Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 11:15
Hallo tweakers,

Het viel mij op dat de meeste telecomproviders op het moment hun EU bundels aan het promoten zijn. Hiervoor betaalt men wel €5 extra. Alleen er is vorig jaar een EU wet aangenomen die roamingskosten verbiedt in de EU (Deze wet geldt vanaf juli 2017). Dus als mensen nu een NL bundel nemen; besparen zij €5 en hebben zij in juli 2017 automatisch het EU bundel toch (Bel en sms achterwegen gelaten)?

Een concreter voorbeeld:

KPN NL bundel (200 bel/sms 1GB) is €20,-
KPN EU bundel (Onbepert bel/sms 1GB) is €25,-

Als ik nu het NL bundel koop, dan kan ik met dit bundel na juli ook gebruik maken van mijn internet in de EU. Hierbij wordt er geen extra kosten in rekening gebracht, omdat de wet dit verbiedt.

Dus vanaf 1 juli betaal je extra geld voor de bel/sms minuten.

Met vriendelijke groet,
Alive

Beste antwoord (via Alive11 op 24-02-2017 18:42)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij zie je dat goed. Op het moment zijn de maximale kosten voor roaming 5 cent per minuut/mb/sms, daar zal dat abonnement ook voor bedoeld zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij zie je dat goed. Op het moment zijn de maximale kosten voor roaming 5 cent per minuut/mb/sms, daar zal dat abonnement ook voor bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meende gelezen te hebben dat die 5 euro extra van de EU bundel vervalt per juli 2017. Dus dan die abonnementen gelijk getrokken worden. Kan het alleen zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De EU-regels staan het toe dat een provider hogere kosten rekent wanneer je misbruik maakt door bijvoorbeeld als Nederlander een abonnement uit een goedkoper land neemt. KPN heeft zelfs nog een iets strengere regel (die vanaf 15 juni niet meer mag):
Er geldt een aanvullende fair use policy van maximaal 60 dagen per jaar voor het gebruik van je mobiele Zorgeloos abonnement in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:54:
Ik meende gelezen te hebben dat die 5 euro extra van de EU bundel vervalt per juli 2017. Dus dan die abonnementen gelijk getrokken worden. Kan het alleen zo snel niet terugvinden.
Zal niet gebeuren, omdat je voor die € 5 extra ook onbeperkt bellen krijgt (i.p.v. 200 belminuten). De abonnementsvormen zijn dus niet één op één vergelijkbaar.