Hitte probleem r9 series opgelost ?

Pagina: 1
Acties:

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Ik heb een MSI r9 280 die na de nieuwste driver update met speels gemak door alle stress testen komt....
Waar hij eerst rond de 62 graden alles deed vastlopen draait hij nu zonder problemen rond de 88 graden.
Zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt?

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12-2025

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan zijn dat de temperatuur niet goed werd uitgelezen? Als je je kast hebt verplaatst en de koeling op je kaart daardoor net wel door de schok goed aansluit dan kan dat het ook zijn :P.

Je zou even na kunnen gaan of deze goed contact maakt met je kaart.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hitte probleem is dat hij eerst 62 graden draaide en nu 88 graden, dat is een oplossing? :P

Neem aan dat je throttle probleem bedoelde in de software? Ik heb een kraken, dus kom bijna nooit boven de 50 graden uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb met mijn R9 390 alleen maar hitte en geluidsproblemen gehad, gisteren een nieuwe RX480 ontvangen, omdat de R9 nog in garantie zat maar deze niet meer wilde/konden leveren :-)

http://steamcommunity.com/id/teupje/

• Sideburnn

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Nee...ik bedoel echt dat hij uitviel bij temperaturen boven de 62 graden...het bekende probleem bij deze kaarten.
Ik kreeg artifacts en de gehele rattaplan.....
Nu ik de nieuwe driver erop het gezet loopt het zonder problemen....
Net in ander systeem gedaan...laatste driver erop en ook hier loopt het zonder problemen....
Voor het eerst met 3d mark tot het einde kunnen komen.......

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
als de kaart op 62 graden uitviel dan had dat eerder met drivers of andere software problemen te maken dan de hitte. de r9 series kaarten kunnen tegen de 95 aanlopen voordat de computer uit veiligheid reboot.

• Sideburnn

Sideburnn

I just "poked" salad

Topicstarter
Ja weet ik...maar had de kaart 6 maanden geleden gekocht voor 30 euro hier op tweakers met het bekende probleem wat nogal eens bij deze kaarten voorkwam.
koelpasta vervangen en goed schoongemaakt maar dit hielp niet......en nu is het met de nieuwe driver van februari 2017 opeens weg.
En nu vroeg ik me af of ik de enige ben....kan er nog niet zo veel over vinden op het net.....

Pagina: 1