Beste Tweakers,
Ik ben niet bepaald technisch onhandig, maar zit nu wel met m'n handen in het haar.
Ik heb zelf onlangs een upgrade van SSD gedaan in mijn laptop, dus kon de oude in de laptop van mijn vriendin.
Het installeren van Windows op desbetreffende SSD was al een drama. Na van alles geprobeerd te hebben de SSD maar weer in mijn laptop geschroefd en zo zonder slag of stoot Windows erop gezet.
Nu is het probleem: De laptop van mijn vriendin weigert om te booten vanaf de SSD.
SSD wordt verder wel gewoon gezien in Windows verkenner e.d.
Booten doet ie nog steeds vanaf de HDD (Boot priority uiteraard goed ingesteld)
Toen besloten de HDD eruit te halen gaf die aan dat er geen bootdevice aanwezig was.
Iemand die hier nog een idee heeft? Hardware specs: Zie hieronder.
Laptop vriendin: Toshiba Satellite C55-C-175
SSD: ADATA SP900 (In de voormalig HDD slot, HDD verplaatst naar de optical bay)
BIOS heeft een update gehad van 1.3 naar 5.3
Bij voorbaat dank
Ik ben niet bepaald technisch onhandig, maar zit nu wel met m'n handen in het haar.
Ik heb zelf onlangs een upgrade van SSD gedaan in mijn laptop, dus kon de oude in de laptop van mijn vriendin.
Het installeren van Windows op desbetreffende SSD was al een drama. Na van alles geprobeerd te hebben de SSD maar weer in mijn laptop geschroefd en zo zonder slag of stoot Windows erop gezet.
Nu is het probleem: De laptop van mijn vriendin weigert om te booten vanaf de SSD.
SSD wordt verder wel gewoon gezien in Windows verkenner e.d.
Booten doet ie nog steeds vanaf de HDD (Boot priority uiteraard goed ingesteld)
Toen besloten de HDD eruit te halen gaf die aan dat er geen bootdevice aanwezig was.
Iemand die hier nog een idee heeft? Hardware specs: Zie hieronder.
Laptop vriendin: Toshiba Satellite C55-C-175
SSD: ADATA SP900 (In de voormalig HDD slot, HDD verplaatst naar de optical bay)
BIOS heeft een update gehad van 1.3 naar 5.3
Bij voorbaat dank