Toon posts:

24/7 pc draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ivm de net nieuw verkregen @home verbinding wil ik de pc snachts aan laten staan voor het downen. Nu zijn mijn ouders er fel op tegen, en wil ik graag jullie eerlijke en oprechte mening om een pc snachts aan te laten staan, of voor mijn part een week.
ik heb al gezocht, en bemoedigende resultaten gevonden, mijn ouders laten zien, alleen die zagen natuurlijk weer kans om te zeuren, want er stond dat er geen goedkope rotzooi in moet, nu zijn mijn ouders er neit van overtuigd of dat bij ons het geval is, daarom ff overzicht v/d config:

ATX behuizing, Midi STD
HDD 30Gb IDE UDMA 7200 rpm
HDD cooler (à 40,-)
Srd Mainboard AMND KT133 Socket A
AMD TB 1,2GHz Sock. A

dat zijn denk ik wel de belangrijkste dingen, de monitor gaat uit, dus das niet ut prob. . .

alvast bedank mense!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
booten kost tijd
's nachts gaat het downloaden snel >:) (nou ja jij hebt @home dat gaat altijd snel )

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 16:45 schreef happy3736 het volgende:
booten kost tijd
opstarten bedoel je?!
's nachts gaat het downloaden snel >:) (nou ja jij hebt @home dat gaat altijd snel )
mwa, kvind het een beetje tegenvallen, maar dat komt ook door upload snelheid, en omdat ik kazaa en shit gebruik, ben je altijd afhankelijk van de andere kant. . .

Verwijderd

"Goedkope rootzooi" bestaat niet in de comp. wereld, het enige wat gevaarlijk is, is je processor, daar moet wel een goede koeler op(of iig anders een goed idle programma, aangezien je 's-nachts nix doet, tenzij je een }:O draait)

Verwijderd

gebruik een ouwe bak ( >486 ) als linux router kan je mooi je downloads schedulen, dit kost ook minder stroom en maakt veeel minder herrie dan een TB of PIII

Verwijderd

ik heb een P 233, al bijna 1 jaar draaien, met een 2,1 gig hd als boot voor win2k, en een 20 gig voor appz en films enzo.. draait dus zogezegd al bijna een jaar..engiste waar me ouds om zeuren is.."Waarom moet die pc steeds aan?"

Zeg ik altijd ik download films, muziek of verslagen voor school :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 16:50 schreef SickBastard het volgende:
het enige wat gevaarlijk is, is je processor, daar moet wel een goede koeler op(of iig anders een goed idle programma, aangezien je 's-nachts nix doet, tenzij je een }:O draait)
ik draai dus wel zon melkproducerend beest, ik heb er een super orb op zitten, dubbele waaier zeg maar, met ijzer aan de buitenkant (is da een chromen super orb dan :? )
en was dan een idle prog??

offtopic:
waar kan ik BTW een stukje software krijgen om mijn CPU temp. te monitoren?
Op dinsdag 03 juli 2001 16:51 schreef linuxgeek het volgende:
gebruik een ouwe bak ( >486 ) als linux router kan je mooi je downloads schedulen,
not yet that skilled
dit kost ook minder stroom en maakt veeel minder herrie dan een TB of PIII
staat in de huiskamer, de daar geen last van snachts. .

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ik heb 24/7 2 pc's aan
deze en m'n 486je ( router ircd httpd ftpd enzo enzo )
is wel relaxed hoef ik ook niet te wachten tot de pc geboot is >:) een echte die-hard hahha

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Je kan als argument aanvoeren dat je dan misschien wel een ander ip adres krijgt en dat is lastig voor je vrienden. Moet je dat weer aan iedereen doorgeven voor je servers (FTP, Counter Strike, Quake 3, Unreal Tournamnet, enz)

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 20-08 17:34
Op dinsdag 03 juli 2001 16:58 schreef ALPHA1769 het volgende:
offtopic:
waar kan ik BTW een stukje software krijgen om mijn CPU temp. te monitoren?

Verwijderd

Als je temperaturen laag zijn, en je pc loopt uren stabiel, zal het best wel kunnen. Wat zijn je temps en welke koeler gebruik je?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Kun je hem ook uitzetten dan :?

Beste film ooit

Verwijderd

ALPHA,

Wat zijn precies de bezwaren van je ouwelui?
-stroomverbruik?
-brandveiligheid?
-hackers?
-crud puppies? (zie www.userfriendly.org >:) )
-ehm???

Anders kunnen we ook geen tegen-argumenten bedenken, en de rest van de posts hier gaan eigenlijk niet over jouw vraag direct.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je kan zeggen dat je vader nooit meer een cd hoeft te kopen, waarna je vervolgens zegt dat je geen tijd hebt een om cd voor em te fikken, of nou net zijn Ierse Folk cd niet kan vinden ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
PC 24 uur aan .. (S'nachts zonder monitor) reken op tussen FL200 a FL300 per jaar extra energie kosten. Als je die bij je ouders netjes afgeeft zullen ze niet moeilijk doen. Verder brandmelder op je kamer instaleren voor de gemoedsrust :)

edit:
typo

• 4POX
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Mijn oplossing is gewoon niets aantrekken van jij ouders.. Die draaien vanzelf bij.. Is mij wel gelukt..

AKA Rinkel weblog

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb hier op kantoor een stuk of 8 pc's naast me staan, varierend van een Pentium 60 met de grootste rotzooi die je maar kan bedenken, tot en met een dual PIII-1000 servertje, en die bakken staan dag en nacht aan... Beter voor de hardware, een harddisk bijvoorbeeld, is gemaakt om te draaien. Punt.
Dat ie twintig keer op een dag aan en uit moet is geen probleem, maar als het niet nodig is...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Je moet ze afhankelijk maken van die bak met eigen email adressen, ftp en http accounts en dan zeggen dat ze die niet kunnen gebruiken als die bak niet aanstaat.
Zorg voor energy-zuinige spullen, waarschuw dat je je IP-adres kwijt kan raken en dat de email het dan niet meer doet (leken slikken alles >:) ).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• TheDjasp
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

reken op tussen FL200 a FL300 per jaar extra energie kosten.
Minstens... heb vorig jaar nog een aanslag van 2200,- gekregen vanwege drie 24/7 pc's.. Die gaan dus nu mooi uit.
Spijtig voor het }:O maar fijn voor mijn $.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
tnx people, ik kom er nu wel uit

Verwijderd

Ik laat mijn pc ook weleen snachts aan, maar dan alleen als er iets is dat ik zo vlug mogelijk wil downloaden, want anders maak ik wel een queue en ga ik de volgende dag verder. Slaapt ook een stuk stiller :) . Op zich maakt het niet echt uit voor je hardware maar ik zou hem gewoon alleen aanlaten als het persee moet want de dag derop downloaden gaat vaak ook wel.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 17:13 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Minstens... heb vorig jaar nog een aanslag van 2200,- gekregen vanwege drie 24/7 pc's.. Die gaan dus nu mooi uit.
idd ja! ik was ook 600,- meer kwijt.. naja m'n ouders dan :( (1pc 24/7)

Verwijderd

Een groot slot kopen voor op je kamer... en stroom af gaan tappen van een lantaarnpaal ofzo?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 03 juli 2001 17:03 schreef Sick_Nick het volgende:
Je kan als argument aanvoeren dat je dan misschien wel een ander ip adres krijgt en dat is lastig voor je vrienden. Moet je dat weer aan iedereen doorgeven voor je servers (FTP, Counter Strike, Quake 3, Unreal Tournamnet, enz)
Je hebt een vast IP bij @home, en dan bedoel ik dus echt een vast en niet een dynamisch ip dat hetzelfde blijft omdat ie altijd aan staat. Via de @home members instellingen kan je zien dat je een ip toegewezen hebt gekregen als "jouw" ip dat hetzelfde blijft voor zolang je bij hun lid bent.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op dinsdag 03 juli 2001 17:08 schreef 4POX het volgende:
Mijn oplossing is gewoon niets aantrekken van jij ouders.. Die draaien vanzelf bij.. Is mij wel gelukt..
Dus ouders komen naar beneden, de download van 2 gig met 5kb/s die je van een vage ftp server aan het downloaden bent is bijna klaar, en de ouders trekken de stekker eruit. Wedden dat je dan helemaal overnieuw moet beginnen? >:)

MechWarrior || Monsters Game

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
mijn ouders vondent ook niet nodig om alles 24/7 aan te hebben...

Is inmiddels veranderd, hebben geen zin om elke keer als ze willen internetten / printen het hele serverpark te booten (a 10min totaal voor de nt services) >:)

Dus dan maar 24/7 aan... :)

Inmiddels staat hun werksysteempje ook errug veel aan.. lees: 08.00 aan, 22.00-23.00 uit..

Gewoon monitor aan, en hoppa, online :) Zijn zelf net zo lui als mij..

Mijn pc staat 24/7 aan, beetje boards leechen :) en pc broertje staat overdag ook altijd aan.. (DI fan, en mp3tjes luisteren / fikken voor klasgenootjes).. en dat met 2x, dus daar w8 je echt niet op.

• 4POX
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Op dinsdag 03 juli 2001 18:59 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Dus ouders komen naar beneden, de download van 2 gig met 5kb/s die je van een vage ftp server aan het downloaden bent is bijna klaar, en de ouders trekken de stekker eruit. Wedden dat je dan helemaal overnieuw moet beginnen? >:)
Zo ging het ook in het begin.. Maar toen kwam mijn broertje er opeens kwaad aan dat hij niet meer kon internetten.. Tja.. Toen werd het al 2 tegen 2..

AKA Rinkel weblog

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik had ook zo'n server voor traagsema totdat mijn pa en ma hem inbeslag namen, toen hadden mijn pa en ma geen internet meer ;(

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Monitor uitzetten en powerledje lostrekken. Numlocklampje uit en niemand die ziet dat ie aanstaat :) .

• RRX
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op dinsdag 03 juli 2001 21:54 schreef Coopah het volgende:
Monitor uitzetten en powerledje lostrekken. Numlocklampje uit en niemand die ziet dat ie aanstaat :) .
Geluid:?

mijn T.net systeemspecspagina

• eX0duS
  • Laatst online: 19-08 21:40
Op dinsdag 03 juli 2001 16:45 schreef happy3736 het volgende:
booten kost tijd
Jazeker! Chello sux en @home is supersnel ik ken iemand en die had ooit een 1,2 mbit verbinding, was gewoon met 1200 kb/sec aan het downen!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:37 schreef RRX het volgende:

[..]

Geluid:?
Silverado op 6 volt >:)

"Bijna" geruisloos ;)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Leech ff wat films ofzo voor je ouwelui.
Als ze doorhebben wat voor mogelijkheden er zijn dan draaien ze misschien wel bij.
De meeste mensen zien er het nut niet van in om een pc 24/7 aan te laten staan.
Totdat ze zien dat het ook geld kan "opleveren".
Muziek, films, proggies.
En 't gaat nog sneller ook.

Ik heb dit probleem niet, mijn ouders kennen een pc alleen maar van het uiterlijk.
En na een eerder incident durven zij er helemaal niet meer aan te komen. :)

(en ik geef meer kostgeld)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
burn baby burn :P

dikzak

• aatos
  • Laatst online: 01:11
Op dinsdag 03 juli 2001 17:13 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

het scheelt ook als je hem aanzet, maar die koe niet draait.

mijn comp is 60watt idle, dat is 525 kWh per jaar. zal neerkomen op onder de 250 piek per jaar.

full stressed is ie 90 watt. dat is dus 50% extra, wat neerkomt op rond de 100 piek (wat zou een kWh precies kosten?)

koetjes zijn leuk, maar zijn ze dat nog steeds als ze 100 piek per jaar kosten?

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 22:40 schreef het_beest het volgende:

[..]

Jazeker! Chello sux en @home is supersnel ik ken iemand en die had ooit een 1,2 mbit verbinding, was gewoon met 1200 kb/sec aan het downen!
Bullshit, zoveel trek je niet uit een 10 mbit lijntje, mn max die ik heb gehaald is 512 kb/s met @home (was trouwens wel overdag)
Als ik via een 10mbit LAN iets verstuur van pc 1 naar pc 2 dan gaat dat nog maar met 700 a 800 kb/s dus die 1200 lijkt me VERY stug...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Mijn ouders zeuren niet, vooral als ik straks ADSL neem.
Ik zit lekker zelf op me eigne verdieping (hoe schrijf je dat nou?), dus niemand komt hier. En dat extra betaal ik straks wel.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

BananeKoning:

[..]

mn max die ik heb gehaald is 512 kb/s
Bij ethernet csma/cd:
1. 10Mbit = 1,25 Mbyte
2. Minimale theoretische efficientie = 40% van de bandbreedte. Al dat stomme gebroadcast heeft dus wel degelijk een effect.
3. Die 500kbyte/s is dus minimaal aan bandbreedte.
4. IK heb hier locaal wel 'ns 1,1 MByte over het netwerk. Overdag is het meestal 500-700kB/s.

Verwijderd

Ik heb een servertje gefixt, is echt een aanrader.
Een P200 zonder voedingscooling:
Afbeeldingslocatie: http://213.10.207.77/supp.jpg

Een gemodde Golden Orb met een 40mm fan @ 5v.

Afbeeldingslocatie: http://213.10.207.77/orb.jpg

De foto's komen van m'n server, jaa gaat niet zo snel. Maarja die ADSL upload :r :r
Je moet zorgen dat je CPU gewoon koel blijft.
En zet je koe gewoon 's nachts uit.
Als hij doorfikt (wat uiteraard niet hoort) dan heb je toch gewoon garantie. Of niet soms? :?

Verwijderd

vanaf 1 oktober krijg ik adsl. de server die daar achter komt is de computer waar ik nu achter zit:

PII400
2x 128MB RAM

niet boeiund dus. er komt ook heel weinig in:

videokaart
netwerkkaart

bijna nix dus. dit dingetje is nog best zwaar voor een server ik denk dat er een 20 gig schijf in komt, gewoon omdat die over is. ga dus geen geld uitgeven aan een onwijze server houd het goedkoop want je hebt echt geen grote nodig

Verwijderd

Mijn computer staat over 2 dagen precies een maand aan en verbonden met het I'net

Heb ik speciale spullen gekocht ervoor ? dacht het niet
gewoon lekker de puter die je nu heb...

alleen heb ik er meer geheugen ingegooid (3x 128mb)

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op dinsdag 03 juli 2001 17:08 schreef 4POX het volgende:
of gewoon op je zelf wonen...

Verwijderd

Of een eigen pc hebben, like me ;)

Maar m'n ouders vinden het niet erg dat ik de pc aanlaat staan, volgens mij weten ze het niet eens, of interesseert het ze niet.
Ze hebben beide hun eigen pc's en zitten daar ook veel achter.

Dit is goed voor }:O >:)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb ook mijn eigen pc dag en nacht aan staan, zelfs met dit warme weer. Hij staat namelijk op mijn zolderkamer waar het nu ongeveer 35 graden is. Het enige probleem dat ik met mijn ouders had, was de geluidsproductie van mijn Delta HP fan, aangezien de hele pc nu op een schuimrubberen mat staat is dat ook opgelost.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1