Enkel Windows verkenner is traaaaaag.....

Pagina: 1
Acties:
  • 8.514 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-01 08:54
Hoi,

De titel zegt het zelf al : m'n PC doet alles op een normale snelheid maar enkel als ik bestanden of folders in Windows verkenner wil manipuleren gaat het erg traag. De PC draait Windows 10 op een SSD.

Iemand enige verklaring?

Alvast bedankt voor elke reactie!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
Mogelijk helpt het volgende,

1. Druk op de Windows logo toets en de S toets en typ in het zoekveld "Indexeringsopties".
2. Druk op de knop "Geavanceerd".
3. Druk op de knop "Opnieuw samenstellen".
4 Lees de informatiemelding goed door en druk op "OK".
5, Nadat het indexering is voltooid, start Windows opnieuw op en bekijk het resultaat.

https://answers.microsoft...-baf8-a8f934e835ea?auth=1

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Misschien een netwerkmapping die niet meer bestaat ? Dat wil ook weleens vertraging opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Met een andere "verkenner" zoals Q-dir.exe heb je er geen last van?
Je hebt het over manipuleren van bestanden, kopieëren en wissen en zo. Niet over het openen van en tonen in Explorer. klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
ssd vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Zethiel, die herindexering heb ik opgestart.

Carpento: Ik weet niet wat netwerkmapping is.

TanteBeth: Nog nooit een andere verkenner gebruikt. Het gaat over alles in verband met verkenner : de toepassing zélf openen, verplaatsen, wissen, tonen, op een andere volgorde zetten (bvb op datum ipv alfabethisch), kortom echt alles wat met verkenner te maken heeft.

In ieder geval, bedankt voor jullie snelle reacties, eerst eens afwachten wat die herindexering oplevert.

[ Voor 14% gewijzigd door Wimsomnia op 24-02-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Download dan Q-dir bv op
http://www.softwareok.com/?Download=Q-Dir

Ik ben benieuwd of het aan Explorer ligt of aan iets anders. Q-Dir heeft meestal niet de problemen van Explorer.
Ben je bekend met CMD (Dos-box). Is die wel snel in het manipuleren ven bestanden?

Staan je bestanden op een NAS? Op een plek buiten je eigen SSD?
Is er iets mis met de MS-bestandsbeveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:40
Waarschijnlijk is dit iets wat niet lekker zit in je verkenner. Een netwerkverbinding zou inderdaad wel kunnen. Heb je een NAS?

Wat ook zou kunnen is third party rotzooi die zich in verkenner heeft gewurmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimsomnia
Indexering is afgelopen, heeft zeker geholpen, laat ons zeggen voor 80%.

TanteBeth: Die Q-dir ga ik zeker proberen. Dos-box heb ik ooit gebruikt om oude spelletjes te kunnen spelen..... :-)

xFeverr: ik heb inderdaad recent een NAS aangeschaft maar het werkte gedurende zéker een maand perfect, mét NAS. Is er iets dat ik zou kunnen doen om die NAS en zijn "gedrag" te optimaliseren? Ik heb namelijk 1 keer gemerkt dat hij 1 document maar niet wou synchroniseren. Dat was natuurlijk maar eenmalig met 1 document van de tienduizenden.

Third party crap vermoed ik niet dat de oorzaak is, via taakbeheer kijk ik regelmatig de lopende processen en dergelijke na en "opkuisen" doe ik met CCleaner. Dan is er ook nog Norton die mogelijke malware(en niet alleen virussen) eruit gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Ik had sinds kort ook dit probleem ook en kwam middels de zoekoptie bij dit topic.

In mijn geval was het probleem een verkeerde netwerkmapping. Omdat ik van provider verwisseld ben hebben bepaalde apparaten een ander ip gekregen en in de verkenner stonden bij snelle toegang nog verwijzingen naar mijn NAS met een oud ip, deze heb ik verwijderd en nu start verkenner weer snel op.

Ik meld dit even met als dank aan degene die met deze optie kwam en ook voor anderen die wellicht in de toekomst nog tegen dit probleem aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05

TheVMaster

Moderator WOS
HendrikT schreef op Sunday 25 July 2021 @ 18:52:
Ik had sinds kort ook dit probleem ook en kwam middels de zoekoptie bij dit topic.

In mijn geval was het probleem een verkeerde netwerkmapping. Omdat ik van provider verwisseld ben hebben bepaalde apparaten een ander ip gekregen en in de verkenner stonden bij snelle toegang nog verwijzingen naar mijn NAS met een oud ip, deze heb ik verwijderd en nu start verkenner weer snel op.

Ik meld dit even met als dank aan degene die met deze optie kwam en ook voor anderen die wellicht in de toekomst nog tegen dit probleem aan lopen.
Is het nu echt nodig om een 4 jaar oud topic uit de mottenballen te halen? Ik vermoed dat de TS het probleem allang heeft opgelost.

Deze kan dus op slot.

[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2021 10:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.