Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:49
Hey daar mede-tweakers,

Afgelopen woensdag heb ik mijn 144Hz monitor ontvangen, een GB2488HSU-B2.. (https://tweakers.net/pric...r-gb2488hsu-b2-zwart.html)

Deze heb ik natuurlijk meteen aangesloten dmv. een displayport in de hoop het maximale uit het beeldscherm te halen. Zodra ik de PC opstartte was ik blij verrast. Ik zag geen badpixels en ik kon gewoon 144Hz selecteren bij de eigenschappen van het beeldscherm. Top, toch?
Nou dacht ik even lekker CS:GO te gaan spelen met mijn maten om te testen hoeveel effect dat nou echt had, 144Hz. Dat bleek allemaal erg lekker te werken totdat ik in een donkere ruimte kwam en mij allemaal lichte lijntjes opvielen. Even toen ik in een smoke field stapte was het nog vele male erger. Het hele grijze vlak werd vervangen door een paars/roze vak.

Toen had ik door dat er iets mis was, maar was het mijn GPU of het beeldscherm. Ik dacht eerst het beeldscherm sinds ik met mijn oude 60Hz monitor -Nooit- problemen heb gehad. Het eerste wat ik deed was de Displayport kabel vervangen, helaas had dit geen baat. Daarna ben ik overgestapt op HDMI, maar ook dit mocht helaas niet baten.

Ik heb daarna het scherm geprobeerd op mijn broer's PC met een XFX HD7950, blijkt dat de monitor het hier wel doet. Het blijkt dus aan mijn videokaart (Gigabyte R9 290) te liggen. Helaas weet ik niet wat ik kan doen om dit te verhelpen. De videokaart heeft een Accelero Extreme IV cooler erop zitten die de GPU netjes onder de 60 graden houd onder alle situaties. De temperatuur lijkt mij dus ook geen probleem te zijn (Of zie ik iets over het hoofd?).

Verder heb ik ook nog de bios-switch op mijn kaart omgezet en heb ik mbv. DDU mijn drivers verwijderd en vervolgens de nieuwste opnieuw geinstalleerd.

Het rare is, zodra ik de PC opnieuw wil opstarten duurt het heel erg lang voordat het post scherm komt en zodra die bij het windows logotje komt duurt dit ook erg lang zelfs met SSD. De lijnen die zijn ontstaan bleven aanwezig tijdens het opnieuw opstarten, het enigste wat dit verhielp was de PC uit laten staan voor pak hem beet 3 minuten en vervolgens weer opnieuw opstarten.

Ik heb even een filmpje gemaakt van het verschijnsel om het duidelijker te maken:
https://www.youtube.com/watch?v=OCVfEAC7l5c

Het rare is dat het niet alleen blijft met deze hele fijne lijntjes, maar dermate mijn PC langer aan staat wordt het ook erger met donker paarse vlakken in donkere gebieden van mijn scherm.

Hierbij ook nog mijn specificaties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68 Deluxe€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GV-R929D5-4GD-B€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Performance One P180B€ 0,-€ 0,-
1Iiyama G-Master GB2488HSU-B2 Zwart€ 259,-€ 259,-
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech G51€ 0,-€ 0,-
1Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)€ 44,-€ 44,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 37,95€ 37,95
1CM Storm QuickFire TK (Red switch)€ 89,50€ 89,50
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 44,99€ 44,99
1Steelseries Qck+€ 14,99€ 14,99
1Logitech G13 Advanced Gameboard€ 76,25€ 76,25
1Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2000C8€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 72,-€ 72,-
1Corsair RM550€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1Blue Microphones Snowball€ 74,99€ 74,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,67

Alvast bedankt voor de reacties, ik hou mijn oog op dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit ziet er naar mijn idee niet uit als een probleem met de videokaart, maar eerder het beeldscherm.

Al eens een mailtje naar iiyama gestuurd?

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 24-02-2017 10:59 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:58:
Dit ziet er naar mijn idee niet uit als een probleem met de videokaart, maar eerder het beeldscherm.

Al eens een mailtje naar iiyama gestuurd?
Dat heb ik nog niet gedaan, nee.
Wat laat jou denken dat het aan de monitor ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het gebeurt ook voordat de videokaart driver is geladen? Dus als je opnieuw opstarten klikt dan krijg je het direct voorbij UEFI?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:06:
Het gebeurt ook voordat de videokaart driver is geladen? Dus als je opnieuw opstarten klikt dan krijg je het direct voorbij UEFI?
Ja inderdaad, zodra ik mijn PC opnieuw opstart. Hardware matig of software matig blijft dit verschijnsel gewoon bestaan. Het enigste dat helpt is de stroom er helemaal vanaf halen en dan het setje te laten rusten om het vervolgens weer aan te zetten. Maar na 15 minuten is het gewoon weer zover en begint het zelfde euvel. Kan dit misschien iets met de condensatoren te maken hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door KevinT op 24-02-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit ziet er naar mijn idee gewoon uit als artifacts gegeneerd door het beeldscherm en niet artifacts gegeneerd door een videokaart.

Kun je trouwens ook een video maken van hoe het er in CS:GO uitziet. Ow en neem het anders ook even op via AMD ReLive, als je de artifacts ook op de opname ziet dan is het sowieso de videokaart en niet het scherm.

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 24-02-2017 11:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:12:
Dit ziet er naar mijn idee gewoon uit als artifacts gegeneerd door het beeldscherm en niet artifacts gegeneerd door een videokaart.

Kun je trouwens ook een video maken van hoe het er in CS:GO uitziet. Ow en neem het anders ook even op via AMD ReLive, als je de artifacts ook op de opname ziet dan is het sowieso de videokaart en niet het scherm.
Ik ben momenteel niet thuis, maar ik heb gister idd wel een screenshot gemaakt en in paint geplakt. Ik kon hier geen strepen in vinden.
Pagina: 1