Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
hoi mede Tweakers.

ik heb mijn corsair h110 voor rma terug gestuurd. nu heb ik van corsair een nieuwe gekregen maar twijfel nu een beetje. Ik heb m op dit moment gewoon gemonteerd met de thermal pad die vanaf corsair geplaatst word op het koelblok.

nu schommelen mijn temperaturen heel gruwelijk en bij benchmark van intel extreme tuning utility loopt temperatuur op naar 72 graden. is dit in combi met een 4790K op stock snelheid normaal? vind ook dat er soms ineens een core stuk hogere temp heeft dan de ander die in zonder dat er wat gebeurt oploopt naar zon 40 graden terwijl de rest van de cores dan tussen 23 en 27 graden zitten.

Kan ik hier nog wat aan veranderen door niet met de thermal pad te werken maar gewoon goede koelpasta? of is dit normaal? heb ook geprobeerd om te overklokken maar boost op 4,5 en dan de benchmark draaien resulteerde al gelijk in vastloper.

gebruik de sensors van HWinfo64 die ik op mijn logitech g510 scherm krijg te zien.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een Haswell 4790K is nou eenmaal een heethoofd. Hell, elke recente Intel i7 zonder delid is een heethoofd.
Wat bedoel je verder precies met "de thermal pad die vanaf corsair geplaatst word op het koelblok"? Of bedoel je thermal paste? Een andere (lees: betere) thermal paste gaat misschien 2 graden verschil geven.

Wees er van bewust dat een synthetische benchmark onrealistisch veel load genereert en dat 72 graden geen enkel probeem is. In de praktijk ga je de 70+ graden nooit aantikken. Die rare grote schommelingen waarbij een core soms 40 ipv 25 graden aangeeft voor 1 seconde heb ik ook last van; bij zowel m'n 6600K als m'n 6700K.

Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Hoe hoog loopt je Vcore op tijdens het stresstesten?
Het aantal Ghz van je cores zegt namelijk niet over hoe warm een CPU potentieel kan worden, het voltage (Vcore) bepaalt dit grotendeels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 16:45
De stock pasta op de h110 is verre van slecht. Ik kan me een review herinneren die met Gelid pasta hogere temperaturen kreeg dan met het laagje pasta rechtstreeks van de fabriek.

Verschil in core temperaturen komt eerder door Intels interne Tim oplossing naar de heatspreader toe. Al mijn 3 intel chips hebben hier ook last van.

[ Voor 30% gewijzigd door junneh op 28-02-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
hoe overclock je,neem aan dat je wel de voltage ook iets verhoogd en geen dynamische voltage gebruikt?

Ik vind 72 ook aan de hoge kant,als dit op stock is,maar het ligt eraan,als je dynamisch voltage gebruikt is dit goed,maar je moet niet gaan stresstesten met een dynamische vcore, dat zorgt er voor dat de temperaturen hard oplopen...

De 4790k is een heethoofd,ik heb ehm ook,maar zo hoog als dit op 4.4ghz komt mijn 4790k niet met een mugen 4 koeler. Let wel ik zet de vcore dus op een vaste waarde

bekijk dit maar eens:

http://www.overclock.net/...ing-guide-with-statistics

[ Voor 75% gewijzigd door freaky35 op 28-02-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Heb je je pomp op je CPU header aangesloten? Dat moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlitos89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09-2023
hoe moet je hem dan aansluiten
ik heb met mijn h110 i gtx ook veel temperatuur schommeling
als ik test met aida 64 loopt mijn cpu op tot 65 en mijn package 75 tot 80 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 16:45
Pomp moet wel op de CPU (of welke andere fan header dan ook, Corsair zegt echter CPU). Wel is het zaak dat deze fan header altijd 12v krijgt, m.a.w. zet in je bios de fancurve uit (of zet de header op PWM, als je moederbord dit ondersteunt, dan krijgt ie sowieso 12v).

Doe je dit niet hoor je hem vanzelf wel lekker ratelen, is dus niet goed.

Verder komen die temperaturen echt door de TIM van Intel van Die naar Heatspreader toe, of je voltage is gewoonweg te hoog.

Andere pasta tussen CPU/Koelblok gaat je geen 5+ graden verschil geven

Wat je is kan proberen om uit te sluiten is je processor stock clocken en dit is vergelijken met benchmarks binnen reviews van de processor, als dit enigzins overheen komt qua temps is het niet de Corsair koeler en/of pasta die het niet goed doet.
Pagina: 1