Een klant heeft het probleem dat hun mails niet aankomen bij sommige ontvangers. Zij krijgen dan de volgende melding in een return:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@ontvangstdomein.nl
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <info@verzenddomein.nl>
Received: from [0.0.0.0] (helo=DESKTOP1)
by web.domein.nl with esmtpsa
(TLSv1.2:DHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
(Exim 4.83)
(envelope-from <info@verzenddomein.nl>)
id 1cgqE8-0004PM-Lb
for info@ontvangstdomein.nl; Thu, 23 Feb 2017 11:02:20 +0100
Ik heb zelf een testmail verstuurd naar de bovenstaande ontvanger, deze kwam zonder problemen aan.
Dit probleem hebben zij tevens bij een klant van hun, hier kregen zij deze melding:
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<voorbeeld@ziggovoorbeeld.nl>:
host mx.mnd.mail.iss.as9143.net [0.0.0.0]:
550 voorbeeld@ziggovoorbeeld.nl bestaat niet / does not exist
Het lijkt duidelijk dat het mailadres dan simpelweg niet klopt, maar de mail die zij geprobeerd hebben te versturen is een reactie op een mail van de bovenstaande klant, het mailadres hebben zij dus niet zelf ingevoerd.
Na veel googlen kom ik er zelf niet uit, weet iemand wat hiervan mogelijk de oorzaak en de oplossing kan zijn/is?
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@ontvangstdomein.nl
------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
Return-path: <info@verzenddomein.nl>
Received: from [0.0.0.0] (helo=DESKTOP1)
by web.domein.nl with esmtpsa
(TLSv1.2:DHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
(Exim 4.83)
(envelope-from <info@verzenddomein.nl>)
id 1cgqE8-0004PM-Lb
for info@ontvangstdomein.nl; Thu, 23 Feb 2017 11:02:20 +0100
Ik heb zelf een testmail verstuurd naar de bovenstaande ontvanger, deze kwam zonder problemen aan.
Dit probleem hebben zij tevens bij een klant van hun, hier kregen zij deze melding:
SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<voorbeeld@ziggovoorbeeld.nl>:
host mx.mnd.mail.iss.as9143.net [0.0.0.0]:
550 voorbeeld@ziggovoorbeeld.nl bestaat niet / does not exist
Het lijkt duidelijk dat het mailadres dan simpelweg niet klopt, maar de mail die zij geprobeerd hebben te versturen is een reactie op een mail van de bovenstaande klant, het mailadres hebben zij dus niet zelf ingevoerd.
Na veel googlen kom ik er zelf niet uit, weet iemand wat hiervan mogelijk de oorzaak en de oplossing kan zijn/is?
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2024 09:55 . Reden: het @ziggo adres dat als voorbeeld werd gebruikt, blijkt te bestaan. Daarom aangepast naar voorbeeld@ziggovoorbeeld.nl ]