Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Win 10 pro, grafische software, gaming, programmeren (processing 3, python, arduino c)

Wat is je budget?
1700/2200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet zo vaak, 17 inch scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat dit op een degelijk manier met service geleverd wordt, want zit nu in de knoei met Dell :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo de cpu i7 6700HQ zou End of Live zijn, maar intel zegt van niet, desondanks staat deze nog op de aankooppagina van alienware.com - het order kan blijkbaar de processor niet naar de i7 7700HQ brengen. Dus aankoop werd geannuleerd. Nu moet de aankoper rekeninguittreksel doorsturen om de terugbetaling (duurt ongeveer een week) te kunnen voldoen. Als dell zo is tov particulieren, moeten ze beter geen hardware meer leveren aan particulieren... Het gaat tenslotte om een high end duur toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:22:
Wat ga je met je laptop doen?
Win 10 pro, grafische software, gaming, programmeren (processing 3, python, arduino c)

Wat is je budget?
1700/2200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet zo vaak, 17 inch scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat dit op een degelijk manier met service geleverd wordt, want zit nu in de knoei met Dell :(
Ik zou afzien van Alienware, want dat ding wordt bloody hot tijdens het gamen. Dan moet je denken aan meer dan 95 graden waardoor de prestaties gaan schommelen.

Ik zou deze kiezen: pricewatch: MSI GT72VR 6RE-023NL Dominator Pro

Die blijft aanzienlijk koeler en komt niet boven de 75 graden uit. Daardoor blijven de prestaties dan ook stabiel. Dit is echter de informatie die ik hierover heb.

Hier een reviewtest tussen MSI en Alienware:

YouTube: GTX 1080 SMACKDOWN - Alienware 17R4 v MSI GT73VR. Who Will be King?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
je hebt het in de post over de aankoper? Ben je dat zelf of heb je dit via via van iemand vernomen.
Vraag is dan eerder moet of wil je nog investeren in een dell alienware?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De aankoop was voor mijn beste vriend, maar ik ga mij ook nog een alienware aanschaffen (steeds mijn favoriete laptop geweest) niet zozeer voor gaming maar grafische programma's en programmeren. Maar omdat de i7 HQ 6600 EoL is, maar nog op de aankooppagina van alienware stond, problemen, problemen, problemen.... De vergelijking met de MSI gaat niet zo op vind'k daar de alienware getest wordt met een cpu die constant rond de 99 Graden Celsius... Ik vraag mij vooral af waarom dell geen degelijke service bij aankoop aanbiedt voor toestellen rond de 2000 euro. Stop er dan mee hé Dell, ik wil gerust alienware overnemen en naar een high end publiek leveren met de nodige service & support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:03:
De aankoop was voor mijn beste vriend, maar ik ga mij ook nog een alienware aanschaffen (steeds mijn favoriete laptop geweest) niet zozeer voor gaming maar grafische programma's en programmeren. Maar omdat de i7 HQ 6600 EoL is, maar nog op de aankooppagina van alienware stond, problemen, problemen, problemen.... De vergelijking met de MSI gaat niet zo op vind'k daar de alienware getest wordt met een cpu die constant rond de 99 Graden Celsius... Ik vraag mij vooral af waarom dell geen degelijke service bij aankoop aanbiedt voor toestellen rond de 2000 euro. Stop er dan mee hé Dell, ik wil gerust alienware overnemen en naar een high end publiek leveren met de nodige service & support
Welke importeur biedt wel de garanties en services die iedereen tevreden stelt? Dat is er geen één, simpelweg omdat elke klant andere eisen stelt c.q. wensen heeft. Het is daarnaast niet voor niets dat er veel kleine lettertjes in de garantie bepalingen staan.

De Alienware ziet er geweldig uit, en is ook stevig gebouwd, maar het is en blijft een Dell als je begrijpt wat ik bedoel. Dat geldt ook voor de Predator laptops, dat zijn en blijven Acer laptops, en zelfs Asus en MSI leveren geen smetteloze service. Wij als consumenten hebben echter niet veel keuze en er is geen perfect merk. Wij kunnen alleen maar zoveel mogelijk informatie vergaren middels reviews en tests...al dan niet via YouTube kanalen, en van daaruit maakt eenieder een keuze waarbij hij/of zij zich het prettigst voelt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:03:
Lees dit eens: https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

De review van Henri uit Zwolle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
Wat is je vraag nu eigenlijk?
Je wil perse een alienware?

Waarom gaat de vergelijking met de MSI niet op dan? Omdat de AW te heet wordt zou de vergelijking niet op gaan? Ik snap het niet, want dat is juist het probleem met de AW, dat hij nogal heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:44:
Wat is je vraag nu eigenlijk?
Je wil perse een alienware?

Waarom gaat de vergelijking met de MSI niet op dan? Omdat de AW te heet wordt zou de vergelijking niet op gaan? Ik snap het niet, want dat is juist het probleem met de AW, dat hij nogal heet wordt.
Ik denk dat @Verwijderd inderdaad een AW aan wil schaffen, maar niet tevreden is over de service die Dell levert, of beter gezegd...niet levert. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat @Verwijderd inderdaad een AW aan wil schaffen, maar niet tevreden is over de service die Dell levert, of beter gezegd...niet levert. 8)7
Dus nogmaals wat is dan de vraag?
Het is geen klaagbaak hier volgens mij.
Wat verwacht TS nu precies van ons?
Overigens zie ik ook niet echt iets wat nu zo raar is. Processor is niet meer leverbaar, klant krijgt geld terug.
En toen? Hij moet een week wachten op geld, ja en? Dat is toch ook vrij normaal. Niet iets wat nu zo vreemd is allemaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 03-03-2017 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:55:
[...]

Dus nogmaals wat is dan de vraag?
Het is geen klaagbaak hier volgens mij.
Wat verwacht TS nu precies van ons?
Zeg het maar Arjant2. Ik denk dat de TS inderdaad gewoon even wilde klagen.... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Ik zie ook weinig om over te klagen...
Vervelend? ja tuurlijk. Maar klagenswaardig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arjant2 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:57:
Ik zie ook weinig om over te klagen...
Vervelend? ja tuurlijk. Maar klagenswaardig?
Wellicht komt zijn klaagzang voort uit dit?

https://nl.trustpilot.com/review/www.dell.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Snap dat veel klachten zijn, maar als er dan een goed alternatief wordt gegeven dan is het nee ik wil een AW.
Tja, dan houdt het op.
Je kan bij zulke bedrijven alleen het geld laten spreken. Koop een ander merk en breng je geld niet naar Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08 09:01
Dat de alienware te heet word is inmiddels opgelost als het goed is. Ik heb zelf ook een alienware 15 r3 met een 1070 erin. De bouw kwaliteit is uitermate goed. Dat van msi wil nog wel eens tegenvallen en de meeste msi laptops zijn gemaakt van plastic terwijl alienware dat niet is. Ik zou mijn 15 r3 laten durven vallen omdat hij zo stevig is. Heb geen ervaring met de Dell service dus daar kan ik niet over oordelen. Maar ik raad persoonlijk Alienware aan!

[ Voor 6% gewijzigd door HeerKaas op 03-03-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je eerste bericht geef je aan dat je een nieuwe 17" laptop wilt. En gezien je laatste regel, dat dit juist geen Dell moet zijn, want daarvan vind je de service ondermaats.

Je tweede bericht is alleen maar een extra uitleg over je klacht over de service van Dell. Een week wachten op geld retour is trouwens helemaal niet verkeerd. De terugbetaaltermijn voor het cosumentenrecht is gegaan van 30 naar 14 dagen, dus daar zitten ze nog de helft onder dan. Ik zou ook niet zomaar gaan voor kopen onder een bedrijfsnaam i.p.v. als particulier, want als particulier heb je veel minder rechten. Een bedrijf kan niet eens geld rerour vragen maar die gaan dan gewoon de RMA of wat voor een service level je hebt afgenomen.

En in je derde en laatste bericht zeg je doodleuk dat je zelf toch ook een Alienware gaat aanschaffen, weer gevolgd door een klaagzang over Dell.

Dus wat is nu de vraag? Of heb je zomaar een topic geopend in de verkeerde rubriek? Je kent zelf de service van Dell, dus je weet waar je aan toe bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeerKaas schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:27:
Dat de alienware te heet word is inmiddels opgelost als het goed is.
Niet als je die Trustpilot reviews leest. Die zijn gewoon van februari 2017 over dat veel te heet worden...

Vanaf oktober 2016 trouwens alle 18 reviews met slechts 1 ster. Dat is dus een score van 100% aan waardeloze ervaringen. Niet best mijn inziens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Niet als je die Trustpilot reviews leest. Die zijn gewoon van februari 2017 over dat veel te heet worden...

Vanaf oktober 2016 trouwens alle 18 reviews met slechts 1 ster. Dat is dus een score van 100% aan waardeloze ervaringen. Niet best mijn inziens...
Op reddit lees ik dat de probleem zijn opgelost bij de nieuwe kabylake processoren en eind 2016/begin 2017 van skylake. En hoe bedoel je met de negatieve reviews? Over de alienware laptops of Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeerKaas schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:22:
[...]
Op reddit lees ik dat de probleem zijn opgelost bij de nieuwe kabylake processoren en eind 2016/begin 2017 van skylake. En hoe bedoel je met de negatieve reviews? Over de alienware laptops of Dell?
Vooral die over de Alienware dus, van 11 uur geleden, door John uit Enschede, NL. Hij heeft er een maand op moeten wachten, maar was anderhalve maand geleden besteld. Helf februari dus. Dus ik ga ervan uit dat dat toch met een Kaby Lake processor was of anders minstens een Skylake processor van eind 2016. HOe dan ook: nog steeds heel erg heet dus.

Verder nog een review met net als TS gewoon een "nee" bij de bestelling van een Alienware. Niet echt een fijne manier van zakendoen. Op de site zetten dat het direct leverbaar is, of binnen enkele dagen, en dan niet leveren en de klant op zijn geld laten wachten.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Vooral die over de Alienware dus, van 11 uur geleden, door John uit Enschede, NL. Hij heeft er een maand op moeten wachten, maar was anderhalve maand geleden besteld. Helf februari dus. Dus ik ga ervan uit dat dat toch met een Kaby Lake processor was of anders minstens een Skylake processor van eind 2016. Maar nog steeds heel erg heet dus. Dus dat geloof ik dan eerder dan een post op reddit...

Verder nog een review met net als TS gewoon een "nee" bij de bestelling van een Alienware. Niet echt een fijne manier van zakendoen. Op de site zetten dat het direct leverbaar is, of binnen enkele dagen, en dan niet leveren en de klant op zijn geld laten wachten.
O dan heb ik blijkbaar geluk gehad ermee. Heb nergens problemen mee gehad. Ja dat je er lang op moet wachten klopt. Ze moeten geproduceerd worden in China maar dat wist ik. Als de service zo slecht is en de temperatuur problemen niet opgelost zijn dan kan ik hem helaas niet aanraden terwijl ik er zelf geen problemen mee heb gehad.

Over de hoge temperaturen zou je Dell kunnen bellen en komen ze als het goed is een repaste doen (als de klantenservice meewerkt, heb er geen ervaring meer dus geen idee). Ja dat hoort natuurlijk niet maar is wel een oplossing als je de laptop al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeerKaas schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:42:
[...]
O dan heb ik blijkbaar geluk gehad ermee. Heb nergens problemen mee gehad. Ja dat je er lang op moet wachten klopt. Ze moeten geproduceerd worden in China maar dat wist ik. Als de service zo slecht is en de temperatuur problemen niet opgelost zijn dan kan ik hem helaas niet aanraden terwijl ik er zelf geen problemen mee heb gehad.

Over de hoge temperaturen zou je Dell kunnen bellen en komen ze als het goed is een repaste doen (als de klantenservice meewerkt, heb er geen ervaring meer dus geen idee). Ja dat hoort natuurlijk niet maar is wel een oplossing als je de laptop al hebt.
Hehehe :)

Ja, begrijp me niet verkeerd hoor. Zelf vind ik de Alienware erg interessant. En dan betaal ik maar een paar honderd euro meer dan een Asus of wat dan ook. Met name deze vind ik wel aardig: NIEUW ALIENWARE 17 van € 1.979,00 ( 7. generatie Intel® Core™ i7 processor, Windows 10 Home, 8 GB geheugen, NVIDIA® GeForce® GTX 1060 met 6 GB GDDR5 ). Maar dan zou ik wel graag van tevoren willen weten of het geen hittekanon/verfafbrander is of een stofzuiger qua geluid. Je zou toch zeggen dat Dell met die prijs de bouwkwaliteit op orde zou moeten hebben dus goede koeling en stille fans. Maar dat is nog maar de vraag dus en de reviews bewijzen eerder het tegenovergestelde....

In China geproduceerd. Volgens Laptopplus worden in dezelfde fabriek ook de Clevo's gemaakt. Ik ga daar nog even rondneuzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Hehehe :)

Ja, begrijp me niet verkeerd hoor. Zelf vind ik de Alienware erg interessant. En dan betaal ik maar een paar honderd euro meer dan een Asus of wat dan ook. Met name deze vind ik wel aardig: NIEUW ALIENWARE 17 van € 1.979,00 ( 7. generatie Intel® Core™ i7 processor, Windows 10 Home, 8 GB geheugen, NVIDIA® GeForce® GTX 1060 met 6 GB GDDR5 ). Maar dan zou ik wel graag van tevoren willen weten of het geen hittekanon/verfafbrander is of een stofzuiger qua geluid. Je zou toch zeggen dat Dell met die prijs de bouwkwaliteit op orde zou moeten hebben dus goede koeling en stille fans. Maar dat is nog maar de vraag dus en de reviews bewijzen eerder het tegenovergestelde....

In China geproduceerd. Volgens Laptopplus worden in dezelfde fabriek ook de Clevo's gemaakt. Ik ga daar nog even rondneuzen. :)
Hmm ik heb geen lasr van dat het een stofzuiger is haha. Maar dat heeft er vast en zeker mee te maken dat mijn processor niet heet word. Maar als je nog vragen ofzo erover hebt dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeerKaas schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:55:
[...]
Hmm ik heb geen lasr van dat het een stofzuiger is haha. Maar dat heeft er vast en zeker mee te maken dat mijn processor niet heet word. Maar als je nog vragen ofzo erover hebt dan hoor ik het wel!
Hoor je de fans met gewoon wat webpagina's browsen of een Word documentje typen? Zijn ze altijd aan?

Okee, ik kijk het nog een maandje aan. kZal dit topic in mijn bookmarks zetten en in de gaten houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeerKaas
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:03:
[...]

Hoor je de fans met gewoon wat webpagina's browsen of een Word documentje typen? Zijn ze altijd aan?

Okee, ik kijk het nog een maandje aan. kZal dit topic in mijn bookmarks zetten en in de gaten houden. :)
Met het doen van lichte taken zoals browsen, word document typen, film kijken. Staan de fans uit dus is de laptop volledig stil. Pas wanneer je zwaardere taken gaat doen slaan de fans pas aan. Het ligt er ook aan hoe belastend de taak is bij hoe hard hij draait. Als ik gta V speel dan draait hij het hardst wat ik gehoord heb. Ja je hoort hem wel redelijk maar storend wil ik het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:46:
[...]
Rectificatie, Clevo komt uit Taiwan en SOMMIGE alienware's komen uit die fabriek, niet alle :).

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Vooral die over de Alienware dus, van 11 uur geleden, door John uit Enschede, NL. Hij heeft er een maand op moeten wachten, maar was anderhalve maand geleden besteld. Helf februari dus. Dus ik ga ervan uit dat dat toch met een Kaby Lake processor was of anders minstens een Skylake processor van eind 2016. HOe dan ook: nog steeds heel erg heet dus.

Ik denk dat jij deze onafhankelijke review ook wel interessant vindt. Hij is gemaakt in december 2016, en het gaat om de nieuwe serie van AW...de Alienware 17 R4 versie dus.

YouTube: GTX 1080 SMACKDOWN - Alienware 17R4 v MSI GT73VR. Who Will be King?

Vanaf 2.21 kun je zien dat de AW het 'slechts' moet doen met 3 headpipes, die zowel de warmte van de CPU als wel de GPU moet afvoeren. De GPU temperatuur van de AW wordt vanaf 12.55 minuten weergegeven. Vanaf 16.51 minuten wordt de temperatuur van de CPU weergegeven (96 graden). Let op de uitspraak...the performance is throttling down door de warmte (99 graden) bij de AW.

De hele review is overigens wel interessant....enjoy it. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2017 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Die AW ziet er wel mooier uit dan hier trouwens, want geen roze.:) Maar inderdaad, 99 graden en throttling... AW gaat hem dus zeker niet worden voor mij, ook al zou ik zelf aan de GTX 1060 wel genoeg hebben met een 7e Core i7. Ik heb besloten om pas na de zomer weer te gaan kijken voor een nieuwe laptop voor mezelf, dus ik kijk dan wel weer. :)

Succes met de keuze hier Firexplorer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik heb de AW15 R3, geleverd op 6 nov 2016.
Standaard werd de cpu (i7 6700HQ) op max belasting 75 piek en gemiddeld 65 graden en de GPU (GTX 1060 6Gb) 67-70 graden. Throtteling komt niet voor.

Ik heb de CPU nu undervolt met -200mV op CPU en cache en -85mV op de interne GPU en max temp nu is 67 graden piek en overal 60 graden met zachter draaiende fans (het verschil is goed te horen).
Haal nog steeds max snelheid en 0% throtteling. Waar ik nog wel steeds last van heb is 10 graden verschil tussen core 0 en core 3, dus 100% recht zal de koeler niet zitten.
Temperaturen zijn gedurende stress-tests en dus absolute max, laptop op houten tafel en omgevingstemp 22 graden.

De laptop is nagenoeg stil met browsen/film kijken (mijn fans draaien altijd volgens mij) en bij gamen is hij wel hoorbaar. Maar gezien de hitte die gegenereerd wordt niet abnormaal.

Gezien de vele klachten lijk ik vrij hard geluk te hebben. Met een repaste zou dat wss nog veel beter kunnen maar zelf begin ik er niet aan en hiervoor gaat Dell ook niet langskomen.

De Dell is wel stevig gebouwd, geen kraakjes/piepjes en het uitzicht is gewoon fantastisch. 1 van de mooiere gaming laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 04-03-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amai (nieuw liedje) zoveel fuzz naast de kwestie, maar iets trager lezen dan diagonaal verhelpt veel van de vragen hierboven: Is de intel i7 6600 HQ echt Eol? En zoja waarom levert dell dan geen 6700 voor dezelfde prijs en moet de betaling terug gestort worden? Voor de grootverstaanders: EoL bedoel ik End of Life. En als klant kunnen we geen eisen stellen, we kiezen uit voorgedefinieerde configuraties, dus wat bedoelen sommige onder jullie, al die klanten met hun eigen eisen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
De i7 6xxxx reeks is vervangen door i7 7xxxx.

Kan dus dat ze voor bepaalde modellen niet geleverd kunnen worden maar er zou dan wel een (gratis) upgrade beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Je kan de i7 7xxx dan ook gewoon bestellen. Maar ik neem aan dat bij Dell alles geautomatiseerd gaat, dus op het moment dat een model niet leverbaar is wordt de order geannuleerd. Waarop je zelf een ander model kan bestellen. Persoonlijk contact opnemen met iedereen om vervolgens te vragen welk ander model ze willen met een meer of minderprijs zal te bewerkelijk zijn (en dat snap ik).

@firexplorer : als je zelf al 6600,6700 en 7700 door elkaar haalt, hoe moeten wij daar een zinnig verhaal van maken?
Je kan ons aanvallen op dat we 'fuzz' maken, maar je eigen vraagstelling is nou niet bepaald duidelijk, dat blijkt wel uit de reacties, dus steek de hand in eigen boezem en leer er wat van.

[ Voor 29% gewijzigd door Arjant2 op 08-03-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik weet best wel het verschil tussen de 7XXX de 6XXX maar bij dell alienware, was hun site gewoon nog niet aangepast, en van die End of Life was nog niets bij intel te vinden... Als particulier heb je momenteel weinig feedback en dergelijke bij dell (mailen, bellen lukt bijna niet). De laptop is opnieuw opweg en de duurtijd is weer verdubbelt. Als je geen alienware wil, vermijdt dell, dat is mijn boodschap, hun particulier segment en service wordt stilletjes aan afgebouwd... Duidelijk? Iemand die echt naar de dell website surfte toen deze boodschap startte zou dit gemerkt hebben (de i7 6870 HQ stond toen nog online) en nee je kan je processor al lang niet meer kiezen bij dell. Thx voor jullie fijne feedback 8)7
Pagina: 1