 ben gegaan. hopla, geluid uit. geen plof, zoem, explosie of wat dan ook. nu krijg ik hem niet eens meer aan ook!!
wat echt raar is is dat windows hem wel ziet, ook beweerd geluid af te spelen maar dat dus niet helemaal goed lukt. dit is zowel met de achteraansluitingen als diegene vooraan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
1. ASUS Z-87A (mobo)
2. Build-in geluidskaart
3. 6 verschillende boxen. :o

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 7 terugzetten.
Windows 7 herinstalleren. (Een keer met bestanden opslaan, 2e keer schone installatie (met nieuwe partities etc))
Drivers updaten.
BIOS updaten.

Mijn vraag
hopelijk kan iemand mij helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Pakt Windows misschien je HDMI uitgang als audio. Daar heb ik nog wel eens last van; dat na het installeren/updaten van mijn GPU drivers de HDMI als standaard audio uitgang wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stonehawk schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:07:
Pakt Windows misschien je HDMI uitgang als audio. Daar heb ik nog wel eens last van; dat na het installeren/updaten van mijn GPU drivers de HDMI als standaard audio uitgang wordt gebruikt.
Daar geeft hij inderdaad wel geluid maar ik gebruik nu de DVI... en hij moet v******e gewoon werken via de normale 3,5mm Jackjes!! 8)7 (ik heb nu een 5.1 speakerset met 3 plugjes)

EDIT:
btw als standaard heb ik de "Luidsprekers - Realtek High Definition Audio" ingesteld en volgens alles doet dat het gewoon ... dus niet.
EDIT 2:
de "Luidsprekers - Realtek High Definition Audio" is gedownload van de website van mijn moederbord zelf... het helpt niks!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Vreemd heb je toevallig ook een koptelefoon, om te testen of je wel stereo kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie;
Ik snap het nog steeds niet waarom hij het niet deed maar heb nu een redelijk nieuwe losse audiokaart erin geprikt en die doet het :D :o

Waarschijnlijk was de on-board audiochip defect, maar dat weet ik dus niet zeker.

Bedankt voor het proberen Stonehawk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo onbeleefd mag zijn, maar ik heb ineens een soortgelijk probleem.
Geluid was ineens weg, na wat gevogel heb ik de audio kunnen herstellen, maar alleen via Spotify, wil ik Youtube of Facebook video's horen, dan moet het geluid naar 100 en dan nog is het nauwelijks hoorbaar.

Ik heb een standaard geluidskaartje en Soundsticks als speaker setje.
Alle drivers ok, software up to date, nergens gele driehoekjes.....

Wat kan dit zijn ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ik had dit probleem ook bij een update van WIndows 10.
Toen werden er wat instellingen aangepast in mijn drivers, waardoor er werd geluid afgespeeld werd, maar ik hoorde niets.
Welke audio drivers gebruik je? Realtek HD audio drivers?
En heb je bij je kast zowel front als back uitgangen voor audio? Kan zijn dat je dit dan moet aanpassen dat het als aparte kanalen gezien wordt. Want in mijn geval had ik mijn luidsprekers achteren aangesloten, maar werd het geluid bij mijn voorste uitgang afgespeeld, waar niets op aangesloten was. Via mijn HDMI kabel naar de TV had ik wel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-07 21:49
Al eens de drivers opnieuw geïnstalleerd? Je zou kunnen kijken met AIDA64 welke geluidskaart erin zit. Zodoende kan je gerichter zoeken op je drivers.
Pagina: 1