Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

70 meter te overbruggen Glas of UTP

Pagina: 1
Acties:

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
de situatie: Kantoorruimte met patchruimte en switch voorzien van sfp poorten. Aangrenzende productieruimte willen we de diverse getrokken kabels vervangen door een nette oplossing en de boel netje afmonteren in een patch kast. Waar zouden jullie voor kiezen UTP of glas. Het is prijstechnisch een verschil van pakweg €500

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Wat wil je afmonteren? Outlets naar pc's? Een kabel tussen 2 switches?

Beetje weinig info om wat over te zeggen.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-11 20:40
Als je buiten het pand gaat zou ik glas aanraden ivm het risico op bliksem. Binnenpandig moet koper geen probleem zijn, maar afhankelijk van wat er in de productieruimte staat en hoe dicht je langs stroomkabels gaat zou ik in plaats van UTP ook FTP, STP of SFTP kabel overwegen. Deze zijn (in verschillende mate) afgeschermd tegen storing van buitenaf.

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
.Maarten schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:40:
Wat wil je afmonteren? Outlets naar pc's? Een kabel tussen 2 switches?

Beetje weinig info om wat over te zeggen.
afmonteren naar patchkast serverruimte naar patchkast in productie ruimte en vandaar uit over koper naar outlets.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je buiten spul gaat leggen (graven), leg dan direct meerdere aders in een ruime buis. Mocht je ooit problemen hebben met 1 ader kan je altijd nog de andere(n) gebruiken. Vervangen in een ruime buis is ook een stuk makkelijker.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

En wat redfoxert zegt: trek meteen samen met glas, UTP etc... meerdere trekkoorden. En nummer deze. Later is het een eitje, om aan één kant op trekkabel nummer 6 een kabeltje te binden, en aan de andere kant trekt men ook aan koordje 6.

Maar ik zou voor glas gaan. Al dan niet multi fibre (in één kabel meerdere vezels). In één keer afmonteren op een glaspaneel. Klaar.

Misschien één UTP meenemen voor standby telefonie (zodat als de spanning wegvalt, heb je een telefoon die vanuit KPN centrale gevoed wordt). Misschien is dat niet nodig in jullie bedrijf, maar in sommige plekken is dat essentieel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Prijsverschil verbaast mij enigszins, kun je uitwijden over hoe dat prijsverschil exact opgebouwd is? Enige wat ik me kan voorstellen is dat er een flink bedrag voor lassen gerekend wordt. De kabel zelf zal het niet zijn - 70m OM3 multimode (wat met 10GBaseSR in staat is 10Gbps tot 300m te vervoeren) zou kant-en-klaar ongeveer EUR 100 moeten kosten, wat ook ongeveer prijs van kant-en-klaar Cat6A S/FTP.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1